{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Info søges om HD , papirer, reg, links {{forumTopicSubject}}

som overskriften siger : er der nogen der vil forklare mig lidt nærnere omkring denne praksis med stel uden papirer og køb af dem, forholdsregler o.a . hvad med motornr.?
link hvor jeg kan læse mig klogere, har gennemlæst dette forum , og googlet meget.
det jeg kigger efter er en 1200ccm (1340) fra 1970 og 4-5 år frem,
kan se der er flere typer og jeg er specielt intra i dem med bred forgaffel og forhjul(elektra glide ?) gerne info/link til dem også.
har du læst denne svada og vil svare er jeg evig glad smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Info søges om HD , papirer, reg, links
  • #1   12. aug 2009 og så nåede jeg enda at glemme at spørge : hvad med matching numbers hvor meget betyder det ?
    og hvad kan sådan en motor findes til synes dælme ikke der er mange (jo evo hvilket det IKKe skal være)


  • #2   12. aug 2009 Min har stel/papirer fra 69 og motor fra 75, det var der ingen problemer med, andet end afgiften steg 'lidt', så det er altså ikke noget problem som sådan, at der ikke er matching numbers.

    Dem der er født med bred gaffel er FL modellerne, min er en FLH.
    De smalle gafler hører til FX modellerne.

    Hvordan man gør med stel uden papirer aner jeg intet om!!?!? -tænker du på nylavede 'gamle' stel??

    Hvis geden står som original kan du spare lidt penge på afgiften! -og ellers kan det godt blive en del dyere!!!

    Vi var to der afgiftede næsten samtidig.
    Min har nyere motor, skivebremser og anden bagsvinger.
    Makkerens stod som original og er også 13 år ældre end min.
    Jeg skulle betale en halv gang mere end den midlertidige værdiansættelse og han fik penge tilbage.

    Håber det gav svar på et eller andet smiley


  • #3   12. aug 2009 ja tak Rumble , nej tror ikke det er nylavede gamle stel , men der findes en del projekter hvor der ikke er papir på .
    vil du fortælle hvad du gav i afgift ,(evt i Pb)


  • #4   12. aug 2009 Matching numbers betyder at stelnr og motornr er det samme. Mener første at det var fra 1969, at HD fik et stelnr originalt, før var der kun motornr. De importerede før 69 fik simpelthen cyklens motornr hugget ind i kronrøret.

  • #5   12. aug 2009 tak Lars , men mente om det betød noget for prisen at nr var ens/uens (men det beskrev jeg ikke ret godt ) og ja det var i 69 men der findes stadig yngre end 69 der ikke har papirer.

  • #6   12. aug 2009 korrekt Lars

Kommentér på:
Info søges om HD , papirer, reg, links

Annonce