{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.146 visninger | Oprettet:

Peter H
Peter H
Tilmeldt:
23. maj 2004
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 55

Ultralydsrenser {{forumTopicSubject}}

Har fået fingre i sådan en svend da jeg skal igang med en karburatorrenovering nu her når vejret skifter.

Er der nogen som har erfaring med en sådan ultralydsrenser? Brugsanvisningen siger vand evt. med lidt opvaskemiddel. Men kan man ikke komme noget andet i som renser mere effektivt end vand og sæbe? Brugsanvisningen siger ingen brændbare væsker, men det er jo ikke fordi væsken er i kontakt med noget som sådan. Kunne godt være fristet til at komme petroleum, acetone eller andet i - evt. i en opløsning sammen med vand.

Nogen ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ultralydsrenser
  • #1   16. sep 2009 Med de resultater jeg har set, skulle det ikke være nødvendigt med andet end vand.

    Petrolium er vel heller ikke blandbar med vand?


  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 55
    #2   16. sep 2009 Alex>

    Næ det er det sgu nok ikke altså blandbar smiley

    Jeg kan selvf. prøve at starte med vand og se hvordan det bliver.


  • #3   16. sep 2009 Nu er det jo ultralyden der renser og ikke selve vand/sæbe. Sæben kan være med til at opløse fedt fx så det bliver nemmere for ultralyden at rense af.... Men vand er det eneste du skal komme i den... Du kan så rense i længere tid/flere gange hvis det er...

  • #4   16. sep 2009 Vandet alene klare det fint, ellers lidt sæbe eller måske noget motorrens

  • #5   16. sep 2009 Er det sådan en af de små ultralydsrensere til smykker???

    Jeg har set at nogle af dem er store nok til at kunne rense karburatorer med...

    Glæder mig til at høre om dine erfaringer med den, hvis det er en af de små der... smiley


  • #6   16. sep 2009 Det eneste jeg godt lige vil påpege er, at vigtige aluminiumsdele nok ikke bør renses, uden først at have prøvet med et andet aluminiums-stykke som ikke er så vigtigt.

    En af mine kollegaer prøvede at rense et karburatorsæt i en professionel ultralyds-renser på mit gamle arbejde, hvilket efterlod ham med et sæt nærmest sandblæste og fuldstændig ubrugelige karburatorer. Overfladen var nærmest forsvundet, og det så nærmest ud som om, de var begyndt at korrodere væk - ikke så godt i gevind og pashuller... smiley

    Så det er ikke alt, man bare lige kan putte i - specielt ikke hvis maskinen har høj effekt, eller risten ikke kan justeres op og væk fra transduceren.



  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 55
    #7   16. sep 2009 Tak for svar. Jeg må prøve mig lidt frem, tænker at jeg kan give dem et bad i acetone eller lignende først for at opløse skidtet og derfra direkte over i ultralydsbadet.

    Eddie> Nej det er ikke en af de helt små, men gigantisk er den ikke, jeg er nødt til at adskille karburatoren i dele. Det er denne jeg har købt: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=200361745144#ht_3607wt_938


  • #10   16. sep 2009 Hvis der kan sættes varme på maskinen er det absolut at foretrække, sæt den på ca. 60 grader, ellers bør du varme vandet op i en el-kedel på forhånd.

    Jeg lånte en på arbejde, den har en funktion som ikke renser, men slår luften ud af vandet, dette gøres inden start af rensning, hvilket skulle gøre rensningen mere effektiv.

    Den jeg lånte er en bord-model, på arbejde har vi også en større (emmner op til en halv meters penge i diameter), den blev jeg stærkt advaret mod at bruge til mine karburatorer - rygtet sagde at små emner var "gået tabt" i maskinen (pga. for stor effekt).

    Jeg ville også holde mig til en opløsning af vand og grundrens.


  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 55
    #11   16. sep 2009 Jeg har bestilt nogle Alconox breve. Det er et pulver beregnet til at opløse i vand og benytte til ultralydsrensning http://www.tatto.dk/product.asp?product=317&lang=dk

  • #12   16. sep 2009 Vil være fint hvis du gad at skrive hvordan de virker, når du engang får den afprøvet, har nemlig selv kigget lidt på sådan nogen til at rense skruer og værktøj i, men ved ikke helt om de virker de billige der.

  • #13   16. sep 2009 Du skal bare huske ikke at putte fingrene ned i den når den er tændt. Det har knoglerne ikke godt af i længden smiley

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 55
    #14   17. sep 2009 Morten> Det skal jeg gøre. Varer nok lidt endnu, begynder ikke at skille karburator ad før sæsonen slutter. Til din information skal jeg dog sige at jeg er kuldskær, så det varer nok ikke længe smiley

    Martin> Hehe det skal jeg huske. Prøvekørte den lige forleden, hvor jeg stak fingrene i den. Overvejede det faktisk lige et sek. inden, men så blev jeg nysgerrig for at se om jeg kunne mærke noget smiley Det kunne jeg nu ikke...


Kommentér på:
Ultralydsrenser

Annonce