656 visninger
|
Oprettet:
Forsikring {{forumTopicSubject}}
hej MCgalleri.
Jeg er 23, har lige fået kortet og skal ha mig en mc.
Men forsikringen er pænt dyr må jeg sige.
Jeg har erfaret at IF-forsikring har en aftale med suzuki som gælder alle deres cykler undtagen GSXR, eller top danmark som giver procenter ved MC-touringnyt medlemskab, så det var en mulighed for at score en billig forsikring, men kender i til andre selvskaber eller billige selskaber hvor der er fordele at score?
Evt på disse R motorcykler.
Peter
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Men stort set alle mærker har en deres forsikring, men oftest er der ikke det vilde at spare.
Men snupper du f.eks en SV650s, så kan du kasko-forsikrre den billigt gennem if som du har fundet.
Oftest kan TopDK og GF godt være med.
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Det nemmeste i verden ville være at råde folk til at starte på en lille bovlam og svag MC, som de kunne magte. Problemet er bare at så skal den være så ussel og billig at man bare skrotter den efter et års tid, da markedet ikke lige er til at sælge noget for tiden, men sådan noget gider man gerne ikke køre på.
Der er også muligheden for at nøjes med ansvarsforsikring, men det er nok ikke anbefalelsesværdigt for en nybegynder, og slet ikke hvis man også vil have en nogenlunde kvik maskine, som jo gerne koster mindst 50.000.
Nu ved jeg jo du har et par års ancennitet i bil, så du har faktisk lidt at forhandle med der, plus at du nok skal være parat til at tegne en ulykkesforsikring og en indbo forsikring, eller eventuelt flytte de nuværende til et andet selskab for at opnå rabat - og med det i hånden burde der være mulighed for en god pris.
Selvom spørgsmålet har været oppe herinde så mange gange, er der sjældent nogle som følger trådene op med hvad de giver og hvordan de har opnået den pris.
Jeg kan kun svare for mig selv - og jeg har bare ansvar på min SV'er gennem ETU, da jeg jo har en anden cykel magen til, som jeg kan hive stumper fra i tilfælde af at den første bliver smasket.
Du skal nok finde 2-3 relevante modeller som du vil have, og dit budget for indkøb kan bære - og så snakke med en assurandør om hvad han / hun kan tilbyde. Rasmussen Assurance siges at være gode til mange forskellige MC'er og ETU eller TRYG som jeg kan huske for at være rimeligt fleksible.
Jeg tror det sender et forkert signal hvis man kontakter dem og spørger til hvilken R model der er billigst at forsikre, men at de er til at snakke med hvis man er mere konkret med mærke og model.
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 422
maj 2008
Følger: 19 Følgere: 12 MC-er: 8 Emner: 26 Svar: 73
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 589
men gf tager 2500 i ansvar UANSET ALDER OG MC
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 21
Jeg må ud og ha forhørt mig, har erfaret hvor svært det egentlig kan være at få kasko på en cykel i denne alder!
jeg må finde kræmmeren frem og forhandle mig til noget godt
Det bedste er, hvis man er 480år gammel, har kørt 400 af dem uden stop på mc'en og har 8 stjerner på skulderen!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Det blev så til en gammel Honda CB350 istedet...
Forsikring