1.137 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
31 Svar
For og imod! For og imod!
Hej alle, har netop oprettet en profil herinde, med det formål at blive en smule klogere på mcverdenen. Har længe gået emd overvejelser om at tage mckortet og investere i en mc.
Men, men, som altid er der jo for og imod. Kæresten og familien er mildest talt imod, grundet den fare de mener der er forbundet med at køre mc.....Ligeledes vil det kræve at jeg sælger min supra mkiv, for at investere i ovenstående.......hmmm
Hvad siger i? Tænker at i også må have gjort jer nogle overvejelser......Jeg vil meget gerne høre om hvad og hvad i siger til ovenstående! :0)
På forhånd tak! Mikkel
0 synes godt om
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 69
Jeg tror ikke at det er meget farligere end at køre bil, hvis ellers man kører pænt. Problemet opstår først når man får lidt for mange heste mellem benene. Men jeg tvivler på at det er meget farligere end når du sætter dig ind i din (overlækre, savle, misundelse..) Supra(;
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 964
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 30 Svar: 69
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.196
mc'er er ikke i sig selv farlige, men en del MC'ister er.
Lærer man sig selv at være vågen, kende sine begrænsninger og ALDRIG køre på sin ret, så er en MC ikke farligere end alle andre trafikmidler. Begge mine børn kører selv nu, og jeg er ikke en tøddel nervøs:-)
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 102
din familie har ret i at selvfølgelig er det farligt....men det er det også at køre i bil og gå over vejen eller cykle en tur.
faren kan dog reduseres en meget stor del ved simpel omtanke og fornuftig kørsel samt at sørge for at altiv at have korrekt mc tøj i fornuftig kvalitet på.
et råd jeg fik var at være omhyggelig med valget af mc...det var jeg ikke og resultatet var et dyrt skift af maskine til min nuværende mc.
nu har jeg en mc som opfylder mine kørsels behov og som også konen kan lide at sidde bag på....det er nu dejligt at når nu man har valgt en lidt dyr hobby at konen også kan deltage
held og lykke med din måske kommende mc
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 113 Svar: 1.035
men gør det du vil aldrig fortryde at køre på to hjul
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
slet ikke så fede som en bil !
kan godt forstå din mor og søster og kæreste ; tante !
det er koldt og ikke cool at køre bike !
det er hamrende upraktisk at handle stort ind på mc !
tror ikke du finder nogen her på MCG der mener ovenstående, heller ikke mig
at køre mc er fedt , men kræver respekt !
maj 2008
Emner: 4 Svar: 290
Gør det. Så finder du ud af hvorfor hunde stikker hovedet ud af bilvinduet
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
At køre MC, er efter min mening noget af det fedeste der findes, og den mening tror jeg rigtigt mange mennesker herinde, deler med mig. :o)
Det sociale er nok den største del af det, og jeg har hverken fingre eller tæer nok til at tælle hvor mange nye venner og bekendtskaber, jeg har fået ud af at være motorcyklist.
Jeg har kørt Motocross, knallert og MC siden jeg var 14, og mit første rigtigt alvorlige uheld skete først i år. Det kunne nemt have kostet mig førligheden og i sidste ende livet, men ændrer dog ikke et sekund ved at jeg skal på hjulene igen så snart jeg kan. Motorcyklen er allerede klar, men er lånt ud så jeg ikke bliver fristet over evne, da jeg skal vokse ordentligt sammen før skæbnen bliver udfordret mere.
Mit uheld var udelukkende min egen skyld, og skete på grund af uopmærksomhed - og har absolut ikke afskrækket mig fra noget som helst.
Vær realistisk som begynder i dit valg af MC, sørg for at være forsikret i hoved og røv, og sørg for at klæde dig rigtigt på til opgaven.
Din lærekurve som motorcyklist må ikke være for stejl - så skal det sgu nok gå godt for dig også. :o)
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.699
Men godt indlæg
Vil også sige, at jeg er ret ung (hæhæ), og det var også bekymringen i starten fra familien..faren..de mange HK...osv osv und so weiter...
Men alt er op til ens egen galskab, og observans.
Naturligvis kan man aldrig sige fra hvis en majetærsker kører udforan dig...men du ved aldrig om en Boing 747 falder ned i hovedet på dig...eller en UFO....
Hvis man skulle leve med en frygt om at dø, hver dag...så ville vi alle bo i huler...og spise græs...(hvilket også kan være farligt..men det er en anden snak...)
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 932
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.716
jun 2007
apr 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 53
Jeg startede til teori uden at fortælle familie om det, før jeg var startede. Min mor var stærkt imod! Hun var helt oppe og køre, og der gik ikke et øjeblik, uden hun skulle nævne alle dem som hvert år dør pga. mc kørsel.
Hvorimod min far, som selv har mc, syntes det var en rigtig god ide! Han hjalp mig med mc, tøj osv.
Men det at min mor sagde sig imod, gjorde bare at min indre rebel kom frem, og jeg gik endnu mere lyst til at blive færdig med det! Og nu hvor jeg har fået mc, har hun også indset at der ikke er noget at gøre. Dog har hun lovet at banke mig, hvis jeg vælter!
Men altså. Du kommer ikke til at fortryde det, så længe du køre fornuftigt, og hele tiden er vågen med de andre bilister! For alle andre trafikanter end dig selv, ser aldrig en skid!
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 20 Emner: 49 Svar: 610
Flere af jer srkiver det er en dyr hobby, det er jeg slet ikke i tvivl om - Kunne forestille mig det er lidt som at være bilgal :0)
Med lad mig høre, hvad skal man regne med i forsikring for en 600 - 700 ccm(ved godt det er meget fra forsikringsselskab til forsikringsselskab), hvor mange måneder kan/må man egentlig køre for forsikringen?
jun 2007
aug 2009
jun 2007
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 854
Nu er jeg blevet magelig og har bil ved siden af.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.675
Det betyder ikke det er farligt som sådan at køre MC, bare 37 gange værre end at køre bil!
Hvis chancen i bil er 0.001% er MC 0.037%, stadig uendelig lidt men dog mere osv..........
Mit eneste hospitalsophold grundet MC mod bil, bils skyld, var 10 dage og så 50 dage til at komme sig i hjemme i privaten.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 257 Svar: 1.276
Ellers kan du altid starte ud på sådan en her og se om det er noget for dig, men der skal du også passe på for den er satme vild, var ved at skride ud af et sving igår :o)
www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=5947
nov 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 31
VIGTIGT:
Men pas på, min egen mening, køb ikke for stor maskine, pas på andre trafikanter, mange, ikke alle, de ser ikke en skid, hvis du ser en bil holde ved sin vigepligt, så vær altid klar på at bremse, eller kør forsigtigt forbi, nogle ser dig måske ikke. Pas på ved flettebaner, flerebane veje, folk vil frem og mange er fuldkommen ligeglade med dig. Eller rettere sagt de tænker på dem selv først, før de evt komme til at køre dig ned uden at ville det selvfølgelig..
Vær utrolig opmærksom i trafikken og på små veje, pas på grus, sving der er større end de ser ud til at være.. Pas på dig selv i første priotet, du er den bløde billist..
Og husk god beskyttelse af din krop..
Så synes jeg bare du skal ud og køre;-) Det er en oplevelse, et kick, men tænk dig om..
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Det er rigtigt at hvis man kører 20kmt langsommere end tilladte hastighed, og stopper helt op hver gang der kommer en sidevej, så sker der nok ikke noget andet end dem der ligger bag dig bliver irriteret...
Det er rigtigt at mange ulykker sker pga for høj fart, manglende orientering, og ganske enkelt manglende erfaring når cyklen pludselig gør underligt fordi underlaget ændrer sig...
MEN - grunden til at jeg mener det er farligere at køre MC end fx bil, er at bilister ofte overser os i trafikken. Jeg har erfaret det 2 gange indenfor samme år at en modkørende bil i myldertrafik skal lave en uvending... Han sidder måske bare og venter på et smulhul i mængden så han kan komme videre, efter en træt arbejdsdag. Han ser smuthullet og giver den gas - men der kommer jeg så....
Men når det så er sagt, så er MC verdenen det bedste jeg har foretaget mig. Og det er til trods for de utallige styrt jeg har lavet på svingturer med for meget fart, stuntkørsel hvor jeg er røget på halen, og styrt som har gjort at jeg ikke kan bruge min venstre hånd så godt mere og har smerter.... Det i sig selv vil skræmme de fleste fra at sætte sig på MC'en igen... Men at jeg bliver ved kan beskrives med få ord:
JEG ELSKER DET... Ikke at komme til skade, men den glæde jeg får ved at sætte mig op på min MC og bare køre derud af på de danske landeveje og slå hele den travle hverdag fra, den slags glæde finder jeg ikke andre steder
Held og lykke med hvad du nu vælger...
mvh -Boxe-
nov 2008
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 219
Det kan jo være at det ikke er dig alligevel (nå du nu sidder på dyret)..
Husk at økonomien er hvad du gør den til.
Det er ikke nødvenigt med en dyr start cykel, der er mange gode billige cykler derude, med lidt trylleri kan det måske blive til at beholde Supra'en alligevel.
Forsikringen afhænger af din status med din nuværende bil forskiring.
Og køber du en "billig" cykel er det jo ikke sikkert at du har brug for kasko.
maj 2005
Følger: 1 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 48
aug 2009
Erik R: Du har ret, men jeg vil nu faktisk foretrække enten eller, da jeg helst vil have en enkelt ting at "pusle" med også så det ikke går hen og bliver mere nød end lyst at man skal holde noget kørende, lyder som et luksus problem, men håber i forstår...
nov 2008
Følger: 1 Emner: 133 Svar: 219
Og alt andet lige, er det praktisk med en bil som supplement til den 2 hjulede...
aug 2009
aug 2005
Følger: 46 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 43 Svar: 457
Jeg har en CBR1000RR fra 2007( til bane ), men kunne aldrig finde på at købe sådan en på danske plader med den viden jeg har idag, det kræver en utrolig disciplin at holde sig i skinnet når man med et lille drej kan slippe alle de kræfter fri.
Jeg har kortet men kører stort set kun på bane idag, det giver det vildeste sus, og hvis du alliwl vil have dig en muskel mc, hvorfor så ikke bruge den der hvor du kan gøre det under sikre forhold, bane race er eXtremt vane dannende og jeg kan kun anbefale dig at prøve, det er den fedeste fornemmelse at slippe 174 HK på 2 hjul fri under så sikre forhold du kan få.
Men det kommer jo an på hvad du vil bruge den til, er det til at få nogle gevaldige sus og pulsen helt op med 140HK+, eller er det at transportere dig fra A til B med lille mor på bagsædet.
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
mc er farligere end bil PUNKTUM! spørgsmålet er jo bare om man er villig til at løbe den risiko..
Uanset om man har lært at respektere sin mc og har lært at håndtere den så hjælper det ikke en dyt hvs man bliver ramt.. for du er sku noget mere pakket ind i en bil..
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
Jeg vil bare sige, at det at køre selv en gennemsnitlig motorcykel er federe end at køre i den fedeste bil. Det er bare noget helt andet. Man mærker vinden, lægger sig ned i svingene... Det er svært at forklare, men det er noget helt andet.
Sagt på en anden måde: Alle herinde kører jævnligt ture på deres motorcykel. Mange af os kører ud på landet og tager nogle sjove sving.
Hvor mange mennesker kender du, der primært sætter sig ind i deres bil for at køre en sjov tur på nogle landeveje med gode sving?
For og imod!