{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Afgift på neddroslet MC {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at se mig om efter en MC. Jeg er 18 år og har lige fået kortet, så den må have max 34 HK. Jeg har hidtil haft kig på Yamaha TZR125 og Suzuki RG125, men overvejer nu at købe en stor neddroslet MC.

Jeg overvejer en Suzuki GSX600F '93 neddroslet til 34 HK til 10.000 kr.

På T&S' hjemmeside har jeg fundet følgende lignende MC:
Suzuki GSX600F '93 pris: 18.000 kr. afgift: 30.331 kr.

Jeg har hørt, at hvis MC'en er neddroslet når man skal betale afgift bliver den væsentligt billigere. Passer det?

Og til sidst, hvor stor tror I afgiften vil blive? Kom venligst med et kvallificeret bud samt gode argumenter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på neddroslet MC
  • #1   15. sep 2004 Jeg er ikke ekspert osv, men det lyder mærkligt at den skulle være billigere i afgift hvis den er neddroslet. Hvad så den dag den neddrosling bliver fjernet, skal der så betales extra afgift?

  • #2   15. sep 2004 Det har du ret i.. Der var bare en af mine venner som snakkede om det. Jeg kan prøve med følgende spørgsmål så:

    Som jeg skrev i #1: Jeg overvejer at købe en Suzuki GSX600F '93 til 10.000 kr. Hvor stor tror I, at afgiften vil være når samme model til 18.000 kr. koster 30.331 kr. ?


  • #3   15. sep 2004 du kan gå ind på told og skats hjemmeside, der er eksempler for mange forskellige cykler. GSX's er der garanteret...

    v.h. christian


  • #4   15. sep 2004 Hej Christian. Som jeg også skrev i #1 har jeg "På T&S' hjemmeside...". Men nevermind..

    Spørgsmålet er nok nærmere:
    Hvilken forskel vil det have på reg. afgiften, hvis den afgift pligtige værdi er 10.000 kr. i stedet for 18.000 kr.?
    Hvis det da overhobedet har indflydelse...


  • #5   15. sep 2004 Hej Nicolai T
    Hvis du går ind på T&S side vælger "Motor" og der næst "Registreringsafgift og vurderinger af brugte motorkøretøjer" og der næst "Beregning af registreringsafgift " så tror jeg at der noget du kan bruge.
    Med venlig hilsen
    Klaus (VF4ever)


  • #6   15. sep 2004 Hej Nicolai
    Det har intet med hvor meget du har givet for mc'en.
    Den afgiftspligtige værdi er en Told og Skat fastsætter
    Så regn med det der står på deres hjemmeside og så kan du glæde dig over at du har sparet 8000,- hvis du køber den i Tyskland.

    Mvh
    Rolf


Kommentér på:
Afgift på neddroslet MC

Annonce