1.322 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

For og imod... For og imod...

Hej..
Jeg påtænker mig at anskaffe en lille 125 ccm. som vintercykel, har nu kigget på både kinøjsere som ikke virker særlig tiltrækkende på andet end prisen og at de kan få´s nye til de 10000,- kr jeg har sat af til projektet og har så også kigget på en lille Suzuki Gn 125 fra 96´som også fås virkelig velholdt med 11000 km på klokken, er umiddelbart mere til Suzukién (men den er sgu lille) men hvad syntes i, og hvad ville i gøre.. skal lige siges den skal bruges til at køre på arbejde og ikke andet, ca. 10 km hver vej..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For og imod...
  • #1   31. okt 2007 du kan sikkert få en gn250 istedet for de penge? så hellere det end kinøjseren;-)

• #3   31. okt 2007 Hej
    Jeg har i flere år haft en DT 125 hvilket jeg syntes var fint om vinteren de er også rimelige i prisen.

• #4   31. okt 2007 Prøv med en DT 125 eller 175 offroader.
    Tror de er lidt federe her til vinter, var selv ude at prøve en 125'er her forleden. Det er nu en meget underholdene maskine. hellere det end en kinøjser, den er jo rustet væk inden foråret...

• #5   31. okt 2007 I det budget er en ny kinøjser nok det bedste køb.
    Ja, de er noget hulbrystet (grundet Euro2 norm), vibrerer en smule mere og de ruster lidt mere i krogene. Men de starter hver gang, og der er aldrig noget kompliceret galt med dem.
    Du kan få en ny 250'er for kun 8.000,-
    (link fjernet)
    Ikke meget japaner man får for de penge. Om 2 år kører den stadig og er min. 2-3.000,. værd. Så du taber max 5-6.000,- på den. Ikke mange japanere der kan præstere det samme.
    Du skal bare passe den med autosol og rustbeskyttende olie/plejemidler.

/
    Jesper

• #6   31. okt 2007 Så så Peter (Humlebæk) R.... Jeg er da ked af jeg kom til at træde dig over tæerne men har altså set mange eksempler på at de ruster, og når det nu er til decideret vinterkørsel bliver det jo nok ikke bedre...
    Jeg tror såmænd også bare at en offroader er lidt bedre til at forcere snedriver end en mc med "traditionel" opbygning...

HUSK: Dette er et forum, alle har ret til deres meninger.

• #7   31. okt 2007 Robin T: I Touring Nyt har der været en artikelserie fra en der brugte sin Regal Raptor 150 til vinterkørsel alene. Han havde tidligere brugt gamle japanere til det formål.
    Regal Raptoren fik samme behandling som japanerne ifb med klagøring til vinterens sne og salt.
    Efter en vask til foråret stod den som ny. Eneste sted han fandt rust, var ved en bøsning ved baghjulsakslen. Ikke så slemt som rygtet siger.
    Den har en nypris på 10.000,- og var præcis så god som de japanere han ellers havde brugt til formålet.

Så som Peter skriver.
    Skrøner og ammestue-historier.

Og husk så også, at ligesom der er kvalitetsforskel på japanerne, så er der altså også kvalitetsforskel på en kineser til 6.000,- og en til 35.000,-

/
    Jesper

• #8   31. okt 2007 Hold dig LANGT væk frade kineser cykler, de kan hverken bremse eller styre, undrer mig tit over hvordan de kan typegodkende sådan en gang crap!!!

• #9   31. okt 2007 Hej igen...
    Har selv kigget efter Yamaha dt 125/175 men til de penge jeg har så er de enten meget slidte eller tæt på udskiftning af stempel og/eller lydpotte og da disse dele er meget forholdsvis dyre er jeg begyndt at kigge efter alternativer, skal lige siges at det er ret begrænset hvad jeg selv kan lave på en mc, ud over normal vedligeholdelse... Men tak for svarene

• #10   31. okt 2007 Martin N: Se mit svar i forrige tråd mht kvalitet.
    Desuden vil jeg mene, at en 20-årig der har haft kortet i 2 år, men ikke haft MC i de 2 år, lovligt kan sætte sig op på en +175hk maskine og bevæge sig ud i trafikken.
    Kinøjserne styrer/bremser præcis så godt som de japanere der er alternativerne.
    En Suzuki Marauder GZ250 er jo ikke bedre end kinøjserne.

• #11   31. okt 2007 Jeg har min viden fordi jeg har prøvekørt både 125 og 250. Sig mig lige engang hvorfor tror du at de fleste Mc forhandlere ikke vil røre de maskiner med en ildtang!! PGA de ville drukne i reklamationer, jeg har set modeller der ikke engang har kørt 5000 rasle og banke, lød som det falder fra hinanden, for slet ikke at tale om det kosmetiske, på deres såkaldte crom dele!! Ville mene at selv en maskine fra midt 80'erne gør det bedre!! DERFOR

• #12   31. okt 2007 Jesper hvor har du så din viden fra ja altså udover du har læst en masse test og blade???

• #13   31. okt 2007 Peter.. Prøvekørt= 300 km på 125 og 250'ern havde jeg fornøjelsen eller hvad man nu kalder det i en hel uge og 800 km!! Desuden siger jeg ikke at jeg er ekspert, men kører trods alt ca 15000 km om året, og har jeg gjort de sidste 13 år!!!

• #14   31. okt 2007 Peter det kan godt ske jeg har haft nogle mandags maskiner mellem benene!! Hmm det garanteret dig der har nakket kawa fordi du ville prøve noget ordentligt! -LOL- (o; Du ku jo bare ha spurgt!

• #15   31. okt 2007 Martin: Den kommer mange steder fra. Min erfaring, andres erfaring, blade, kyndige personer og så min egen reserch når jeg skriver i bike.

Du har set modeller der er raslet fra hinanden efter 5.000km, men jeg har set kinøjsere med +25.000km på klokken, som aldrig har fejlet noget, og som har en nypris under 10.000,-
    Så hvem har ret:
    -Ham der påstår alle kinesere er skidt, fordi han har set/prøvet et lille udvalg.?
    -Ham der mener der er forskel på kinøjserne, og at nogle af dem er skidt, og andre af dem er value for pengene?

Jeg har set mange GS500e med masser af rust og defekte lejer, grundet olieforbrug. Men betyder det så at man skal holde sig fra alle japanere?
    Det er jo den mening du har om kinøjserne...

• #16   31. okt 2007 haha skriver du i bike!! Og??????? Det gørdig da ikke til en over MC guru!! Prøv nu at hør her man må ha den mening man har lyst til herinde, og personlig syntes jeg bare at det er noget lort de kinesere, at du så syntes de er på højde med alt muligt andet er jo bare din ret!!

• #17   31. okt 2007 Peter.. Ja hvis jeg stadig havde min ga jeg da med glæde en tur næste år!! Men når alt kommer til alt er jeg af den mening at alle cykler skal ha lov til at ha deres plads, vi er jo fælles om alt det her biker ting, og om ens cykel har kostet1.000.000 eller 10000 er harley eller kineser bare folk er glade for det så r jeg tilfreds! (o;

• #18   31. okt 2007 Martin: Igen, så skriver jeg der er forskel på kinøjserne. NOGLE af dem (det betyder ikke alle) er skam af god kvalitet.
    Og ja, andre igen er noget skrammel, men ikke alle.
    Nu skriver du jo ikke nærmere om hvilke modeller du har prøvet, andet end motorstørrelsen.
    Har selv prøvet en Ledow 400 og en Raptor 250-E, så de 2 kan jeg udtale mig om, og dem tør jeg godt anbefale.
    Men er da også klar over, at dem der sælges af havecentre og andre derhen af, ikke er af samme kvalitet. Men har ikke prøvet dem, så der kan jeg kun udtale mig om andres erfaring. Og på dem passer rygter og ammestuehistorier meget godt.
    Man skal bare huske at der er forskel på kavliteten af kineserne.

• #19   31. okt 2007 En brugt suzuki eller yamaha der er nede i 10-15.000 kroners klassen, kan i rimelig stand vel ikke komme meget længere ned i pris - og kvaliteten er til stede. En kinerser SKAL tabe pris, da man jo som sagt kan få en ny for de få penge (hvem ville købe en brugt for at spare f.eks kr. 2000? i forhold til en ny).

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=23187 - hvorfor købe en kineser????

• #20   31. okt 2007 Peter: Den 2 takter vil være dyere i drift end en kinøjer. Benzinøkonomien på en kineser er ret godt. Bedste jeg har hørt/læst om, var 72km/l under tilkøring af en 125'er. Desuden skal der også skiftes stempelringe på NSR'en.
    Så lige med den, KAN en 15.000,- kinøjser være bedre set ud fra et total-økomomisk perspektiv.

• #21   31. okt 2007 har du ikke fået byttet om på 7 og 2 så der skal stå 27 istedetfor 72 ? for 72 km/l er da ret vildt

• #22   31. okt 2007 Hansjørn: 27km/l kan mange små maskiner klare. Nej, der skulle stå 72km/l. Det var under tilkøring, hvor ejeren max måtte køre 60-70km/t.
    Efter tilkøring og med blandet kørsel, er den aldrig under 44km/l.
    Læste om den i Touing Nyt. En Hoajing 125 eller lign.

• #23   31. okt 2007 John K: Den japaner den er kopieret fra, bruger mere benzin fordi den ikke er underlagt af de samme regulativer for forurening. De går pokkers magert, også en af årsagerne til de er hulbrystet og ikke har samme ydelse som de ældre japanere de ligner.
    Den er skam god nok.

• #24   31. okt 2007 Tjekker lige op på det når jeg sidder med det pågældende TN foran mig.

• #25   31. okt 2007 Jeg tog sgu fejl.
    Under tilkøring kørte den omtale 125'er (FYM 125) 738km på 10,1L benzin = 73km/L
    Men altså under tilkøring.
    Derefter, har den ifølge ejeren, ikke været under 44km/L
    Kilde:
    Touring Nyt 6/2007

• #26   31. okt 2007 Det var i testserien om TN's kinøjser, hvor den pågældende person sammenlignede den med hans egen FYM125

Kommentér på:
For og imod...

Annonce