{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Mia F
Mia F
Tilmeldt:
23. aug 2022
Følgere: 18 Emner: 6 Svar: 7

Køb af mc {{forumTopicSubject}}

Hej alle - i kom med så mange gode input sidst.. måske det kunne gentage sig endnu en gang?

Eftersom jeg højest sandsynligt køber en mc til næste sæson, kunne jeg godt tænkte mig at vide hvad jeg skal forvente af “ekstra udgifter”

Hvad jeg mener er når man ser på samtlige annoncer står der m. Afgift - hvilke afgifter taler vi om og hvad koster de ca?

køber jeg en lad os sige cbr 125cc fra 17/18 og deromkring til måske 25.000-30.000kr hvor meget ekstra skal jeg forvente at betale for bare at kunne køre den lovligt? - uden forsikring (da det jo kommer an på meget, kasko el u kasko)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af mc
  • #1   14. sep 2022 Hvis der i annoncen står der skal betales afgift, så drejer det sig om registreringsafgift. Er afgiften betalt, skal der kun betales vægtafgift på 760,- pr. år og forsikring.

  • Mia F
    Mia F Tilmeldt:
    aug 2022

    Følgere: 18 Emner: 6 Svar: 7
    #2   14. sep 2022 #1
    Nu er jeg nok lidt tungnem…
    M. Afgift er det hvor afgiften er betalt eller hvor jeg som kommende ejer skal betale den?


  • #3   14. sep 2022 M/ afgift betyder at der er betalt registreringsafgift og at du derfor må køre med cyklen på offentlig vej.
    Uden afgift er kun til f.eks. banekørsel.
    Eller - specielt for dyre cyklers vedkommende,- så har de måske været leaset hvorfor der aldrig er betalt registreringsafgift. Ved leasing betales en løbende afgift, hvorefter cyklen sælges som brugt uden afgift.
    Eller nogen har købt cyklen uden afgift og så smidt et par prøveplader på i ny og næ, og nu sælger de den så videre.
    Udgangspunktet for dig er at du skal købe en med afgift (dvs. at afgiften er betalt, altså ingen ekstra udgift for dig)
    Hvis du køber en UDEN afgift, skal du betale afgiften.
    Nu hvor jeg skriver det kan jeg godt se det lyder bagvendt *LOL*


  • Mia F
    Mia F Tilmeldt:
    aug 2022

    Følgere: 18 Emner: 6 Svar: 7
    #4   15. sep 2022 #3 Det var virkeligt så meget jeg skulle have skåret det ud i pap... Tak, det var lige det svar jeg havde brug for

  • #5   21. sep 2022 Det gode ved at tingene er skåret ud i pap, er at så KAN man ikke tage fejl.. smiley
    (taler af egen erfaring smiley )


Kommentér på:
Køb af mc

Annonce