{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

Så var det min tur..... {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Var i dag ude og prøve en mc i Næstved. Kørte på landevej da pludselig en bil køre ud foran mig fra en sidevej. Havde ingen øjenkontakt med ham så vidste at han ikke havde set mig. Jeg undviger ham dog ( havde ellers set filmen inde i mit hovedet at jeg flyver over hans kølerhjelm) jeg trækker ind til siden og kigger bagud for at se om han følger trop.

Han stopper op bag mig og går hen til mig og undskylder meget. Lidt rystet siger jeg han skal kigge sig for og at jeg er ok.

Kommer tilbage med mc'en til forhandleren og fortæller at jeg ikke havde den fedeste oplevelse på mc'en pga hændelsen.

Sidder og tænker om man var for sød ved bilisten? Var en ældre herre som kørte og han så lidt uøvede ud. Kunne jo være han var beruset men alting gik jo så stærkt.

Hvad havde i gjort? Og ville i fortælle det til kæresten/konen? Vil helst ikke gøre hende nervøs.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så var det min tur.....
  • #1   14. sep 2016 Det er da helt fint. Manden undskylder, og der skete ikke noget. Videre i teksten.

    og godt du er uskadt. smiley


  • #2   14. sep 2016 Havde ikke gjort noget i forhold til billisten, han stoppede pænt bagefter...

    Jeg havde talt med konen om hændelsen, men overdrevet mine fantastiske evner til at undvige så hun fremover stoler ENDNU mere på at jeg når sikkert hjem smiley


  • #3   14. sep 2016 Er du bekymret for at hun bliver bekymret for noget der er sket? Det er da lidt underligt smiley Hun vel vel godt at du køre mc, og at du kører hvor der er andre billister. Fortæl hende det bare, det viser jo bare at du er vågen i trafikken smiley

  • #5   14. sep 2016 Jeg må indrømme at jeg ud fra overskriften troede at du var blevet "klippet" af en bil, men helt ærligt?? Ligeved sker altså tit, og heldigvis sker der ikke mere, men hvis du aldrig har oplevet dette før, kan du ikke have kørt ret meget smiley Men fint at der ikke skete noget, og den med om du skal fortælle om din oplevelse, ja det burde du, til en krisepsykolog hvis du er så berørt smiley smiley

  • #6   14. sep 2016 Har rystet oplevelsen af mig sååååå heldigvis ingen krisepsykolog denne gang;-)

    Var jo et dejligt vejr at køre i og det gør jo det også nemmere at få øjenkontakt med de andre trafikanter. Var jo helt obs på at han ikke havde set mig.

    Man skal nok tænke på hvis situationen var omvendt og man havde overset en MC. Hvis han ikke havde sagt undskyld var det nok en helt anden sag.

    Var ude og prøve en " alt slags vejr" MC for er ikke meget for at køre i regn, sne og slud på min intruder.


  • #7   14. sep 2016 fortalt vedkommende at han burde spørge sin læge om det var forsvarligt han havde kørekort. hvis han ikke så dig grundet synsbesvær/nedsat synsevne.

  • #8   14. sep 2016 Hvis de selv stopper, indser deres fejl og endda beklager flere gange, så kan jeg næsten ikke se mig meget sur på det. Men træls er det da.

    Du skal dog også huske at i disse skyfrie efterårsdage, rammer vi et par timer på døgnet hvor solen står så skarpt at det kan være svært at orientere sig lige så godt som man plejer, hvis man er uforberedt.

    Jeg måtte helt ned og køre 20-30stykker på en vej, fordi jeg ikke kunne se bilen foran mig pga. solen om morgnen.


  • #9   15. sep 2016 mc kørsel = tæt på oplevelser . ( et gratis kick i hverdagen ) smiley
    men godt du slap, og ingen grund til at hidse sig op over for en gammel mand, som ikke havde set dig, noget andet hvis de har set en, og tænker aaahh jeg kan lige nå det. hc


  • #10   15. sep 2016 hvis det var en som bevidst havde kørt ud foran dig (tænkte han lige kunne komme ud) så synes jeg man kunne hamre i bordet

    men ikke i dette tilfælde, stort skulderklap til manden lige for at se om du var okay, mange ville nok bare have kørt videre


  • #11   15. sep 2016 Hvis jeg skulle fortælle konen hver gange der skete noget lige ved, så ville jeg godt nok kede hende ihjel.

    Godt du var vågen, det skal man også være... men så skal der vist heller ikke greaves mere i det...


  • #12   15. sep 2016 Der er ikke den store pointe i at give en ordenlig sviner med mindre at det er et bevidst valg han laver. At skælde ham hæder og ære for noget han undskylder for ville nok bare gøre at han ikke ville stoppe og tjekke om vedkommende var okay hvis han kom til at gøre det igen.
    Synes at det er reelt af ham lige at tjekke at du er okay og give en undskyldning. Man kan bare håbe at det har givet ham et chock der er stort nok til at huske at kigge en ekstra gang fremover.


  • #13   15. sep 2016 Gav ham bestemt heller ikke en sviner:-) sagde bare han skulle kigge sig godt for i fremtiden. Håber bestemt han fik et chok så han har det i baghovedet.

    Var ude og trille i dag...... Uden at nødbremse:-)


  • #14   15. sep 2016 Sådan forstod jeg det bestemt heller ikke som om du gjorde. Jeg ville bare give mit syn på sådan en situation smiley

  • #15   22. sep 2016 Du slap med skrækken, bilisten undskyldte, og han kigger sig garanteret bedre for næste gang. Han er ikke en risiko for nogen mere. Jeg tager som udgangspunkt at bilisterne ikke har set mig, og i nogen tilfælde er ligeglade hvis de har. Det nytter ikke noget at dele flade ud uanset hvor meget man har lyst til det. Det takseres som vold og giver ubetinget. I mange tilfælde koster det jobbet at have en plettet straffeattest.


  • #16   22. sep 2016 #15

    Kunne aldrig finde på at bruge vold i denne situation meeeeen havde nok talt med store bokstaver hvis han var kørt uden at stoppe.


Kommentér på:
Så var det min tur.....

Annonce