{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Import af Suzuki RF 900 R, del. 2 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Jeg skal køre min nye RF 900 hjem fra Sydtyskland på mandag d. 27/3. Den nuværende ejer af cyklen har givet mig lov til at køre den hjem på hans tyske nummerplade.

Nu er spørgsmålene:
Kan jeg lovligt køre hele vejen gennem DK på den tyske plade?

Hvis ikke, hvordan fremskaffer jeg nemmest en dansk klister-prøveplade, når jeg først er fremme ved grænsen mandag aften kl. 20? Jeg kan ikke købe pladen på forhånd, da jeg tager afsted med nattoget søndag aften kl. 19.
Jeg regner med at køre gennem grænsen ved Padborg - så er der mulighed for at købe klister-pladen dér? Andre muligheder?

Derudover glæder jeg mig som en sindssyg - Det bliver fandme lækkert!

På forhånd tak!
Hilsen Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af Suzuki RF 900 R, del. 2
  • #1   26. mar 2006 Hej Christian. Da jeg skulle hente min cykel i GB, var det min intension at køre den hjem. Det blev dog aldrig til noget, men jeg fik at vide på motorkontoret at man kan bestille en frem dateret klister nr. plade, dog max 5 dage. Dvs. hente feks. den 20. og så r pladen først aktiv fra d.25.

    mvh
    Klaus


  • #2   26. mar 2006 Måske fik jeg ikke præciseret mit problem:

    Jeg har ikke købt en "fremdateret" DK-prøveplade på forhånd.

    Når motorkontoret åbner på mandag, sidder jeg i toget på vej til Sydtyskland og når det lukker har jeg 6 timers kørsel gennem Tyskland forude, før jeg er ved grænsen.

    Hvor skal jeg ved 20-tiden mandag aften få fat på en prøveplade ved én af grænseovergangene?

    Mvh. Christian


  • #3   26. mar 2006 er det ikke bare at køre over grænse på de tyske plader og så køre vider hjem ???
    det vil jeg sq gøre.....


  • #4   26. mar 2006 kør den da hjem på den tyske plade, det havde jeg gjort :O)

  • #6   26. mar 2006 jeg ville også køre helt hjem. Bare pas på ikke at politiet en grund til at stoppe dig, så de tjeker hvem du er.

  • #7   26. mar 2006 At blive stoppet på tyske plader som dansker koster bøde... og og og .... Så bliver cyklen stillet der hvor du bliver stoppet og pladen bliver taget .... Tag og køb en klister nummerplade i padborg... De har døgnåbent.. men prøv at ringe til dem og så hør om de har nummerplader du kan hente døgnet rundt... det mener jeg godt man kan.. jeg ville ikke køre den hjem på tyske plader... der er ingen forsikring der dækker overhovedet hvis du kører i DK med de plader...

    /Hudle..


  • #9   26. mar 2006 Jeg er naturligvis ikke interesseret i at køre ulovligt gennem DK og spare 100 kr til en dansk prøveplade. Det ville være temmeligt ubegavet.
    Det er udelukkende et spørgsmål om, at jeg mandag aften kl. 20 skal være sikker på at kunne købe en klister-plade ved grænsen.
    Jeg ringer lige og dobbelt-tjekker med Padborg.

    Tak for hjælpen, drenge!
    Mvh. Christian


  • #10   26. mar 2006 Blot til jeres orientering:

    Jeg har lige talt med Politiet i Padborg. Jeg skal forbi grænsekontoret, hvor den tyske plade afmeldes og jeg (døgnet rundt) kan købe en DK klister-plade.

    Mvh. Christian


Kommentér på:
Import af Suzuki RF 900 R, del. 2

Annonce