{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Vinterged :-) ? {{forumTopicSubject}}

Er begyndt at overveje hvilken vinterged jeg skal ha' mig..

Sidste vinter kørte jeg på en Geely Grand Puma, som rustede op på 4 måneder, så skal nok være en anden bike i år smiley

De cykler jeg tænker på er umiddelbart:

Yamaha DT 175 = ca. årg. 94-98´:
Den er jo en del nyere end de 2 nedenstående bikes, men hvor meget vedligehold er der i sådan en 2-takter her? Det er jo ikke fordi den er specielt hårdt pumpet, den yder jo kun de 18 hk?

Honda XL250R = ca. årg. 87':
Er det ikke en ganske fin, pålidelig mc? Er det til at få reservedele til dem?

Suzuki GS450 = ca. årg. 84':
Ved ikke om dens 175kg tørvægt gør den uoptimal til vinterkørsel? Det gode er jo bare den har lidt flere kræfter end de 2 andre jeg nævnte.

----
Ellers nogen der har andre forslag? Det vil være et plus hvis den kan ligge på de 110 kmt på motorvejen uden at den ligger på topfarten og anstrenger sig for meget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinterged :-) ?
  • #1   15. sep 2009 rsv4 er en god mc at starte på

• #2   15. sep 2009 Hvad med en Skyteam ST 200. tror der er så meget plastic at rust er underordnet. har set nogen brugt herinde eller på dba. Men kommer nok til at knibe med 110

• #3   15. sep 2009 Vildand ---> Vil ikke have en kineser igen smiley

- Kwak - ---> Ja ok, det kunne selvf. også være en mulighed.. Hvor meget vedligehold er der i de 2-taktere der?

• #4   16. sep 2009 En Mz 250 er fin til vinterkørsel, jeg kørte et par vintre på sådan en da jeg var i lære, som Kwak skriver skal man kigge ledningsnettet igennem det er tit noget med strømmen når der er problemer med sådan en.

Original kæden på de ældre Mz var noget være lort, det er jo sådan en indkapslet kædeskærm, så man kan jo let glemme at kigge kæden efter. Min knækkede, jeg kan stadig huske den kedelige lyd..avav

• #5   16. sep 2009 Suzuki'en er den eneste af de tre der kan holde en fornuftig motorvejs hastighed. Den er også til at få til rimelig små penge, ville helt klart vælge den frem for de andre der har været nævnt. De kan slet ikke sammenlignes, Suzuki kører jo stadig med samme motor i opboret version på Gs500. Den kan sagtens holde 120 på motorvej, og have overskud til en overhaling.

• #6   16. sep 2009 Og så bliver det jo aldrig 'rigtig' vinter mere, motorveje og større veje er jo næsten altid farbare.

• #7   16. sep 2009 Min nabo kører på en GS450 fra 81 året rundt, i alt slags vejr. Har set ham skifte et dæk, én gang, ellers rør han den ikke. Det kan da ses, men den starter og kører hver gang.

• #8   16. sep 2009 uh der er noget at spekulere over. Men jeg ville også sige en gs 450 / gsx 400
    eller hvad med en yamaha xt 350 så får du en god offroader. smiley

• #9   16. sep 2009 jeg har en årgang 90 mz etz til salg.

Kommentér på:
Vinterged :-) ?

Annonce