{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Service efter garanti?? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg får min nye bike i næste uge, og der er jo 2 års garanti på den og i den periode får jeg den selvfølgelig serviceret hos en autoriseret Suzuki forhandler/værksted, så jeg får mine stempler i service bogen..

Men ved min bil hvor garantien er udløbet, tager jeg f.eks til en mindre mekaniker som ikke går efter listepriser og han kan lave service til den halve pris eller mindre og der får jeg også stempler som er ligeså gældende som hos den autoriserede!!!

Mit spørgsmål er så : kan man gøre det samme ved mc, altså jeg mener om der findes mc mekanikere der yder samme service, giver stempler, men som ikke kører efter listepriser som de autoriserede og på den måde kan gøre det billigere???

Og hvad gjorde i da jeres garanti ophørte, blev i ved med at få den serviceret hos den autoriserede mekaniker???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service efter garanti??
  • #1   27. feb 2008 Hmm, nu har jeg godt nok ikke haft garanti på mine andre MC'er.

Min GS fik hjemmeservice.
    Min R6 røg til service hos Vordingborg MC da jeg helst så at den blev lavet deroppe. Da jeg havde fuld servicebog i forvejen.

Min nye R6 skal til en aut. Yamaha forhandler. smiley Så der skal jeg enten til køge eller næstved tror jeg. smiley Desværre. Men det må man gøre for at beholde motor garantien i de 5 år den er der.

• #2   27. feb 2008 Det ved jeg, det er ikke ment som et garanti spørgsmål, det er mere prisen jeg tænker på, er det muligt at få det lavet billigere hos en forhandler/værksted som ikke har et Suzuki mærke på deres facade, ligesom i bilverden som jeg beskrev???

• #3   27. feb 2008 Ved den garanti som der skal være jvf købeloven, er der intet krav til a t den skal serviceres på et autoriseret værksted.
    Det er kun hvis der gælder en længere garanti, som f.eks de 5år på yamaha at der kan forlanges autoriseret service for at overholde garantien.
    Iøvrigt det samme Kia gør med deres Ce'ed.

• #4   27. feb 2008 Ja det burde nok være billigere at vælge de ikke autoriseret værksteder.

• #5   27. feb 2008 Eller lave service selv...

• #6   27. feb 2008 Lasse : Det er jo det, og jeg vil jo gerne passe det med at have en fuld service bog, da det er en ny bike.. Men ved bare ikke om man behøver at gå til en autoriseret forhandler efter at garanti perioden er slut, for at få det stempel!!!

• #7   27. feb 2008 Jesper : Kender du nogle uautoriserede værksteder, og giver de egentlig stempel disse steder, eller må de give stempel???

• #8   27. feb 2008 Gert (Horsens) J: Det kan du ha ret i. Men hva koster et service på et aut. værksted?

Jeg ved jeg gav ca. 2000,- for et service på min R6 hos Vomc.
    Med nye tændrør, oliefilter, olie, luftfilterkassen lige renset + luftfilter renset, ny bremsevæske, synch af karburatorer mm.
    Og selvfølgelig de ca. 1½ - 2 timers arbejdsløn han brugte på den.
    Jeg gik derfra godt tilfreds. Da jeg havde forventet en noget anden pris jo mere han gik igang med.

• #9   27. feb 2008 Jeg blev bare lidt ovrrasket over prisen på et 12.000 km service på min gamle bike, vil ikke lige komme nærmere ind på den... Men jeg fik godt nok rabat dengang, da mekanikeren kom til at tabe min tank og den deforr blev ridset og fik en bule... De udbedrede selvfølgelig fejlene, så der var intet at klage over, og jeg fik ellers også en god service smiley

Denne tråd skal heller ikke forstås på den måde at jeg synes at de autoriserede værksteder tager alt for meget, da jeg altid har fået en god service og ikke har kunnet klage over noget... Men er bare nysgerrig om man kan få service udført billigere hos en uautoriseret og stadig få stemplet sin servicebog???

• #11   27. feb 2008 Du får dit stempel MEN garntien dække IK hvis det er lavet uautoriseret.......

• #12   27. feb 2008 Alle værksteder må gi stempel.....

• #13   27. feb 2008 Brian : Okay, men det var også først efter garantien jeg tænkte på, og da er det jo så ligemeget hvem man bruger!!

Tak for svar alle sammen smiley

Kommentér på:
Service efter garanti??

Annonce