{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
23.829 visninger | Oprettet:

Afgift på mc fra tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej mcg..
Jeg har et spørgsmål angående afgifter på motorcykler impoteret fra tyskland.. og JA har læst i mange andre tråde.. og dette har givet gjordt mig meget i tviv...
for alle modsiger hinanden.. så hvem skal man tro på...

Står nemlig og skal til at hente en motorcykel på lørdag i tyskland... en neddroslet gs 500 da jeg lige har fået kortet...

Nogle siger at de ligger 180% oven i anskaffelses værdien
Andre at anskaffelses værdien er underordnet men at skat har en fast pris for årgang og kilometer..
og har tjekket vuderinger på skat.dk og det holder ikk rigtig... ?

og ja har tjekket andre tråde men folk er ikk enige...
så hvis du ved hvad du snakker om så skriv endelig... ellers lad være smiley

på forhånd tak


Se godkendelsesprocenter på alle synshaller i Danmark
Få et samlet overblik over alle synshaller i Danmark på https://www.tjekbilsyn.dk|TjekBilsyn.dk/url]. Du kan indtaste dit postnummer og se dit område!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på mc fra tyskland
  • #1   28. sep 2006 Hey michael...
    hvordan bliver markedsværdien fastsat..
    for nu tjekkede jeg lige dba. og prisen variere jo meget...

    der vel også forskel på om det er med eller uden kåbe


  • #2   28. sep 2006 Hej Helge

    Jeg har selv gået og overvejet at hente en tysker (men købte dog en i DK i stedet). men gå ind på www.skat.dk, vælg "Borger", Vælg "Motorkøretøjer", Vælg " Registreringsafgift og vurderinger af brugte motorkøretøjer", Vælg "Vurderinger"....her kan du så indtaste mærke, model og årgang og så se de konkrete afgifter maskinerne er blevet pålagt i afgift.

    SE, dét er da fakta!!

    God fornøjelse med din tysker


  • #3   28. sep 2006 hej Bent..
    ja har også selv siddet og kigget på den side... men flere modeller fra samme årgang har jo helt forskellige afgifter.. og det ser ud som om de er lavet ud fra anskaffelses prisen... og det jo det som folk siger at skat er ligeglade med nu... ?


  • #4   28. sep 2006 hej michael...
    ja men er det ikk noget med at for nylig blev der lavet en ny lov med at skat skulle sætte afgiften 180% over det man har anskaffet den til.. og så ville man ku få 5%tilbage eller af med 5 % mere hvis man sendte den til noget vudering ?


  • #5   28. sep 2006 ja det det med de vuderinger... for vidst noget med at de slet ikk holder længere.. så forstår ikk hvorfor de er der endnu hvis de er misvisende...

    du sir du selv har importeret en gs 500 e... noget du vil ud med hvad du gav for den j tyskland, og endte med at stå dig i i danmark... ?


  • #6   28. sep 2006 nej det jo det med de vuderinger... så når det er 65% kan det jo snart ik betale sig at hente en dernede ?

    det du gav der lød jo udemærket... var det så efter de gamle eller nye afgifts regler ?


  • #7   28. sep 2006 nå oki..
    jeg har menlig kig på en gs 500 e...fra 94 kørt 30.000 kilometer. til 8500 kr...
    så var det jo lige hvad den kom til at stå i med afgift i danmark.. smiley
    har også kig på en med kåbe som har ca samme årgang og kilometer og pris.. men den kommer der vel mere afgift på ?


  • #8   28. sep 2006 nå oki.. så en ridset mc koster mindre end en flot nylarkeret ?

    så kan man vel bar pille kåben af en med kåbe når den skal toldsynes ?


  • #9   28. sep 2006 ja det jo nogle penge at spare... men havde håbet på at afgiften jo måske lå på 15 kilo.. som i vuderingerne.. så havde man den jo på plader til 25000 ca.. smiley
    men kan godt høre det er lidt noget bøvl med det import...


  • #10   28. sep 2006 men der vel ikk meget at spare om han skriver under eller over midel...

  • #11   28. sep 2006 ja det jo lige det... men kan være jeg lige tager over på synshallen i morgen og høre ham ad... smiley for har faktisk lovet en tysker at komme forbi på lørdag.. smiley
    men nej tror ikk det sku være så meget til forskel mere...

    men jo tak... og mange tak for dine gode råd... det var til at forstå... smiley og du har jo selv erfaring med det så godt du kunne hjælpe...
    når jeg får købt maskinen skal jeg nok smide den herind... smiley
    men skal li op til køreprøven i morgen først.. smiley


  • #12   28. sep 2006 du kan sagtens spare penge, jeg sparede 30000 på min ved at købe den i Tyskland

  • #13   28. sep 2006 nej det gjorde jeg ikke, jeg betalte 25 i afgift


  • #14   28. sep 2006 gpz 900 som jeg fik stjålet sidste år sparede jeg 16000

Kommentér på:
Afgift på mc fra tyskland

Annonce