2.056 visninger
|
Oprettet:
afgift på mc {{forumTopicSubject}}
hejsa folkens
tænker lidt på at købe en mc i tyskland
men kan det betale sig???
har kig på en Yamaha Yzf r6
til 9200euro som er = ca69000 kr
hvad ville det koste mig
at hive den over grænsen og betale afgiften???
søger ikke et link men gerne en som lige kan regne det ud
tusind tak for svar
Mvh Andreas
dec 2005
Følger: 236 Følgere: 251 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.864
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Svar: 28
Du har ikke nok styr på det, kan jeg hører.
apr 2011
Følger: 13 Følgere: 166 MC-er: 1 Emner: 231 Svar: 1.294
apr 2016
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 4
km er 5000km
årgang 2011
apr 2016
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 4
tak til dem som gider hjælpe
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.402
okt 2006
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 245
apr 2016
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 4
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 813
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 9.975
feb 2006
Følger: 21 Følgere: 42 MC-er: 5 Annoncer: 1 Emner: 400 Svar: 2.364
jul 2012
Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 128
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 529
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.421
Hvis der er ombygninger på den, så kan det desuden være omfattende hvis papirarbejdet ikke er i orden. Er den standard, så kan man betale sig fra at få den hente, gennemgået og afgiftet - men så ryger den økonomiske gevindst til gengæld.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 258
feb 2006
Følger: 21 Følgere: 42 MC-er: 5 Annoncer: 1 Emner: 400 Svar: 2.364
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.623
Nej - Man betaler ikke ca. 2/3 af DK-handelspris i afgift. Det afhænger af nypris som følger -
Afgiftsformler 2016 -
Afgift = (0,6 - 8646/nypris) * handelspris (for ikke-ABS, nypris > 43.635)
Afgift = 21/41 * (1 - 9400/nypris) * handelspris (for ikke-ABS, 9.400 < nypris < 43.635)
Afgift = 0 (for ikke-ABS, nypris < 9.400)
Afgift(ABS) = (0,6 - 8646/(nypris-4165)) * (1 - 4165/nypris) * handelspris (for ABS, nypris > 47.800)
Afgift(ABS) = 21/41 * (1 - 9400/(nypris-4165)) * (1 - 4165/nypris) * handelspris (for ABS, 13.565 < nypris < 47.800)
Afgift(ABS) = 0 (for ABS, nypris < 13.565)
For en 2011 R6 (nypris 199.998) fås
Afgift = (0,6 - 8646/199.998) * handelspris = 0,5568 * handelspris
Altså 55,68 % af den af SKAT vurderede handelspris
123mc har en enkelt 2011 R6 til 100.000. Hvis det bruges som udgangspunkt (hvilket man på ingen måde kan garantere SKAT er enig i) ville det altså give en afgift på ca. 55.700 (110.000 i handelspris ville tilsvarende give en afgift på ca. 61.200)
afgift på mc