{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

2 års garanti - og dog... {{forumTopicSubject}}

Efter MC Master lukkede har jeg fået lavet alm service hos et lokalt mc-værksted i vestjylland - dog ikke aut. Hondaværksted. Nu finder jeg så ud af, at for at 2 års garantien skal kunne anvendes, så er du bundet til en aut. Hondaforhandler mht. service. Jeg har fået flg. mail fra Honda importøren:

Motorcykler er ifølge EU omfattet af et andet regelsæt end biler.

For at de to års reklamationsret skal gælde, skal alle eftersyn laves hos en autoriseret forhandler. Det skyldes, at motorcykelbranchen – primært på grund af branchens størrelse i modsætning til bilbranchen – ikke skal levere servicedata og reservedele til uautoriserede forhandlere.

Med venlig hilsen
Vilh. Nellemann Handelsselskab A/S

Øv siger jeg bare - og jeg håber da ikke at de fortæller mig en løgn.

Mvh. Henrik O.
PS: Problemer med at det digitale speedometer viser forskellige udlæsninger - somme tider halv hastighed andre gange dobbelt hastighed og nogle viser det intet - Rydbergsmc mener det er en blå stelledning der mangler kontakt - kender du problemet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 års garanti - og dog...
  • #1   10. sep 2009 Reklamationsretten er da så vidt jeg er orienteret en dansk lov?

    Prøv at give FDM et kald, det kan være de ved det


  • #2   10. sep 2009 Der var et program om det igår hvor det var biler det drejede sig om.
    Så vidt jeg husker skal værkstedet bare overholde de krav producenten stiller, dvs rigtig olie osv, så skal de dække! Så har du en udspecificeret regning, så skal de ifl loven dække.
    Loven er neto lavet for ongle år tilbage for at tilgodese de små værksteder, således at de store ikke tog overpriesr og løb med alle kunderne



  • #3   10. sep 2009 Som Robert skriver; købelovens 2 års reklamations-ret gælder *altid*, og man kan forsøge at gøre den gældende overfor den forretning som har solgt varen. Køberen skal efter 6 mnd. bevise (sandsynliggøre?) et en fejl var der fra starten af.

    En *garanti* - typisk fra importør - skal tilbyde noget mere, og må godt følges af øgede krav til køberen...


  • #4   10. sep 2009 ja ok du har en løs ledning et sted...men ellers er det jo heldigvis en Honda du har dig, så er garantien cirka lige så vigtig som mænds brystvorter smiley

  • #5   10. sep 2009 Hvis den er købt hos MC Master, hvilket indlægget jo lægger op til, så er det svært at gå noget sted hen med sin reklamationsret, da de er under konkurs.

    Vilkårene for importørgarantien må du få undersøgt istedet, hvis du skal nogen steder hen med det. Du får næppe nogen fyldestgørende redegørelse for din retsstilling herinde, så overvej at benytte de dertil indrettede kanaler til den slags.

    Held og lykke med det.


  • #6   11. sep 2009 Hvis det er en stel ledning som er grøn på en honda,så er det bare der den er løs et sted og det er såbare at efterspænde alle stelledninger, så burde det være over.. smiley

Kommentér på:
2 års garanti - og dog...

Annonce