{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

Erik C
Erik C
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9

Krog på MC {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne hører om der er nogen af jer der har nogen ide om hvorledes man kan få en " jydekrog " på en MC der er lidt ældre af alder Yamaha XJ 900 1989. Eller om det overhovedet kan lade sig gøre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krog på MC
  • #1   12. aug 2009 Det er muligt, kørte engang med Shadow 1100 der havde det, men ved ikke lige hvordan og hvor ledes, men kan måske undersøge det, hvis ikke andre herinde ved det (må der være)

• #2   12. aug 2009 Har hørt nogle rygter om at den skal være på min. 1000cc før det kan godkendes, men har ikke kunnet finde noget konkret om det.

• #3   12. aug 2009 Gert det er kun rygter, vi har en 750 ccm i klubben med krog..

• #4   12. aug 2009 Reglerne for mont. af træk på MC, er faktisk meget enkle.

Uddrag fra Færdselsstyrelsens Vejledning om syn af køretøjer.

9.05.030 Motorcykel
    (1) På motorcykel skal tilkoblingsanordningen monteres efter motorcykelfabrikantens anvisninger eller anvisninger fra fabrikanten af tilkoblingsanordningen.

3.01.150 Påhængskøretøj til motorcykel
    (1) Tilladt totalvægt må ikke overstige 150 kg.
    (2) Motorcykelfabrikantens erklæring om teknisk tilladt totalvægt af påhængskøretøj, jf. pkt. 3.01.200 (2) a), kan erstattes af en erklæring fra fabrikanten af tilkoblingsanordningen. Denne erklæring skal omfatte motorcyklen.

Dvs. at hvis der med trækket medfølger en fabrikant anvisning på hvordan det skal mont. Angivelse af største tilladte totalvægt på påhængskøretøjet. Samt tydelig angivelse af hvilke MC det passer til: Mærke, model og type. Så skulle det kunne godkendes til syn i fast kombination med et egnet påhængskøretøj.

• Erik C
    Erik C Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
    #6   16. aug 2009 Tak for de mange oplysninger samt inlæg vdr. min forspørgsel om en krog på min Yamaha xj 900. Jeg kan sige at i Australien er denne cykel blevet meget brugt til at køre med trailer og det er muligt men dyrt at få krog til den fra australien på fxs. adr www.classicind.com.au
    her er det muligt at få næsten til alle mc-er. Jeg vil høre om det også er muligt at få disse i europa

Kommentér på:
Krog på MC

Annonce