1.137 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

For og imod! For og imod!

Hej alle, har netop oprettet en profil herinde, med det formål at blive en smule klogere på mcverdenen. Har længe gået emd overvejelser om at tage mckortet og investere i en mc.

Men, men, som altid er der jo for og imod. Kæresten og familien er mildest talt imod, grundet den fare de mener der er forbundet med at køre mc.....Ligeledes vil det kræve at jeg sælger min supra mkiv, for at investere i ovenstående.......hmmm

Hvad siger i? Tænker at i også må have gjort jer nogle overvejelser......Jeg vil meget gerne høre om hvad og hvad i siger til ovenstående! :0)

På forhånd tak! Mikkel


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For og imod!
  • #1   31. aug 2009 Jeg kan kun sige: GO FOR IT! Jeg fik mit kort her i sommers og jeg er stadig oppe at køre over det.

    Jeg tror ikke at det er meget farligere end at køre bil, hvis ellers man kører pænt. Problemet opstår først når man får lidt for mange heste mellem benene. Men jeg tvivler på at det er meget farligere end når du sætter dig ind i din (overlækre, savle, misundelse..) Supra(;


  • #2   31. aug 2009 Kig i Div Træf fotoalbums, så ved du det nok, : )

  • #3   31. aug 2009 Stod i nødagttig samme situation som dig Mikkel for 1½ mdr siden.. Nu er jeg halvvejs med kørekortet.. Lige fåret solgt min bmw.. Så nu skal der stå en motorcykel i indkørslen næste år.. DEt blir så fedt.. glæder mig som en lille dreng.. Selvom jeg allerede savner min Bimmer.,,

  • #4   31. aug 2009 Husk lige en ting-

    mc'er er ikke i sig selv farlige, men en del MC'ister er.

    Lærer man sig selv at være vågen, kende sine begrænsninger og ALDRIG køre på sin ret, så er en MC ikke farligere end alle andre trafikmidler. Begge mine børn kører selv nu, og jeg er ikke en tøddel nervøs:-)


  • #5   31. aug 2009 for 3 år siden var jeg i samme situation som dig og valgte at oplevelsen af at være ( biker ) skulle jeg have.og har ikke fortrudt et sekund.
    din familie har ret i at selvfølgelig er det farligt....men det er det også at køre i bil og gå over vejen eller cykle en tur.
    faren kan dog reduseres en meget stor del ved simpel omtanke og fornuftig kørsel samt at sørge for at altiv at have korrekt mc tøj i fornuftig kvalitet på.
    et råd jeg fik var at være omhyggelig med valget af mc...det var jeg ikke og resultatet var et dyrt skift af maskine til min nuværende mc.
    nu har jeg en mc som opfylder mine kørsels behov og som også konen kan lide at sidde bag på....det er nu dejligt at når nu man har valgt en lidt dyr hobby at konen også kan deltage
    held og lykke med din måske kommende mc


  • #6   31. aug 2009 du skal huske en mc er ikke mere farlig end personen der køre den så det meget af vejen op til personen hvor farlig mcen skal værre

    men gør det du vil aldrig fortryde at køre på to hjul


  • #7   31. aug 2009 Mcer er farlige !
    slet ikke så fede som en bil !
    kan godt forstå din mor og søster og kæreste ; tante !
    det er koldt og ikke cool at køre bike !
    det er hamrende upraktisk at handle stort ind på mc !


    tror ikke du finder nogen her på MCG der mener ovenstående, heller ikke mig smiley
    at køre mc er fedt , men kræver respekt !


  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

    Emner: 4 Svar: 290
    #8   31. aug 2009 Jeg har heller ikke fortrudt mit valg.
    Gør det. Så finder du ud af hvorfor hunde stikker hovedet ud af bilvinduet


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
    #9   31. aug 2009 Der er altid argumenter for og imod, men faremomentet er jo normalt også proportionalt med spændingen ved det man laver.
    At køre MC, er efter min mening noget af det fedeste der findes, og den mening tror jeg rigtigt mange mennesker herinde, deler med mig. :o)
    Det sociale er nok den største del af det, og jeg har hverken fingre eller tæer nok til at tælle hvor mange nye venner og bekendtskaber, jeg har fået ud af at være motorcyklist.

    Jeg har kørt Motocross, knallert og MC siden jeg var 14, og mit første rigtigt alvorlige uheld skete først i år. Det kunne nemt have kostet mig førligheden og i sidste ende livet, men ændrer dog ikke et sekund ved at jeg skal på hjulene igen så snart jeg kan. Motorcyklen er allerede klar, men er lånt ud så jeg ikke bliver fristet over evne, da jeg skal vokse ordentligt sammen før skæbnen bliver udfordret mere.
    Mit uheld var udelukkende min egen skyld, og skete på grund af uopmærksomhed - og har absolut ikke afskrækket mig fra noget som helst.

    Vær realistisk som begynder i dit valg af MC, sørg for at være forsikret i hoved og røv, og sørg for at klæde dig rigtigt på til opgaven.
    Din lærekurve som motorcyklist må ikke være for stejl - så skal det sgu nok gå godt for dig også. :o)


  • #10   31. aug 2009 Sajmon> Damn du sad LIIIGE og kedede dig, og havde skrivekløe smiley

    Men godt indlæg smiley
    Vil også sige, at jeg er ret ung (hæhæ), og det var også bekymringen i starten fra familien..faren..de mange HK...osv osv und so weiter...
    Men alt er op til ens egen galskab, og observans.
    Naturligvis kan man aldrig sige fra hvis en majetærsker kører udforan dig...men du ved aldrig om en Boing 747 falder ned i hovedet på dig...eller en UFO....
    Hvis man skulle leve med en frygt om at dø, hver dag...så ville vi alle bo i huler...og spise græs...(hvilket også kan være farligt..men det er en anden snak...)


  • #11   31. aug 2009 Christian N .... så kan det vist ikke udtrykkes simplere .. ;0)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
    #13   31. aug 2009 Brian (Aarup) - Jeg begyndte at skrive før der var andet end det første indlæg. :o)

  • #14   31. aug 2009 Anders jeg skal på ingen måde tale nogen fra at køre mc , men hvis du kalkulerer richisi , skal du nok være mere opmærksom på mejetærskere en nedfaldne ufoer og boeing 747er smiley landbrugsmaskiner og deres efterladenskaber er faktisk noget af det der udgør en stor risiko for os mcister !

  • #15   31. aug 2009 Jeg var også i samme situation for nogle 6 måneder siden ca.

    Jeg startede til teori uden at fortælle familie om det, før jeg var startede. Min mor var stærkt imod! Hun var helt oppe og køre, og der gik ikke et øjeblik, uden hun skulle nævne alle dem som hvert år dør pga. mc kørsel.

    Hvorimod min far, som selv har mc, syntes det var en rigtig god ide! Han hjalp mig med mc, tøj osv.

    Men det at min mor sagde sig imod, gjorde bare at min indre rebel kom frem, og jeg gik endnu mere lyst til at blive færdig med det! Og nu hvor jeg har fået mc, har hun også indset at der ikke er noget at gøre. Dog har hun lovet at banke mig, hvis jeg vælter!

    Men altså. Du kommer ikke til at fortryde det, så længe du køre fornuftigt, og hele tiden er vågen med de andre bilister! For alle andre trafikanter end dig selv, ser aldrig en skid!


  • #16   31. aug 2009 Kanon, mange tak for de mange indlæg, det hjælper virkeligt på forståelsen af en "verden" jeg ikke rigtig kender så meget til, men alligevel finder utroligt fascinerende - Bare det at gå forbi en rigtig streetbike og kigge ned på den brede tank - Det er en helt anden fornemmelse.

    Flere af jer srkiver det er en dyr hobby, det er jeg slet ikke i tvivl om - Kunne forestille mig det er lidt som at være bilgal :0)

    Med lad mig høre, hvad skal man regne med i forsikring for en 600 - 700 ccm(ved godt det er meget fra forsikringsselskab til forsikringsselskab), hvor mange måneder kan/må man egentlig køre for forsikringen?


  • #17   31. aug 2009 ja nu er du heldigvis hook på streetbike som er billigere i forsikring end racere så en 6-7000 om året . jeg må køre fra april til oktober

  • #18   31. aug 2009 Kanon - Hvad er helt præcis forskellen på streetbikes og racere? Gerne eksempler :0) hehe

  • #19   31. aug 2009 kawa z 750 er en street ,,,,kawa zxr 750 er en racer. søg på dem og så kan du se forskellen

  • #20   1. sep 2009 Kan du undvære bilen, så hop ud i det. Egentlig må man køre hele året, men som regel er det de 3 vintermåneder man holder stille. Det er et spørgsmål om forsikring og varm påklædning:-) Min længste sæson var fra 1 marts - 28 november, men det var også en kold fornøjelse til sidst.

    Nu er jeg blevet magelig og har bil ved siden af.


  • #21   1. sep 2009 Hvis du vælger MCen frem for bilen når du kommer ud i garagen, så er chancen for at dø 37 gange større på MC!
    Det betyder ikke det er farligt som sådan at køre MC, bare 37 gange værre end at køre bil!
    Hvis chancen i bil er 0.001% er MC 0.037%, stadig uendelig lidt men dog mere osv..........
    Mit eneste hospitalsophold grundet MC mod bil, bils skyld, var 10 dage og så 50 dage til at komme sig i hjemme i privaten.


  • #22   1. sep 2009 go for it!!
    Ellers kan du altid starte ud på sådan en her og se om det er noget for dig, men der skal du også passe på for den er satme vild, var ved at skride ud af et sving igår :o)

    www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=5947


  • mogens
    mogens Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 31
    #23   1. sep 2009 Jeg synes også så absolut at du skal go for it.. Det er en oplevelse uden lige at køre i naturen. Og så det bedste, friheden, de andre mc`ister, du vil bemærke at når du kører mc, så hilser andre mc``er tit på dig. I en bil får du bare en skråtop finger.. Sammenhold imellem andre på mc. Træf. Og en masse glæde og et smil langt op til ørerne...

    VIGTIGT:
    Men pas på, min egen mening, køb ikke for stor maskine, pas på andre trafikanter, mange, ikke alle, de ser ikke en skid, hvis du ser en bil holde ved sin vigepligt, så vær altid klar på at bremse, eller kør forsigtigt forbi, nogle ser dig måske ikke. Pas på ved flettebaner, flerebane veje, folk vil frem og mange er fuldkommen ligeglade med dig. Eller rettere sagt de tænker på dem selv først, før de evt komme til at køre dig ned uden at ville det selvfølgelig..

    Vær utrolig opmærksom i trafikken og på små veje, pas på grus, sving der er større end de ser ud til at være.. Pas på dig selv i første priotet, du er den bløde billist..

    Og husk god beskyttelse af din krop..

    Så synes jeg bare du skal ud og køre;-) Det er en oplevelse, et kick, men tænk dig om..


  • #24   1. sep 2009 Det med at nogen siger at det kun er så farligt som man selv gør det til, den er jeg en smuuuuuule uenig i. Til dels...
    Det er rigtigt at hvis man kører 20kmt langsommere end tilladte hastighed, og stopper helt op hver gang der kommer en sidevej, så sker der nok ikke noget andet end dem der ligger bag dig bliver irriteret...
    Det er rigtigt at mange ulykker sker pga for høj fart, manglende orientering, og ganske enkelt manglende erfaring når cyklen pludselig gør underligt fordi underlaget ændrer sig...

    MEN - grunden til at jeg mener det er farligere at køre MC end fx bil, er at bilister ofte overser os i trafikken. Jeg har erfaret det 2 gange indenfor samme år at en modkørende bil i myldertrafik skal lave en uvending... Han sidder måske bare og venter på et smulhul i mængden så han kan komme videre, efter en træt arbejdsdag. Han ser smuthullet og giver den gas - men der kommer jeg så....

    Men når det så er sagt, så er MC verdenen det bedste jeg har foretaget mig. Og det er til trods for de utallige styrt jeg har lavet på svingturer med for meget fart, stuntkørsel hvor jeg er røget på halen, og styrt som har gjort at jeg ikke kan bruge min venstre hånd så godt mere og har smerter.... Det i sig selv vil skræmme de fleste fra at sætte sig på MC'en igen... Men at jeg bliver ved kan beskrives med få ord:

    JEG ELSKER DET... Ikke at komme til skade, men den glæde jeg får ved at sætte mig op på min MC og bare køre derud af på de danske landeveje og slå hele den travle hverdag fra, den slags glæde finder jeg ikke andre steder smiley

    Held og lykke med hvad du nu vælger...

    mvh -Boxe-


  • #25   1. sep 2009 Mikel, begynd på kortet, og se hvilken vej det går.
    Det kan jo være at det ikke er dig alligevel (nå du nu sidder på dyret)..
    Husk at økonomien er hvad du gør den til.
    Det er ikke nødvenigt med en dyr start cykel, der er mange gode billige cykler derude, med lidt trylleri kan det måske blive til at beholde Supra'en alligevel.
    Forsikringen afhænger af din status med din nuværende bil forskiring.
    Og køber du en "billig" cykel er det jo ikke sikkert at du har brug for kasko.


  • #26   1. sep 2009 Jeg siger at du ikke skal tage mc kørekort, men i stedet sælge din brian bil og begynde til golf i stedet for.

  • #27   1. sep 2009 Jona S: Du må kalde min Supra alt, men ikke en "Brian bil"...Brian er wannabee = Alt "godt" fra thansen + en Kadett.....Der er intet wannabee over en Supra hehe....Det eneste jeg rigtig har problemer med i min Supra er MC`er...If you cant beat ém, join ém.... ;0)

    Erik R: Du har ret, men jeg vil nu faktisk foretrække enten eller, da jeg helst vil have en enkelt ting at "pusle" med også så det ikke går hen og bliver mere nød end lyst at man skal holde noget kørende, lyder som et luksus problem, men håber i forstår...


  • #28   1. sep 2009 Så er det temmelig vigtigt at damen er med på ideen, for hun skal så sidde bagpå for at komme omkring..
    Og alt andet lige, er det praktisk med en bil som supplement til den 2 hjulede...


  • #29   1. sep 2009 Erik R: Helt sikekrt! Supraen er bil nr. 2, har en lille Swift til hverdags brug :0)

  • #30   1. sep 2009 Hvis du er til fart og spænding ville jeg droppe at tage kortet og springe på en baneged istedet for, de MC´ere som mange stiler efter til gaden idag er jo sindsygt hurtige, og med de mange HK følger risikoen for at slå sig.

    Jeg har en CBR1000RR fra 2007( til bane ), men kunne aldrig finde på at købe sådan en på danske plader med den viden jeg har idag, det kræver en utrolig disciplin at holde sig i skinnet når man med et lille drej kan slippe alle de kræfter fri.

    Jeg har kortet men kører stort set kun på bane idag, det giver det vildeste sus, og hvis du alliwl vil have dig en muskel mc, hvorfor så ikke bruge den der hvor du kan gøre det under sikre forhold, bane race er eXtremt vane dannende og jeg kan kun anbefale dig at prøve, det er den fedeste fornemmelse at slippe 174 HK på 2 hjul fri under så sikre forhold du kan få.

    Men det kommer jo an på hvad du vil bruge den til, er det til at få nogle gevaldige sus og pulsen helt op med 140HK+, eller er det at transportere dig fra A til B med lille mor på bagsædet.


  • #31   1. sep 2009 nu gad jeg ikke lige læse hele tråden og kan være at andre har kommenteret det..

    mc er farligere end bil PUNKTUM! spørgsmålet er jo bare om man er villig til at løbe den risiko..

    Uanset om man har lært at respektere sin mc og har lært at håndtere den så hjælper det ikke en dyt hvs man bliver ramt.. for du er sku noget mere pakket ind i en bil..


  • #32   1. sep 2009 Jeg gider ikke læse alle de andre svar, da jeg er doven af natur.

    Jeg vil bare sige, at det at køre selv en gennemsnitlig motorcykel er federe end at køre i den fedeste bil. Det er bare noget helt andet. Man mærker vinden, lægger sig ned i svingene... Det er svært at forklare, men det er noget helt andet.

    Sagt på en anden måde: Alle herinde kører jævnligt ture på deres motorcykel. Mange af os kører ud på landet og tager nogle sjove sving.

    Hvor mange mennesker kender du, der primært sætter sig ind i deres bil for at køre en sjov tur på nogle landeveje med gode sving?


Kommentér på:
For og imod!

Annonce