{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.955 visninger | Oprettet:

VIGTIG! sikkerhed ved sæsonstart m.m {{forumTopicSubject}}

Well. Det er sæsonstart snart! Derfor laver jeg denne her post som jeg synes i skal læse igennem!

"1. Det er stadig skide koldt og dækkene er meget længe om at varme op, og max. temperaturen i dækkene er meget lavere end en god varm sommeraften.
Derfor er der meget mindre greb i dækkene end man forventer. Kør forsigtigt i svingene den næste måned til halvanden. Prøv at mærk på dækket efter en tur, hvor varmt det er. Det skal være mere end lunkent før det rigtigt bider.

2. Bilisterne forventer kun knallerter for tiden. De kører som om man ikke er der og trækker ud foran dig på en måde jeg ALDRIG har oplevet i bil. Det er værst nu. Pas på jer selv, de sovende morgenbilister er rene dødsfælder. Forvent alle tror du kører 30Km/t.

3. Du er rusten hvis du ikke har kørt 3-4 måneder. Jeg vil ikke rode for meget i det, da alle mener at de kører fint. Lad lige kørestilen indfinde sig igen før modellen bliver tævet på de små snoede.

4. Der er salt alle steder indtil langt ind i April. Smør jeres fine cykler ind i WD40 og vask cyklen ofte, gerne efter hver tur. Smag evt. på kåbeglasset og se om det smager af salt og bliv overrasket!

5. Kør med karburatorsprit i tanken nu hvor temperaturen er under 10 grader. ½L til 20L benzin. Det får cyklen til at gå bedre og opløser e.v.t. vand i tanken. Vand i tanken har mange (alle?) uden at vide det. Det kommer ved kondensvand fra temperatursvingninger. Man mærker det ikke før man en dag skifter over til reservetanken og pludselig kører dårligt.

6. Check dæktrykket med det samme cyklen trækkes ud af vinterhiet. Den har stået og mistet en masse luft over vinteren. Husk, hvis man checker dæktryk en morgen med 5 grader, så passer det ikke 2 uger senere en eftermiddag ved 15 grader. Check ofte, især når udendørstemperaturen svinger meget. Rigtigt dæktryk giver bedre køreegenskaber og mindre dækslid.

7. Smør kæden ofte. Saltpåvirkningen går først ud over kæden! Den er følsom og dyr at udskifte. Når kæderullerne er blanke er kæden alt for tør. På en sommeraften giver det bare lidt forøget kædeslid, men i øjeblikket kan lortet ruste sammen på en uge."

overstående punkter er skrevet af Jens Jacob Bager Jensen. Super skrevet!!!


Sidste år var jeg selv chokeret over at man i sæsonstart hver eneste uge hørte om en mc´ist der havde mistet livet! Nogle uger endda op til flere MC´ister! Så derfor så kør fornuftigt og sikkert. Overvurdér ikke dine evner og kør med koncentration og opmærksomhed på tingene omkring dig og på dine medtrafikanter!

Tjek hele mc´en op for det tekniske inden du trækker den frem, så er du sikker på dine bremser ikek svigter eller at der skulle være andet der kunne forårsage et uheld!

God vind smiley
Vi ses på vejene snart


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VIGTIG! sikkerhed ved sæsonstart m.m
  • #2   1. mar 2006 Godt at se...

    Venter lidt med at køre en tur - skal også lige have sat nye bremseslanger på, så det gør ikke så meget, vejret ikke er strålende...
    Men hvis solen skinnede og det var 15 grader, ville jeg nok se at få lavet cyklen færdig i morgen!


  • #3   1. mar 2006 godt inlæg seb. vi ses der ude når temperaturen er højre og salten er væk.

  • #4   1. mar 2006 Ja det er sgu hamrende vigtigt at passe på... Specielt dem der også har fået nye cykler vinteren over, måske nogle der er gået fra lille til stort kørekort og lige har købt drømmen med 100 hk... Et lille glitch med koblingshåndtaget og så ved man pludselig hvor livlig sådan en bagende kan være... !


    ------------------------> Udskrevet herfra.


  • #5   1. mar 2006 Det er et godt indlæg Bager skrev i sin tid. Jeg mener også, at han havde nedenstående med...

    Man skal samtidig huske, at de sving man sidste sæson lærte at kende ned til sidste detalje, sansynligvis kan være ændrede efter vinterens hærgen. Først ligger der måske lidt grus og sand. Samtidig er der dukket et par huller op. Derfor skal man ikke som det første udfordre sit/sine yndlingssving maksimalt...

    /Allan


  • #6   1. mar 2006 Optursagtigt indlæg - giver et lile prik til hukommelsen om de ting der skal ordnes.

  • #7   2. mar 2006 Bare for at sætte en lille krølle på Stadas indlæg med dæk, har jeg hørt fra insiderkilde, at der eksperimentereres med de slicks der anvendes i Challenge. Fordi man har probs med at køre varme nok i dækkene på vores små go-kartbaner (her snakker vi blødt gummi på sommerdage)
    Så ting som at montere slanger under dæk, skårneslicks eller om ikke Avon kunne fremstille egnede dæk til det danske vejr er overvejelser der tages.
    Tror fanden at vi ikke kan stå fast i et dansk forår med et dæk der er det samme som skal stå fast i det Spanske sommervejr.


  • #8   2. mar 2006 Super indlæg!

    /Anders


Kommentér på:
VIGTIG! sikkerhed ved sæsonstart m.m

Annonce