5.909 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Smadret ben efter mc ulykke, mengrad ? Smadret ben efter mc ulykke, mengrad ?

Dette er ikke for at få ønk, medlidenhed eller lign. men KUN for at høre fra andres erfaringer om hvilken mengrad jeg kan forvente at få.
Jeg har efter en mc ulykke mistet 4.5 cm af mit højre ben, anklen kan slet ikke bevæges, har fået flyttet en muskel fra lår til skinneben, samt hudtransplantation fra lår til skinneben 3 gange, 1 gang knogletransplantation fra hofte til skinneben.

Er meget spændt på at høre fra jer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smadret ben efter mc ulykke, mengrad ?
  • #3   17. aug 2009 Hej Johndoe
    Jeg blev delvist lam i venstre arm i 96, ifølge min egen forsikring er det 60-65%....men alt over 30 procent mener jeg, giver den fulde forsikrings sum...eks 750000-800000kr...
    Husk at hvis du er i fagforening har du garanteret også en forsikring der og evt har det sted du arbejder også en gruppe forsikring....
    Jeg fik fra 3 forsikringsskaber den gang....

Mvh Kim J

• #4   17. aug 2009 Sådan fra hoften vil jeg sige cirka 20 %...

Efter et lille kig i den vejledende méntabel måske lidt mere...

Allan

• #5   17. aug 2009 Også er der jo lige det om det var en solo ulykke eller om der evt er en modpart som bærer skylden....det er dog kun en Special-læge som kan vurdere omfanget af skaden.....

• #6   17. aug 2009 Har kæmpet i 3 år nu med forsikringen, har " så " kun fået ødelagt begge knæ, til et punkt hvor de ikke kan laves, har gennem gået x antal operationer, og har en nerve skade, så jeg får / har fået meget forskelligt medicin, og det næste vi skal igang med er Metadon, og jeg var 27 da jeg blev kørt ned, modparten har erkendt 100 % skyld, kan ikk komme tilbag på arbejds markedet mere, og alligevel ville Top dk kun give mig 12 %, dog uden at skrive hvilket knæ det drejede sig om..... så lad være med at tage det første tilbud de kommer med, men få allieret dig med en rigtig god advokat, så han kan hjælpe dig, og hvis der er en modpart der er skyld i uheldet, så er det dem der betaler advokaten.... held og lykke

• #7   17. aug 2009 Har selv haft brækket lårbenet 4 steder, anklen 2 steder og fik en knogle i foden knust. Det resulterede i føleforstyrelser i foden, stive tæer, lårbenet blev kortere, anklen er ikke helt funktionsdygtig, skæv ryg og smerter mm. Jeg fik 20% mengrad. Jeg vil skyde på omkring 25%.
    Jeg vil foreslå når du kommer til speciallæge, at du i forvejen har nedskrevet alle dine problemer med benet, så du ikke glemmer noget undervejs. For det er den erklæring der ligger til grund for mengraden, så det er meget vigtigt at få det hele med.

Det er trist at komme så meget til skade at man er mærket for livet og den udbetaling der ligger fra forsikringen kan aldrig opveje de gener og smerter der kommer. Men det er et lille plaster på såret at man bliver behandlet ordentligt.

Held og lykke.

• #8   17. aug 2009 *Den forsvundne fuldmægtig *
    Mange tak for link.
    Kan nu se at der er noget med at man ikke bare lægger alle tallene sammen, men hvis jeg gør ender jeg vel ca på 50%, kan ikke strække knæ helt, følelsesløs i dele af fod, stift fodled, mere end 3 cm forkortet ben.

kim j
    Det var en anden mc der kørte ind i mig, han har taget hele skylden.
    Jeg har undersøgt ved min fagforening samt arb.plads, men der var ikke noget at hente, så det bliver min ulykkeforsikring samt modparts forsikring.

kenneth C
    Lyder da ikke for godt med dig.
    Jeg har fra starten haft århusadvokaterne (Martin Laursen) med, (de skulle vist være DK`s bedste)

Lotte Kampmann O
    Du kan tror der er en fin liste med.
    Tænker lidt på om jeg skal beskrive de aktiviteter jeg tidligere har deltaget i, men som jeg fremover ikke kan.
    Har spillet bordtennis, dykket, osv.

• #9   17. aug 2009 Hvis du får tildelt en mengrad på mere end 30% for du fordoblet din udbetaling. Så har du en ulykkesforsikring med en dækning på 1 mio. vil du ved en mengrad på f.eks. 40% få udbetalt 800.000 kr.

• #10   17. aug 2009 Ærgeligt mht det med fagforening....Min ulykke var en solo ulykke(pga Michelin Hi sport RACE dæk) disse skulle åbenbart varmes op før kørsel:o(
    Nå men ihvertfald blev jeg efter forsikringsselskabernes tarif erklæret de 60-65% invalid og fik den fulde dækning altså det beløb som forsikringen lød på....der er jo også forskel på selskabernes opbygning...har også fået at vide fra Tryg det med fordobling af beløbet ved en men grad over 30%....
    Mvh Kim J

• #11   17. aug 2009 Christian>> Det er forskelleligt afhængig af selskabet. Midtjysk Forsikring har f.eks. ikke nogen regel om "dobbelt op" ved méngrader på mere end 30%.

• #12   17. aug 2009 Vent med at skru forventningerne for højt op. Hvordan du selv oplever dine skader, og hvordan de bliver takserede ift. mentabellen, stemmer desværre ikke altid overens.

Alt efter hvor du er bosiddende, kan du forsøge dig med at gå til en retshjælp, hvis du er i tvivl om det juridiske.

Pøj pøj med det smiley

• #13   17. aug 2009 ha!

ja lad lige dine forventninger ligge...!

Jeg havde en arbejdskade i 2007. en lastbil kørte ind i siden af mig med 70kmt. Det resulterede i 17cm kraniebrud, 4 hjerneblødninger, 6 skinner i hovedet og et brækket kraveben.

Jeg fik 15% mengrad.

og jeg har ikke fået nær de 800.000 der er snak om smiley

• #14   17. aug 2009 jamen jeg tager det helt roligt.
    har kun købt en ny audi rs6, en mv agusta sennea, sommerhus i løkken og lidt lir til hjemmebio med B&O og sådan noget. Godt nok på afbetaling.

Nej, nej har intet købt for penge jeg ikke har endnu.

Mange tak for jeres seriøse svar.

• #15   17. aug 2009 Du skal ha' svie og smerte, mén grad, og evt. tab af erhvervsevne - invalide procent.
    Tjek om du har pensioner med invalide dækning.

Pengene gør ikke dit helbred bedre - det bedste du kan gøre er at stable pengene under det korte ben smiley

Selv førtider pga. bil ulykke, så humoren er sort....

• #16   17. aug 2009 dan H
    Det da det, med den gode sorte humor, den kan man leve godt på.

• #17   17. aug 2009 Blev påkørt bagfra i bil på autobahn i Tyskland for 3 år siden. Fik Piskesmæld i nakken og blev tilkendt 10% i men af min egen forsikring (Tryg). Det svarer til lidt over 100000. Vi slås stadig med modpartens selvskab i Tyskland.(Allianz)

• #18   18. aug 2009 Selvfølgelig skal du skrive alle de ting ned, du ikke kan nu. Det var jo en del af din hverdag. Også sådan nogle enkle ting som at stå på tæer eller ligge på knæ - det er derfor det er godt med en liste så man husker det hele.

• #19   18. aug 2009 Få fat i en god advokat... Så hjælper han dig, og hvis modparten har erkendt skylden så betaler hans forsikring din advokat.

Det kan være rigtigt dyrt at lade være.. jeg taler af erfaring, heldigvis fik jeg kontakt til en anden advokat ved et tilfælde da den første havde afsluttet sagen med 12.000 i erstatning til mig...
    Fik senere sat min mengrad til 45% og mit erhvervsevnetab til 50% (eller var det omvendt.. !?)
    Så det gav da en del mere end de kr. 12.000 som tumpen fra Ikast havde fået tilkendt mig...
    Og det skal siges, at jeg ikke havde en forsikring selv, men udelukkede fik fra modparten.
    Så hvis du er fra det jyske, kan jeg varmt anbefale advokat Steen Eriksen fra Århus.

Smid mig en pb hvis du har spørgsmål.

• #20   20. aug 2009 Jeg må lige få lavet en liste.

Baghjul
    Kan se at Steen Eriksen er fra samme firma som min advokat er, storetorv i århus.
    Jeg har så bare Martin Laursen. Det gode ved dem er at de KUN arb. for sådan nogen som os, og ikke forsikringsselskaber som mange andre advokater gør.

• #21   21. feb 2012 Hvad endte den på ?

Jonas ( som lige i dag har fået 20% )

Kommentér på:
Smadret ben efter mc ulykke, mengrad ?

Annonce