{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Import af Suzuki RF 900R {{forumTopicSubject}}

Så er tiden inde til en ny og yngre model!

Jeg skal skifte min nuværende cykel ud med en RF 900R, årgang 94-98. Nu er spørgsmålet, om det i praksis kan betale sig at importere en tysk eller sågar hollandsk cykel. Jeg synes det er svært at blive ret meget klogere på SKAT’s vurderinger på deres hjemmeside.

Jeg appellerer til dem af jer, som allerede har importeret mc fra Tyskland.
Hvad er jeres erfaringer? Har I sparet noget (ca. hvor meget), når alle udgifter er medregnet?

Jeg talte med SKAT i dag. En medarbejder kunne ikke fortælle mig, hvordan afgifts-ordningen bliver efter 1. april. Så nu tænker jeg:

Hvordan får jeg mest ”value-for-money”…
Er det stadig billigere at importere en ”grim” cykel, frem for en pæn?
Har antal kørte km stor indflydelse på afgiftens størrelse?
Eller bliver den udelukkende fastsat efter årgang, stand og evt. udstyr?

Hvad koster det at få ophævet 98-hk begrænsningen på denne model?

Jeg har regnet med at køre hjem til DK på cyklen, når jeg har købt den (har ikke bil/trailer/kassevogn). Men er det praktisk muligt? Jeg tænker her på, hvordan de tyske regler er mht. prøveplade, alm. nr. plade osv. I DK har man som bekendt 3 uger til at omregistrere, så det ville passe mig fint, hvis det er lige sådan i Tyskland.

Jeg er klar over, at import-emnet har været oppe i forum før, men jeg synes ikke der findes svar på ovenstående. Jeg håber I vil dele jeres guldkorn med mig (og sikkert mange andre).

På forhånd tak
Mvh. Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af Suzuki RF 900R
  • #2   2. mar 2006 om det kan svare sig er meget svært at sige, det kommer an på mange ting, om du finder cyklen til de rigtige penge i tyskland ,der er både pæne og grimme cykler, det er en god ide at have flere på hånden hvis du skal derned ,selv om du snakker med sælger og han siger cyklen er flot ,har jeg kendt flere når de kommer derned, passer det ikke og cyklen ligner et eller andet l...t og så har du kørt feks 700km for ingen ting jeg har selv lige hentet en ktm lc4 620 fra 1997 og betalt afgift og skal til endelig vudering inden den 1.4 .jeg har snakket med skat og vuderingsmændene forsvinder og derefter bliver det svært at klage over afgiften når først skat har sagt en pris så jeg tror der bliver mindre at spare på det efter den 1 april

  • #3   2. mar 2006 En tommelfinger regel siger at afgiften svarer til ca 2/3 af prisen i DK. Så hvis du finder en MC der inkl. transporten til DK koster under 1/3 af den danske pris, så er der mulighed for at du kan spare penge, eller i værste tilfælde, betale det samme som i DK.

    Alder og stand er det de mest går efter, km har også en betydning, men det er ved difference på 10-15.000 km at det tæller.

    Har haft 2 maskiner gennem systemet.
    En CMX450 som jeg ikke sparet noget på, men tilgengæld fik en super velholdt maskine. prisen blev dan samme som DK pris, men bare med en bedre MC.
    Min nuværende Hawk, den er købt uden afgift i dk, og der har været mange penge at spare. Når den er færdig står den mig i 25-30K smiley

    Ved RF900 er der nogle ting du skal gennemgå:
    Korrosion, der har den en svaghed. Stator/alternator, den kan godt ryge sig en tur så tag et multimeter med. 2. gear skal virke ordentligt og hvis den originale bagdæmper sidder på den og MC'en har fået spolet nogle km, så er den nok skiftemoden


  • #4   2. mar 2006 Jeg købte en RF900R årgang 1995 i Tyskland sidste sidste sommer (se billede i profil)

    Du kan evt lige adde mig på msn, så kan vi tage en snak...

    /Jan


  • #5   2. mar 2006 Flot Jan!!!

    MSN: janfrary@hotmail.com


  • #6   3. mar 2006 Jeg har haft en rf900 hjemme og kender 3 andre der har taget en hjem!
    Afgift har ligget mellem 47000 og 58000kr. Det er indenfor de sidste 4 år!


    Pas på med at tage hjem fra Holland. e er droslede ALLE mulige underlige steder! I Tyskland er det kun i indsugning. Men det er både knaster, kaburator osv de er droslet med i Holland!



  • #7   3. mar 2006 Det kan svare sig
    er på vej i seng
    men add mig på messenger så kan jeg dele ud af mine erfaringer

    diller SNABELA mbox301.get2net.dk


  • #8   3. mar 2006 Med hensyn til prøveplader i tyskland skal du først til et forsikringsselskab og forsikre den, dernæst skal du medbringe forsikringspapire til et sted hvor de trykker en nummerplade den gælder 5dage i flensborg ligger der allians og trykkere 5min gang fra hinanden ( jeg har selv undersøgt det)

  • #9   3. mar 2006 Klaus: Jeg skulle da ikke hen til noget forsikringsselskab da jeg fik lavet min... Jeg skulle bare hen til et tysk motorkontor og bagefter hen til politiet og have stemplet papirene... og den plade gjaldt i en mrd...

    /Jan


Kommentér på:
Import af Suzuki RF 900R

Annonce