Køb af MC nu, trille hjem - Forsikring uden for sæson? Køb af MC nu, trille hjem - Forsikring uden for sæson?
Hej ved køb af MC nu, uden for normal sæson. Kan man så overhoved trille hjem på den lovligt, når sælger ikke har vinterforsikring på?
Kan han tilkøbe det hurtigt og så stopper forsikringen når jeg fx. Næste dag får den omregistreret?
De fleste vil vel gerne idag have man omregistrerer ved købet på dagen. (Når man omregistrerer og skal vælge et forsikringsselskab, kan man så lige vælge vinterforsikring der? - det mindes jeg ikke?)
Er der nogen bestemt lovgivning på området?
Jeg har ikke en bil med krog på og har ikke adgang til en trailer.
Så ville bestemt være nemmest for mig at trille hjem på den.
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
Det er oftest kun kasko der bortfalder.
Har den ikke det, så kan det ofte tilkøbes for et temmelig latterligt beløb hvis man ringer til forsikringsselskabet og spørger - det er jo kun en enkelt dag.
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 114 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
jeg har forstået det sådan at man med de fleste forsikringer slet ikke må køre de 3 mdr. der?
Men det kan så tilkøbes for et mindre beløb.
det må jeg se om jeg kan lokke ham til så.
tusind tak
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.671
Hvor skal du hente mc henne?
Har varevogn til mc hvis det. Så kan godt hjælpe vis det er
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 105 Svar: 3.871
Det gør min.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
I min forsikring står der at ansvar gælder hele året, uden ansvar skal pladerne jo afleveres.
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 471
Så er vi jo stadig inden for sæson til og med fredag
Men vil også mene at hvis du omregistrerer med det samme, så er du også dækket fra det tidspunkt du omregistrerer, de nærmere betingelser aftales jo så efterfølgende med forsikringsselskabet.. men det sikreste svar får du helt sikkert ved at spørge dit forsikringsselskab i stedet for os, for vi kan jo kun gætte
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Jeg har en gang stået i samme situation som sælger. Jeg kontaktede mit forsikringsselskab, og fik tilladelse til at køber kunne køre den hjem med dækning det pågældende dag. Fik det på skrift så alt var i orden.
jun 2004
okt 2015
Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 182
Når du så kommer hjem kommer du i tanke om du alligevel ikke har brug helårs dækning
jul 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 28
sep 2012
Følger: 146 Følgere: 20 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 82
jun 2016
Følger: 2 Svar: 61
Det koster kr. 100,- men så slipper du for at betale vægtafgift og forsikring i løbet af vinteren + du slipper for omregistreringsgebyret - men må så til foråret efter syn betale for en ny nr. plade.
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 47
Det kunne være en mulighed for det?
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
Sådan gør GF forsikring og mig bekendt også Topdanmark. Jeg benytter det jævnligt, da mine mc'er er opmagasineret "ude i byen" og jeg skruer mest herhjemme.
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 112
Jeg synes da nærmest at det er modsat
"Situationer, hvor du kan bruge prøvemærker
Du kan bruge prøvemærker, når du:
Afprøver og indstiller et nyt køretøj, men ikke når du tilkører køretøjet.
Importerer eller eksporterer et køretøj til eller fra importørens eller eksportørens adresse. Du skal selv undersøge, om det danske prøvemærke må anvendes til indkørsel og/eller udkørsel i det eller de lande, hvor du ønsker at benytte prøvemærket.
Prøvekører et køretøj i forbindelse med reparation, men ikke når du tilkører et istandsat køretøj.
Afhenter eller bringer et køretøj ud ved reparation, leasing, køb, salg eller klargøring.
Har nødvendig kørsel i forbindelse med registrering eller godkendelse af et køretøj.
Overfører et køretøj til en anden forhandler, anden leasingvirksomhed, andet udsalgs- eller udstillingssted eller lager.
Demonstrerer et køretøj for en forhandler, leasingvirksomhed eller disses personale.
Demonstrerer eller afprøver et køretøj ved salg eller leasing. Kørslen må kun finde sted efter forudgående anmodning i hvert enkelt tilfælde fra en eventuel køber eller leasingtager af et køretøj af den pågældende type.
Fotograferer eller filmer et køretøj i forbindelse med reklamemateriale. Kørslen må kun foretages af fabrikanten eller importøren af køretøjet.
Skal prøvekøre et køretøj i anledning af udarbejdelse af en artikel efter aftale med et medie. Denne kørsel må kun vælges af journalister med motorstof som hovedområde.
Af udelukkende teknisk historiske grunde (som deltagelse i veterantræf) har behov for lejlighedsvis kørsel i et køretøj registreret 1. gang for mere end 30 år siden. Køretøjet skal være synet inden for de seneste 8 år, og køretøjets nummerplader må ikke efter synet være inddraget på grund af mangler ved køretøjet.
Skal deltage i et af politiet godkendt motorløb på baner eller ruter samt til kørsel mellem disse. Køretøjet skal inden for de sidste 2 år være synet og godkendt med dispensation for motorløb. Prøvemærket udstedes til den, der skal deltage i motorløbet. Deltagelsen skal kunne dokumenteres.
Skal deltage i et almenvelgørende eller almennyttigt arrangement (herunder kørsel i optog) til direkte kørsel mellem det sted, hvor køretøjet er opbevaret, og det sted hvor arrangementet skal afholdes."
jun 2004
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 112
En lap papir med stelnummer, penge og kørekortet. Og selvfølgelig lige svare på hvad man skal bruge pladerne til, men slet ikke som for nogle år siden, der skulle man nærmest skrive fra hviken adresse, til hvilken anden adresse man skulle køre.
# 17 De der hjemmeprintede prøvemærker var vist aldrig lovlige at køre med, men ment som en slags kvittering.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Man må vist heller ikke køren turen hjem på en import bike, fra grænsen til hjem eller værksted, som tidligere.. som jeg lige læser det..
Men mærkeligt nok godt eksportere en bike videre gennem Tyskland på danske prøveplader..?? Hmm.. Logik..??
jun 2004
Se her fra post 13: https://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/984526-proeveplader_v_synshal
jun 2004
Sker ulykken uden plade, så kan den ruinere dig for resten af dit liv, hvis det går helt galt.
Køb af MC nu, trille hjem - Forsikring uden for sæson?