1.598 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Så var det min tur til at kysse vejen Så var det min tur til at kysse vejen

Æv... så kommer man kørene her til morgen vejret er godt og man skal have en kort dag på jobbet!

Da en mega audi blæser ind fra højre! øv...

kommer kørende af en vej der svinger til venstre, som man må kører 50 på, efter svinget bliver den to sporet og man må kører 70. der ligger en audi foran mig. efter svinget kører han ud i højre spore, jeg ligger i venstre, længer fremme holder der en bus! så han syntes at han skal dreje lige ud foran mig efter han selvfølig har bremse ned, så han ender et par få meter foran mig prøver at undvige, men der er en høj midderabat.

så alt ialt.

smadre mc og mig der har ondt i begge ben og knæ! og en audi der er fået smadret baglygte og bagsiden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Reperation af ovn 500 kr.
  • Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Sætte en havelåg op 1.300 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så var det min tur til at kysse vejen
  • #1   24. jun 2010 ØV! Var det en "AVDI" ? smiley

• #2   24. jun 2010 ja! så en kort sason for mig! nu må man jo se hvad forsikringselskabet finder ud af!

• #3   24. jun 2010 man skal vel som regel altid have politi på ved person skade, ellers kan folk af og til ikke huske noget som helst andet end at det var din skyld. Ville da også ringe fil 112 så kommer politiet automatisk

• #4   24. jun 2010 har fået kopi af hans kører kørt og rg nr! men politiet er ik ind over. vi lavet en tegning over ulykken og hans skrev under. jeg har kontakte mit forsikringselskab.

men nej ik noget politi?

• #5   24. jun 2010 kunne god gå! men det er mega ondt. fik en kammerat til at kører mc hjem til mig og en anden kammerat kørte mig hjem.

• #6   24. jun 2010 håber ikke at jeg får skylden da det er ham der drejer ud foran mig, men som saget vi tegnet ulykkes forløb og han og jeg skreve under på det og tog kopi af det! mit selskab sagde at det var 75 procent hans skyld og 25 procent min "skyld"

• #8   24. jun 2010 Michael m - hvorfor skal de det?

• #9   24. jun 2010 Tror desværre du får skylden, han er foran dig. Lyder sindsygt men sådan er loven.... Med mindre du nok skulle havde politiet ind over.
    Sorry.

• #10   24. jun 2010 er det ik forsent nu? at kontakte politiet.

• #11   24. jun 2010 vognbaneskift uden forudgående orientering = audi får skylden. Det højre spor er altid vigesporet og der skal man ALTID orientere sig før man skifter bane.

Men som andre skriver SKAL politet altså ind over da de skal vurdere om der skal hospitalsbesøg ind over også.

Men se lyst på det. Du fik en rigtig kort dag smiley

• #12   24. jun 2010 Er han´s skyld man skal orientere sig før vognbaneskift

• #13   24. jun 2010 Du nåede det MT lige min mening

• #14   24. jun 2010 M T- hehe... Ja en meget kort dag!

Så hvad er jeres råd og tage en tur på skadestue og kontakte politiet bagefter?

Og mange tak for snakken! Det er sku fedt at man kan få lidt vejledning af folk, når man ik har prøvet en ulykke før.

• #15   24. jun 2010 Hellere kontakte politiet nu mens du kan huske det 100% istedet for at vente en uge...

Mvh Kasper

• #16   24. jun 2010 Pis men godt du i det mindste er i stand til at skrive her!

Ahhh René... jeg er ikke juridisk ekspert, men det er vel Audi, der har vigepligt ved vognbaneskift. Han må ikke være til fare eller ulempe når han foretager vognbaneskift.

• #17   24. jun 2010 angående skadestuen. så tror jeg "bare" det er slaget for cyklen og vejen... ja og audien!

• #18   24. jun 2010 Tja kontakt dem du betaler jo deres løn så er du da på den sikre side

• #19   24. jun 2010 Håber også du kan skaffe nogle vidner til uheldet, det er rigtig vigtigt.

• #21   24. jun 2010 Selvom du bare tror, det er slaget fra cyklen og vejen, der gør ondt - så vil en tur på skadestuen heller ikke skade.

Jeg blev kørt ned for ca. et år siden, og jeg kunne næsten fint gå lige efter. Men efter at have siddet stille lidt tid, var der ingen chance for at jeg kunne gå - og jeg endte ud på hospitalet med røngten foto, og det viste sig at der var tale om afsprængning af knoglen.

Ind på sygehuset og få det tjekket - og så har du erstatningskrav, hvis Audi'en for skylden.
    Ikke desto mindre kan der også være tale om længerevarende gener.

• #22   24. jun 2010 Jeg takker for jeres råd og smutter en tur på skadestuen

God sommer til jer og pas på de store rigmands biler!

• #23   24. jun 2010 René: hmmm... du har muligvis ret. Det er heller ikke altid forsikringen stringent følger færdselslovens logik.
    Kan kun konstaterer at at Audi tilsyneladende bryder færdselsloven og deraf drager jeg at han forårsager uheldt og der af kan pålægges erstatningsansvar.
    Vi må håbe Jonas melder tilbage om afgørelsen.

• #24   24. jun 2010 God bedring!!

Der er desværre så mange eksempler på at forsikringen følger deres egne regler, og ikke lovens!!
    Har selv prøvet det, bare med bil, de ville give 50%50 til os,

Tag det nu bare roligt, langt de fleste går i orden UDEN problemmer, men tal med din forsikring, om din bekymring, ud fra denne tråd, og hør hvad DE syntes (mht. Politi).

OG husk, når de kommer med en afgørelse, er det NÆSTEN altid værd at diskutterer.
    Da det var mit hus, 5doblede jeg den erstatning de ville give for en råd skade.
    Min bil sidst, fik jeg 20% da mine argumenter var bedre end deres.
    Da en traktor påkørte mig, kunne de 2 forsikringer ikke blive enige, men da jeg nægtede at accepterer deres afgørsel, og betale selvrisiko, endte de med at tage den i deres eget system (aner ikke hvordan)

• #25   24. jun 2010 Man må aldrig være til unødig ulempe eller fare for andre, men er der ingen anden mulighed må man vælge den man finder mest passende og håbe på det bedste ( i sådanne situationer går det som oftest galt). Ved vognbaneskift gælder reglerne for vognbane skift. Ergo må man hverken være til fare eller gene for andre og man må FØRST skifte vogne bane efter man har orienteret sig. Ved en orientering vil man hurtigt se om der ligger en bil på siden af en. Denne regl kan kun frasiges hvis de stipledelinier midt på vejen er ophørt og derved gælder reglerne for sammenfletning.

Det vil derfor være Audi'ens skyld uden at blinke med øjnene.

• #26   24. jun 2010 Jonas jeg føler med dig. Op med humøret, det er "kun" materielle skader. Så længe helbredet er intakt, så skal det nok gå smiley

• #27   24. jun 2010
    Jesper J

den påstand vil jeg meget gerne se en paragraf på. som almindelig trafikant må du aldrig være til hverken fare eller ulempe.

mig bekendt er de eneste der må være til ulempe, udrykningskøretøjer og bybusser i rute som skal ud fra et stoppested.

• #28   24. jun 2010 Har ikke læst det hele.. men altid en tur på skadestuen fordi at så står det i syatemet at man har været der hvis der bliver noget senere..

og altid politi.. han kan jo, hvis der ikke er vidner, ændre sin historie til at han holdt stille da ulykken skete.. og så er det bare ord mod ord!! min mor har prøvet hvos der på ulykkestedet var enighed om skyld osv.. men da pairer så kom fra ham den anden var historien lige pludselig en anden.. og så måtte min mor selv betale for hendes bil og den anden måtte betale for hans.. ord mod ord!..

• #29   24. jun 2010 Jesper, der var vidst en tastefejl!!!

Vending, bakning og vognbaneskift m.v.

§ 18. Kørende skal før vending eller bakning sikre sig, at manøvren kan udføres uden fare eller ulempe for andre. Vending skal ske forlæns til venstre, medmindre forholdene ikke tillader dette.

Stk. 2. Kørende skal før igangsætning fra kanten af vejen, ved vognbaneskift eller anden ændring af køretøjets placering til siden sikre sig, at manøvren kan udføres uden fare eller unødig ulempe for andre. Det samme gælder, når den kørende vil standse eller hurtigt nedsætter hastigheden.

• #30   24. jun 2010 Øv, håber det flasker sig for dig med det hele. Godt der ikke skete dig mere trods alt.

• #31   24. jun 2010 Kæft en nar, ved slet ik hvordan jeg ville reagere, men helt sikkert ikke så pænt som dig.. smiley Det burde være føreren af den Audi der skulle en tur på skadestuen og ikke dig smiley

PS. biler burde ikke være lovlige lol ^^

Og go bedring smiley

• #32   24. jun 2010 Tror at du kommer til at betale 50/50.
    Jeg prøvede engang at snitte en bil (på min kawa), jeg var i venstre side. Så ingen tvivl det var min skyld. Det eneste der blev ødelagt var hendes blinklys revnet. Jeg tog selføleig skylden. Ville give hende penge til et nyt blinklys. Men vi aftalte at hun bare skulle ringe og jeg ville komme med pengene. Jeg hørte ikke noget. 2 måneder senere, fik jeg brev fra forsikringen om ikke jeg var blandet ind i en ulykke. Jeg gik op til dem og spurgte hvadfor en ulykke. De havde så fået et krav på 3000 kr (1980). Jeg spurgte for hvad. Jo ny kofanger skærm osv. Så fortalte jeg dem min versertion. Hun rystede på hovedet af det og sagde : Så skriver vi tilbage og siger at du ikke mener det er din skyld og så får i 50% værd. Som sagt som gjort. Jeg kom af med 1500 og det gjorde hun så også.
    Så er i blandet ind i en ulykke, så politi på. Vil de ikke først tage sagen, så sig at du tror modparten er fuld. Så SKAL de komme.

• #33   24. jun 2010 pow!? det giver igen mening overhovedet det du skriver... 50% af skylden betyder at forsikringen siger i begge har været lige gode om et. Dermed skal begge parter betale fuld selvrisiko hvilket som ofte er mere end 3000 kr. Plus mange stiger et trin i præmie så totalt bliver det rigtig mange penge.

Lige hvad denne sag angår ligger Jonas i ydersporet og audien i indersporet. Der holder noget stille i indersporet så audien trækker ud uden at orientere sig ordentligt = ulykke. Det kan aldrig blive Jonas skyld da han ikke skal vige da der er tale om vognbaneskift. Det kan ikke vendes på nogen som helst anden måde.

• #34   25. jun 2010 MT. Jeg betalte kontant, så jeg ikke fik ødelagt min elite kørsel. Hvad hun gjorde aner jeg ikke. Men hun kunne jo bare have købt det blinklys, i stedet for at bruge kaskohammeren.

• #35   25. jun 2010 pow, det giver stadigvæk ingen mening.

Hvis forsikringsselskabet giver jer 50% skyld hver skal i begge betale selvrisiko og dem med kasko får dækket skaden. Hvis man har ansvar på får man ikke en skid. Det betyder ikke man skal betale halvdelen af skaden hver i sær. Men som sagt at i begge skal betale selvrisiko. Ergo vil en person med ansvarsforsikring intet få ud af en 50/50 andet end at skulle betale samt miste et point.

• #36   26. jun 2010 det passer ikke. FOR er beløbet under dit forsikrings selvrisiko, afregnes det jo uden, man rykker klasse eller bruger sin forsikring!

• #37   26. jun 2010 Jesper, det gælder bestemt ikke i alle selskaber. Så snart sagen har været igennem skadecenteret så tages der penge for den tid taksatoren har brugt som for at oprette et sagsnummer. Dertil bruger man normalt selvrisikoen. Før i tiden kunne man som i er inde på dele beløbet hvis det var under selvrisikoen. Men efter hvad min erfaring og baggrund siger mig er det ved at være en uddød fortolkning. smiley

• #38   26. jun 2010 Ok, så var min mor heldig sidste efterår!!
    MEN Held er en god ting!

Kommentér på:
Så var det min tur til at kysse vejen

Annonce