{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.467 visninger | Oprettet:

Det ny Lovforslag {{forumTopicSubject}}

https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-00209


Vedrørende det ny lovforslag

med at MC skal må køre mellem

rækkerne ved langsomt eller stillestående trafik.

!!!!!!!!!!!LÆS VIGTIG OPDATERING!!!!!!!!!!

Hej til alle. Der har været lidt at diskutere om, angående det ny forslag med at MC skal køre mellem rækkerne, hvlike rent faktisk er det smarteste MC lov i sig selv.

Vi ved alle at i Danmark findes der 2 typer beboer. 1. Beboer, som sørger for sig selv, passer og klarer sig selv og ikke blander sig der hvor de ikke er kompetente. 2. Beboer som sørger for alt, passer på alt og blander sig i alt, som ikke har noget med dem at gøre, som de ikke er kompetente til og som de bare vil være imod for de er såkaldte "HATERS". Gruppe et vil sige at loven er et virkelig smart løsning, fordi når man alligevel står med muligheden om at køre mellem rækkerne, så hvorfor ikke bare gøre det, stille og roligt, uden at man skal forstyrre nogle. Er der ikke plads, så venter man til man bliver set og der bliver åbnet op, og så køre igen. Gruppe 2 vil sige at det er verdens dummeste lovforslag, fordi de bare vil "hate" på noget, fordi det er lige nøjagtigt "HATE/HAD" deres liv går ud på. Problemet i samfundet ligger her at "Haters", bevidst ændrer almindelig beboers synsvinkel til at det kun er dem som har ret. Lidt ligesom alle actionfilm, hvor der er nogle som prøver at erobe verdenen. Måske tænker i hvem fanden kan være så psykopatisk at snakke sådan om vores nation. Jeg vil så sige at jeg er en ung knægt som ikke har en dansk etnisk baggrund og som har boet her i Danmark 7 år og opdaget at størstdelen af jeres nation hvis man nu kan kalde det med ordet, er nogle stodder som har et fælles mål om at vælte dem som godt kan og vil. Ikke på grund af noget andet, men på grund af de selv ikke har en stærk personlighed, som siger til dem at de gerne vil og kan gøre noget, hvis de havde lyst. Hvis i virkleig var en så klog og inoverende nation, hvorfor er i så det eneste land som ikke følger med i Europas lovgivning, en af tingerne er at MC må køre mellem rækkerne i alle andre lande udover her. Jeg kan nævne mange andre ting, som ikke har eller har noget med MC eller køretøjer eller hvad der nu er at gøre, men lige nu er vi bare ude ved denne her lovforslag. I de 7 år jeg har været her, har jeg set livet her forsvinde så stille og rolig, men i er så selvoptaget i noget som i selv ikke ved hvad der er, at i ligger ikke mærke til det. Jeg snakker ikke konkret om alle. Som jeg længere op har skrevet, så handler det om størstdelen.




TILBAGE TIL FORSLAGET-

Forestil jer at i er medlemmer af trafikken(Trafikanter), om det så er med bil eller MC er det fuldstændigt ligegyldigt.

I kører på motorvejen ca 110 km/t, bilerne foran begynder at bremse op og der er skilte som viser KØ. Hr./Fru kører så optaget i sin musik eller er lidt småtræt eller noget helt andet. *BANG* siger det så. Første, anden, tredje osv. osv. Foran og bagved, bilerne bliver ved, en heldig kun med et lygte, en lidt mere uheldig med en kofanger og en måske med lidt flere skader, da en tættere placering på selve ulykkestedet kan have en stor betydning. KAN I SÅ FORESTILLE JER HVAD DER SKER MED MANDEN/KVINDEN SOM HAR VALGT AT TAGE EN LILLE MOTORCYKEL TUR RUNDT I LANDET. KAN I FORESTILLE JER, HVAD DER VIL SKE HVIS SÅDAN EN MOTOCYKEL UDEN NOGET KAROSSERI TIL AT BESKYTTE DEN, LANDER DER PÅ ULYKKESTED MELLEM 2 BILER. BLIVER DET JER SOM SKAL HOS PERSONENS FAMILIE OG FORTÆLLE AT PÅ GRUND AF DET DUMME AFSLAG PÅ DEN FORNUFTIG LOV SÅ ER DERES FAMILIEMEDLEM BLEVET MAST TIL DØDEN MELLEM 2 BILER. En være furnuftig beboer med en standarthøj for Europa IQ, ville se hvor fornuftig det her lov ville være. Det her land viser mig bare mere og mere hvor ligeglade de er mer deres egne beboerere. De tænker ikke på deres sikkerhed og hvordan de bliver en stærk NATION. Af det jeg har set, ligner det at i er ligeglad med jeres Nation uddør, så længe i har det godt.




HVIS I HAR NOGET FORNUFT, SÅ STEM FOR TIL DENNE LOVFORSLAG. JEG VIL IKKE VÆRE PERSONEN SOM GRÆDER, FORDI MIN FAR HAR VÆRET PERSONEN FRA EPISODEN, JEG VIL IKKE HAVE AT MIN MOR SKAL GRÆDE, FORDI JEG HAR VÆRET PERSONEN I EPISODEN. FIND JERES FORNUFT OG STEM, HVERT STEMME HAR EN STOR BETYDNING. STEM OG RED EN FAMILIE.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det ny Lovforslag
  • #1   14. maj 2018

    profilbillede
  • #3   14. maj 2018 Det kan jeg godt. Tyskland, England og så ned til Frankrik, Belgien, Italien, Spanien, Bulgarien, Ungarn osv osv. hvad ligger du ud med?


  • #4   14. maj 2018 Du har ikke engang en mc søde ældre mand, i hvert fald er det jeg ser. Igen en hater. Hvis du kører MC så kører du sikkert 7-8 gange om året til Netto og tilbage, MC er min eneste transportmiddel, så det har en stor betydning for mig smiley


  • #5   14. maj 2018 Jeg læste ALT puha smiley jeg er ikke imod lanesplitting jeg elsker selv at lanesplitte når folk gir plads.

  • #6   14. maj 2018 Jeg er ikke hater, og har da, når det passede, kørt gennem rækkerne.
    Men at køre 105km/t gennem rækker på motorvejen, er ikke noget jeg vil støtte. Ikke fordi jeg er hater, men fordi det er pisse hamrende ufornuftigt at gøre sådan.


  • #7   14. maj 2018 Der står ved langsomt eller stillestående trafik. Farten er nu også bare et forslag, som kan laves om på smiley

  • #10   14. maj 2018 Alt for meget skriveri og for lidt Patter

    profilbillede
  • #12   14. maj 2018 #7: Ifølge det elendige formuleret forslag, er 80km/t på motorvej langsomt, og som følge deraf, må man så køre 105km/t gennem rækkerne. Hvis du synes det er fornuftigt at gøre sådan, så er du ret tabt.
    Hvis du ikke mener det er fornuftigt, så få forslaget rettet igennem, så det ikke fremstår som om det er lavet af en folkeskoleelev.


  • #14   14. maj 2018 Kører sgu ikke over 10 km/t mellem rækkerne med sidetasker smiley
    Og generelt gør jeg det ALDRIG i Danmark. Det er folk simpelthen for egoistiske/skyklap-bilister til.
    Men i Tyskland, Belgien, Frankrig og Holland, hvor de har forstået princippet gør jeg det gerne smiley Også med tasker.


  • #15   14. maj 2018 Er det stadig det åndssvage forslag om at kører igennem rækkerne med 60 km/t? Kan forstå max 15 km/t ved stille stående kø og rammer MC en bil er det MC der får skyld. Det sidste jeg har brug for i en rullende kø er en MC som kommer ned igennem rækkerne med god fart.

  • #16   14. maj 2018 Har gjort det,i 35 år, og aldrig blevet stoppet pga det, eller kørt galt pga det.
    Ps. På de to billeder med smadret biler, kunne man måske lige snige sig igennem hvis lanesplitting var lovligt smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #17   14. maj 2018 Jeg synes lanesplitting er en god ide - MEN der er INGEN sammenhæng mellem argumenterne, og selve lovforslaget.
    Langsom kørsel er op til 80km/t? Seriøst?

    Hvornår har nogen sidst set et harmonikasammenstød, hvor en motorcyklist var i fare for at blive mast?
    Hvor meget hurtigere kommer du frem fordi du kører mellem rækkerne på din korte pendler rute? 1 minut? 3?
    Hvilken idiot bilder dog sig selv ind, at flere mennesker ville køre MC, og at det skulle løse nogle af de trafikale problemer vi har her i landet, hvis det blev lovligt at lanesplitte?
    Alene på grund af vejret, er sæsonen snævret ind til ca 7 måneder om året, hvis man trækker den godt i halen og elsker at køre på sin MC i salt. Nej vel?
    De 7 måneder, får man i bedste fald 10% af bilisterne ud på en MC - men det er 10% af de bilister der allerede er 50% for mange af, fordi vores biler er for nemme at låne penge til og vores offentlige trafik bare SLET ikke fungerer, men stadig stiger i pris.
    Hold kæft hvor er det mærkeligt at privatbilisme er så udbredt... smiley

    Det er mere besværligt at køre MC, det er dyrere i forsikring og vedligehold, og det eneste du eventuelt kan se frem til, er at køre mellem 2 rækker biler, ført af idioter som ikke engang aner at det er blevet lovligt mens de sad og gloede på dans med svans, eller hvad alt det lort i TV nu end hedder, og de vil gøre alt for at forhindre dig i at komme 5 meter hurtigere frem, mens de tager selfies og spiller ordguf på mobilos.

    Der er en masse ting som skal på plads før jeg personligt mener at danske bilister er klar til det her med MC'er mellem rækkerne - og den største er den forpulede håndholdte mobiltelefon, som folk bare ikke kan holde deres møgbeskidte pølser fra når de kører bil.

    Det nytter ikke at stramme reglerne, så straffen bliver hårdere, når der ingen betjente er på gaden for at håndhæve dem!!!

    Så nej - selvom du kommer ind fra sidelinjen og bilder dig selv ind at du HAR løsningen på alle problemerne, så får det ikke min stemme. Jeg er ikke parat til at sige farvel til MC livet eller mine MC kammerater som kører i trafikken til daglig, for lanesplitting i sin nuværende form og i den her trafik, er da helt håbløst...


  • #18   14. maj 2018 Det var dog den største og længste omgang mundlort jeg har læst på mcg.
    Det er sgu flot at du er nået frem til at der kun er 2 meninger / mennesker omkring det lovforslag.

    "HVIS I HAR NOGET FORNUFT, SÅ STEM FOR TIL DENNE LOVFORSLAG. "
    ja for 105 imellem trafik som køre 80km/t det er essensens af fornuft. og dem som er neutrale eller imod er skal stemples med lav iq

    Når nu du siger det er lovligt i resten af europa hvorfor så ikke tage kværnen til de overklasselande du snakker om.


  • #19   15. maj 2018 Jeg havde skrevet en lang smøre om kategorisering af mennesketyper, og at jeg som en ung mand satte mennesker i bås, fordi det bare er det nemmeste. Jeg synes at det er fint, at unge som stoyan er interesseret i politik. Men hvis han gerne vil have andre til at lytte, skal han nok slappe lidt af med sit menneskesyn. Og indse blandt andre ting, at mennesker er i et humør den ene dag, og et andet humør en anden dag. Og dette gør os ikke til enten hatere eller stoddere eller whatever. Så lighten up, stoyan. Og læg lidt tid og tanke i dine indlæg, hvis du gerne vil have nogle seriøse input fra andre brugere. Nogle input, som handler om emnet du har valgt, og holder sig lidt mere til det samme.(Det er ikke nødvendigt at kommentere på mit indlæg om skumpølsen fra den anden dag....Den havde jeg til gengæld ikke tænkt tilstrækkeligt over smiley )
    Dit indlæg handler sikkert, for dig, stoyan om lanesplitting...men det kommer bare ud over rampen, som havende iblandet alle mulige andre ting og sager, som du måske skulle tage op med din lærer, eller i et andet forum som ikke er mc. Jeg er ked af at sige det, men dit indlæg får mig til at tænke på donald Trump. Jeg forstår kernen. Men det er meget flyvsk, og handler under overfladen om alle mulige andre ting, end "sagen."
    Hvis du, stoyan læser det her, hvad jeg tvivler på at du gider, kan jeg spare dig for nogle tastetryk: Jeg er ikke ret klog. Nogle dage er jeg en hater. Nogle dage er jeg en stodder. Nogle dage kører jeg imellem bilerne. Og nogle dage gør jeg ikke....Du ønskes en god dag på jobbet, som du forhåbentlig er glad for at have.


  • #20   15. maj 2018 Jeg må være en "hater" for jeg bryder mig ikke om små drenge der bare vil have ret smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #21   15. maj 2018 Ved du hvad Tom... Det kommer vi to til at drikke en kold bajer på en eller anden dag, for jeg er helt enig. smiley

  • #22   15. maj 2018 Sajmon: Dit "De 7 måneder" -afsnit, synes jeg er ret genialt....da jeg lige fik grejet det.
    Jeg har ingen ide om fordelingstallet i virkeligheden, men jeg desværre tror at det er lavere end 10%. OG at fordelingen er omvendt, som: De 90% billister, som kun kører i bil, er den belastende og farlige slags. Os som kører kværn er jo fantastiske trafikanter overall...Ok, måske ikke. Men mange motorcyklister tror jeg er "bedre" trafikanter end mange billister...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #23   15. maj 2018 Et af argumenterne for det her lanesplatting (ja der står splat) er at når man får lov til det, vil man komme hurtigere frem, og "det vil få langt flere til at vælge at pendle på MC".
    Lad os sig at det sker for 10% af bilisterne - det er temmelig højt sat fra min side, kan jeg godt lure... Det er nok snarere 0,5%... Og de 50% jeg nævner er dem der er for mange på de motorveje vi har, som skal bære al den pendler trafik...
    Det er mig simpelthen en gåde hvorfor vores politikere er så forbandet uambitiøse. Den flok klaphatte skulle fokusere mindre på ligegyldige mærkesager, og tage fat i det trafikproblem vi har, som er køkørsel.
    Det er en miljøbelastning og det er uproduktivt at så mange mennesker spilder så meget tid på ingenting.



  • #24   15. maj 2018 Jeg tror også at man kunne fjerne pænt mange fra vejnettet hvis vi ikke var så rundhåndede med forsørgelse til flygtninge, hvis vi ser på TS profil er han 19 år, hat været i landet i 7 år (og er svært utilfreds med flertallet af befolkningen!) men alligevel har han for 4 år siden ifølge sin profil haft en R6, og hvis jeg kan regne så har han været 15 år, og været her i landet i 3 år! Der er noget der skriger til himlen her, måske en lillebitte trolderik??? Og bare for at komme eventuelle der vil kalde mig racist i forkøbet, nej det er jeg bestemt ikke! Så er det da nærmere TS der burde kaldes dette smiley

  • #25   15. maj 2018 #23: Det er lidt svært at være uenig i...Men det er ligesom en spiral vi er inde i....Det her med, at vi ødelægger vores miljø, er det overordnede problem, som biltrafikken er en del af. At redde miljøet, eller bare gøre noget som lyder somom at man gør noget, er noget som de glædeligt kaster sig ud i. Når de så hører et forslag om at gøre noget ved privatbilismen, klapper de i som østers...For det er, som så mange andre ting, en for stor vælgergruppe at komme på kant med....Jeg tror at det er så enkelt. Jeg tror egentlig at politikerne er ambitiøse . Men desværre er for mange af dem ambitiøse på deres egne vegne, istedet for det samfund, som de i deres titels bogstavelige betydning burde tjene. måske er der osse et aspekt som kommer fra borgerne i samfundet, som forstærker fænomenet politikertræthed(had): Nogle af dem som sidder på magten og træffer beslutninger på vores vegne, er bange for den behandling, som de siger, at de får tilbage. Grove trusler, som de siger er blevet meget værre de sidste år, tror jeg at de også har i baghovedet. Det siger nogle af dem ihvertfald. Men sådan skal det bare ikke være...For så har de folkevalgte bare ikke maven til at besidde de magtfulde stillinger. Det har altid været øretævernes holdeplads. Og det er der ikke en eneste af dem, som ikke vidste, da de gik ind i politik. Jeg siger ikke, at det er ok at true politikere og deres familier. Men politikere er sommetider helt blinde for, at nogle af de beslutninger som de tager,sommetider har en meget negativ effekt på den almindelige borger. Meget negativ. Og så længe at de ikke engang vil anerkende det, vil nogle borgere blive så frustrerede, at de vil forsøge at råbe beslutningstagerne op, som de nu føler at de kan. Truede politikere vil ikke indrømme, at de lader sig påvirke af sådanne ting. For så fremstår de modtagelige eller måske endda svage, tror de. Og så ryger en del af ambitionerne...for status q er trods alt bedre end at røre for meget i andedammen. Og hvis man så ovenikøbet er nødt til at tage fat på tværs af sit eget partis linje, er det helt håbløst. At jeg også synes at mange af vore politikere er inkompetente er nok bare en anden side af det uambitiøse. Jeg er f.eks personligt meget uambitiøs, og fremstår derfor yderst inkompetent smiley

  • #26   15. maj 2018 #24: Jeg tror også, at han har nogle ting, han døjer med...som er "flertallets" skyld....Og noget andet er, at os danskere er efterhånden så strømlignede, at meget få er i nærheden af at være racister. Men jeg er ret sikker på, at mange som ikke er "oprindelige" danskere, ser ned på vores måde at leve på, og ønsker danskere hen, hvor peberet gror. Føler at det er danskernes skyld, når de kommer ud for trælse ting. Og den har jeg meget svært ved at forstå. Somom, at ALLE danskere over en kam, lever et super-duper liv, med alt hvad de kan ønske sig osv osv. Og nu vover jeg en påstand, som jeg håber ikke bliver misforstået....Men de, som vil misforstå, gør det nok alligevel...Men indstillingen med, at det er danskernes skyld at man har det svært, har jeg opfattelsen, at en stor del mennesker fra mellemøsten især har svært ved at slippe. Sommetider i en grad, så nogle på en underlig måde dyrker det, og at det er acceptabelt i nogle miljøer....desværre. Sagen er bare, at så glemmer man, hvilket samfund man(eller sine forældre.) oprindeligt kommer fra. Og f.eks gangbangere havde nok næppe klaret sig ret meget bedre i f.eks Iran. Irak. Syrien. osv osv. måske endda lande som Tyrkiet efterhånden...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #27   15. maj 2018 #24 - Mon ikke den R6'er har været ejet af et andet familiemedlem, og at han så har oprettet den for at få adgang til forummet her? Det ville forklare alt... smiley

    #Stoyan

    Det lyder måske en smule ironisk eller selvmodsigende, men jeg har et problem med ALLE der generaliserer. Jeg er pisse ligeglad med hvem man er, hvor man kommer fra, om man er tyk, tynd eller hindu og om man er af det ene, det andet eller intet køn - fuck dig hvis du tror alle de mennesker du peger på, har een og samme mening. Du har tydeligvis ikke fattet en krone... smiley
    Jo - der er mere end de 2 grupper som bliver nævnt i første indlæg, så det er ikke en enten/eller diskussion omkring lanesplitting. Alle har deres egne tanker omkring ideen, og specielt kan de fleste godt se at den både bliver serveret yderst barnligt, i form af elendig formulering og nogle yderst optimistiske hastighedsangivelser, men ydermere skal vi også finde os i at blive kaldt idioter og sammenlignet med diverse handyr (ved du overhovedet hvad en stodder er?), i fald vi ikke deler DIN mening...

    #3 og #4 er jo til at pisse i bukserne af grin over, men ligesom med de fleste kvinder, er det ikke svært at se hvornår en person er rendt tør for "argumenter". Hvis de ved de har ret, holder de sig til emnet - hvis de ved de er ude på dybt vand, går de efter de totalt ligegyldige detaljer, som har til formål at fremprovokere en negativ reaktion eller sætte modtageren i dårligt lys. Det er ærgerligt du ikke formår at komme med nogle reelle fakta - det kunne have været en god debat.

    Som sædvanligt: Ovenstående er et udtryk for min personlige mening, og er ikke skrevet på vegne af bazoom.dk eller motorcykelgalleri.dk eller nogle af de tilhørende eller relaterede hjemmesider, selskaber, ansatte eller venner / fjender af dem. smiley


  • #28   15. maj 2018 #27 Du mener altså, at det er ligesom når nogen åbner en pizzabix, og når der skal betales skat og moms er det fætter 1 der ejer det, og næste gang fætter 2??? smiley smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #29   15. maj 2018 Jeg gætter bare.

    Men gør de ikke allesammen det????? smiley


  • #30   15. maj 2018 forbyd biler

    kun mc på motorvej, børn i sidevogn,


  • #31   16. maj 2018 #30: Forbyd børn....Alene det, ville halvere privatbilismen landet over.

  • #32   16. maj 2018 Idéen med lanesplitting er god, men forslaget er formuleret af helvedes til.

  • #33   16. maj 2018 Stoyan, min følelse er, at du har et helt utroligt snævert, respektløst og nedladende menneskesyn - blot fordi jeg ikke er enig i dit synpunkt, så tagger du mig som "hater". Måske fungerer det sådan i din verden, at "hatere" ikke skal høres og ikke kan stemme. Det kaldes forresten et diktatur...

    Faktum er at der ikke synes at være ret stor stemning for det forslag... der er under 5.000 stemmer pt. ud af anslået 100.000 mc-ejere (som ejer ca. 150.000 mc'er)... så man må vel kunne uddrage at langt de fleste mc'ister enten ikke synes om forslaget eller ikke kender til det.

    I et demokrati gælder jo at man ofte er nødt til at tilpasse forslag sådan at de bliver "spiselige" for et flertal - det som slår mig er at mange (her og på andre sites) har foreslået alternativer... men det synes ikke at have interesse at lytte...

    Slutteligt min personlige menig - forslaget har efter min opfattelse ingen gang på denne jord. That's it and that's that.
    I stedet synes jeg det ville være en god start at få fokus på yderbanen og via kampagner fik flyttet bilisters holdning sådan at de altid rykkede lidt til højre i banen ved køkørsel. På den måde ville en normal overhaling i mange tilfælde kunne gennemføres. Det er faktisk helt inden for rammerne af nuværende lovgivning - hvis jeg ellers kan læse smiley


  • #34   16. maj 2018 Hold op hvor er der meget uvidenhed i denne tråd. Lad os lige få nogle ting på det rene:

    De fleste lande i Europa benytter sig af filtreringsregler af varieret grad. Heriblandt kan nævnes Italien, Belgien, Frankrig, England, mm. Her er det fuldt lovligt at flette mellem biler i lav hastighed/stillestående kø, så længe det gøres med omtanke. Enhver der har været i f.eks. Paris ved præcis hvad jeg taler om. Her fletter ALLE. Og ALLE er indforståede med det.

    Hvad er de positive aspekter ved at måtte flette?
    - MC'er fylder minimum en tredjedel af en bil, så det giver ikke mening at de skal optage lige så meget plads i trafikken. De har størrelsen til at komme let igennem trafikken, og giver derved mere plads til alle andre bilister bag dem, da de ikke optager en hel bil's plads.
    - MC'er er naturligt hurtigere i acceleration og manøvrering, så det giver mening at de kommer frem i trafikken i stedet for at følge alle andres tempo. Her taler jeg ikke om at man kører hurtigere på mc eller bare racer derudaf, men derimod den helt naturlige mekaniske tilgang der hedder, at mc'er vejer meget lidt og har stor trækkraft, så de er fra naturens side hurtigere fra starthullerne ved f.eks. lyskryds, og kan derfor give mere plads til alle andre bag dem - fordi mc'en hurtigt er væk.
    - MC'er er mere udsatte i trafikken da der ikke er nogen som helst beskyttelse andet end det tøj man har på. Derfor er det fordelagtigt at MC'er kan filtrere i kø, således at de ikke risikerer at blive påkørt bagfra af uopmærksomme bilister.
    - Der er desuden så få mc'er i Danmark, at det næppe vil have nogen stor betydning for bilister generelt. Så hvorfor så stor modstand til tiltaget?

    Hvordan ville sådan en regel fungere i praksis? Eksempel:
    Regel #1: MC'er må flette ved lav hastighed og kødannelse (når trafikhastigheden ligger på 50% af normalværdi eller mindre).
    Regel #2: MC'er må flette med 20km/t over den generelle trafikhastighed. Eksempler: Motorvejstrafik med trafikhastighed på 50km/t, må mc'er flette med 70km/t. Ved komplet stillestående trafik, må mc'er flette med 20km/t.
    Regel #3: MC'er må kun flette, når der er tydelig plads til dette. Man må ikke være til gene for andre, når man fletter.
    Regel #4: Bilister må ikke bevidst blokere for flettende mc'er. Samme regel gælder her, at man ikke må være til gene for ens medtrafikanter.

    Nogen der har noget at tilføje?


  • #35   16. maj 2018 Ja, det har jeg....har du ikke gidet skimme tråden? Har du læst det startende indlæg? Det handler jo mere om trådstarters indstilling til andre, og den måde som han fejler gudsjammerligt i at få budskabet han har om....er det lanesplitting, det handler om??
    Grunden til at du synes at os som svarer, er så dumme, er sgu nok, at der ikke er nogen som har gidet spilde sin tid på denne tråd, med det faglige aspekt. Jeg vil vædde med dig med, at mange herinde har både intelligente, humoristiske og seriøse, måske endda faglige kommentarer til dette emne.....Hvis der var en seriøs tråd, som handlede om det. iøvrigt må du sgu ha det svært....for uvidenhed findes der da overalt omkring os...Er det ikke et spørgsmål om at matche eksperter med emner, hvis det er viden man er ude efter smiley Jeg har ikke læst hele dit indlæg, men at dømme efter overskriften, er du blevet matchet (som vidende) med det det rette emne, men den HELT forkerte tråd... smiley


  • #36   16. maj 2018 Daniel K - jeps, det har jeg!

    Fordi du postulerer bliver det jo ikke faktuelt af den grund - du bliver nok nødt til at underbygge med referencer til lovgivning hvad angår hvilke regler der gælder i de lande du opremser. Ellers ender du jo selv med at fremstå uvidende...
    Husk nu på at fordi rigtig mange kører hurtigere end 110 på motorvej betyder det jo ikke at det er lovligt... I Danmark er der godt nok strammet op på hastighed de seneste 25 år (og det er nok rigtig godt med tanke på bl.a. trafiktætheden)... det var tider dengang man kunne køre 219 på motorvej uden den store risiko for kortet smiley

    Sekundært gælder det samme for "rear-ends" - noget dansk statistik om jeg må be'.
    Hvis man nærlæser data i den amerikanske undersøgelse vil man se at en ganske stor del af de uheld der defineres som "rear-ends" faktisk er mc'en der er kørt op i en personbil. Desværre er der ikke lavet et tilsvarende datamateriale efterfølgende og det er derfor svært at sige om det tal er faldet eller steget (både kvantitet og andel).
    Når det så er sagt, så er min egen opfattelse (med mange kørte km i USA) at det nok ikke er sådan specielt relevant at bruge amerikanske undersøgelser da vores virkelighed er en helt anden her i lille Danmark...

    I virkeligheden tror jeg det er ganske sandsynligt at for meget fokus på "kørsel mellem rækkerne" kun afstedkommer det modsatte end det ønskede... nemlig at politikerne beslutter at der skal slås hårdere ned på disse overtrædelser. Præcis som det også er sket med hastighed... just my 5 cents.


  • #37   16. maj 2018 Ok, men så handler tråden måske alligevel lidt om lanesplitting osse.... smiley

  • #38   16. maj 2018 #37 Nix, det handler om at der en håndfuld der har den helt rigtige mening, og alle andre er uvidende idioter smiley

  • #39   16. maj 2018 Peter B Jeg har ikke decideret statistik på rear ends i DK.. Andet end eksempel fra eget liv, hvor jeg nær var blevet påkørt bagfra af en varevogn hvis ikke jeg var opmærksom og nåede at trække ind blandt to andre biler. Det er såmænd bare et eksempel på nice-to-have, at man ved det er lovligt så man ikke risikerer at ende i sådan en situation - hvor man måske ikke lige er opmærksom i øjeblikket som jeg selv heldigvis var.

    Til det andet har jeg bare at sige, at jeg rejser meget i bla. Belgien, Italien og Frankrig, hvor jeg ved at politiet i hvert fald har det fint med at mc'er og scootere kører mellem bilerne i trafik og kø-situationer. Der er ikke tale om at det er ok bare fordi alle gør det. Det er en del af kulturen, biler giver sågar altid plads til mc'er og scootere imellem de to yderste baner, fordi alle ved at motorcyklister og scootere må køre imellem vognbanerne. Dette foregår dog altid mellem de to yderste baner pr lov, hvilket faktisk i stor stil bliver overholdt. Og det skader sjovt nok ingen. Jo der er flere uheld, men der er så også 100 gange flere mc'er og scootere end i f.eks. DK, så det er en naturligt høj statistik. Faktum er at det fungerer i disse lande. Og i England har jeg også undersøgt sagen, hvor det ved lov står skrevet sort på hvidt at MC'er må filtre mellem biler, samt benytte bus/taxi vognbaner. Tro ikke at det bare er ligegyldigt vås jeg slynger ud fordi jeg har set et par youtube klips eller synes de kører sådan når jeg har været på ferie sydpå. Mit arbejde foregår i stor grad rundt omkring i Europa, så jeg er velkendt med diverse internationale trafikregler.

    Jeg ved ikke om mere omtale vil gøre politi mere opmærksomme på håndhævningen af de eksisterende love. Det jeg ved er, at hvis ingen siger noget sker der heller ingen ændring. Og lige nu mener jeg bare, at status quo er ringe, da mc'er betragtes som biler, på trods af deres enorme forskellighed. Desuden oplever jeg, at mange bilister faktisk er venlige til at give plads, så mc'er kan komme forbi. Så hvorfor skulle politikerne ikke tage det op, når det umiddelbart er et tiltag der primært vil gavne alle.

    Men fint vi får en diskussion igang, så længe at folk ikke kommenterer på ting de ikke kender til.


  • #40   16. maj 2018 Daniel K - du skriver (citat): "Men fint vi får en diskussion igang, så længe at folk ikke kommenterer på ting de ikke kender til". Efter min opfattelse er det jo netop det du gør, når du ikke underbygger dine postulater med dokumentation.
    Dermed fremfører du synspunkter - ikke underbyggede fakta smiley

    Når det så er sagt, så er det jo måske også en del af problemet her - der findes tilsynelandende ikke meget tilgængeligt og detaljeret datamateriale på mc-uheld i Danmark... Det er i hvert fald ikke lykkedes mig at finde noget på f.eks. "read-ends"...
    På samme måde er det svært (for mig i hvert fald) at læse den tyske færdselslov og derfor bliver mit problem at min viden måske påvirkes for meget af "optimistiske fortolkninger" fra forskellige fora...

    Lad os nu prøve at være lidt mere præcise sådan at vi får en faktum-baseret dialog om emnet.


  • #41   16. maj 2018 #39 Det giver ikke rigtigt mening at sammenligne med andre lande, de har en helt anden (trafik)kultur! Og vi er jo blot et lille land, der bor flere i Hamburg end i hele Danmark!
    Og når nu du er berejst, så skulle du leje en MC næste gang du er i Rom eller Paris, husk en ekstra kuffert til underhylere, for du får i den grad brug for dem! Og så kan du lave en tråd om din ny fundne "viden" smiley


  • #42   16. maj 2018 tom: smiley En ekstra kuffert....der kan altså være mange underhylere i....Men det er selvfølgelig osse en forfærdelig (trafik) kultur dernede...Og din #38: Jeg tror sgu ikke trådstarter selv synes, at nogen IKKE er idioter. Eller "haters." Ikke engang hans medunderskrivere....hvis der da er nogen, jeg har ikke set underskriftindsamlingen. Men hvis han er en virkelig person, er det en ret speciel måde at starte en "seriøs, faktabaseret" debat på....ved at få ALLE til at føle sig som luselort under en lortenegl på en ornli stor lorte-lort. Man Jeg vil dog tage det forbehold, at JEG muligvis er den største idiot ved at blive ved med at skrive på tråden....Men det er heldigvis nok pga underholdningsværdien smiley (Og dine faktabaserede informationer om at gebærde sig i den sydeuropæiske trafik smiley )

  • #43   16. maj 2018 Godt der findes en lovlig måde en MC kan komme frem på når bilerne klutter til i deres foretrukne kø helvede smiley
    Jeg bruger denne løsning hver dag uden problemer.. smiley

    https://fdm.dk/alt-om-biler/dine-rettigheder/love-regler/overhaling-med-motorcykel?q=biler/love-regler/overhaling-med-motorcykel

    Hygge i solsommer varmen.. smiley
    smiley


    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #45   16. maj 2018 Øv mand... Fakta... smiley

  • #47   17. maj 2018 hov hov #44 nu skal du ikke komme her og besudle debatten med den slags fakta vrøvl.
    jeg forlanger en undskyldning fra dig og FEMA's øverste direktør ! smiley


  • #49   18. maj 2018 #48: Der tager du helt fejl: Fakta er ikke spor trådforkortene....og slet ikke hvis det drejer sig om kontroversielle eller ukendte fakta. F.eks har jeg meget svært ved at slippe myte fortællinger og overtro...OGSÅ når præsenteret for "fakta". Og at "fakta" skal staves med anførselstegn nu om dage....det er "fakta." smiley

Kommentér på:
Det ny Lovforslag

Annonce