{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken ultralydsrenser?
  • #2   6. nov 2021 Jeg købte en 3 liters på eBay til omkring 400-500,- sidste år. Den kom vidst fra Tjekkiet tror jeg.

    Den klarer en karburator fint. Den er med varme og timer. Men jeg kunne godt have ønsket mig et liiiidt større kar. smiley


    profilbillede
  • David N
    David N Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 19 MC-er: 7 Svar: 37
    #3   8. nov 2021 eBay.de > Ultraschallreiniger / Ultraschallreinigungsgerät > vælg den rigtige størrelse der passer til dit behov. De er alle ens og ser ud som på Simon's billede. Med digital indstilling koster et par € mere end med drejeknop-indstilling. Virker fint til karburatorer.

  • #4   10. nov 2021 Tak for input.
    Simon er 3l ikke rigeligt stor nok til karburatorer?


  • #5   10. nov 2021 Jo, én enkelt ad gangen. smiley Så med 4 stk tager det jo lidt tid. Derudover stak lidt af huset ‘ovenvande’ uanset hvordan jeg vendte og drejede den. Det havde ikke nogen praktisk betydning, men det havde jo været mere rigtigt med en lidt større smiley

  • #7   11. nov 2021 Jeg røg bare i Biltema og købte en dunk. Jeg kunne ikke rigtig blive klog over hvad der var bedst. smiley

  • #8   13. nov 2021 Jeg bruger ganske alm. opvaskemiddel eksempelvis VEL ultra. Det skummer ingen steder som man skulle tro men er effektivt.
    Nogen af de sæber til ultrarensere er ret så alkaliske og virker aggressivt på aluminium.
    De bliver sådan helt tørre og matgrå og kigge på, som om skidtet så hænger bedre på til næste gang... Det får man ikke med alm.opvaskemiddel.

    Dyser og andet messing kan med fordel lægges i et rengjort marmeladeglas, hæld æbleeddike i så de er dækket, holdes ned i vandet i renseren med en vandpumpetang (ikke fingrene)
    Frem med uret og giv messingen 90 sekunder så er æbleeddiken grumset til og messingen er ren og ligner nyt.
    90 sekunder passer med den renser jeg bruger, det skal måske have lidt mere/mindre afhængig af renseren.
    Det er en fin måde og rense i andre væsker end den i karret, man kan jo ikke fylde karret med æbleeddike (det bliver nok lidt dyrt)

    Æbleeddike står som regel i supermarkedet i nærheden af olivenolie og lign. Koster ca 20 kr for en halv liter i en pæn glasflaske, så der er rigeligt.


  • #9   13. nov 2021 Lyder som gode erfaringer Henrik, skal det være æbleeddike? hvorfor ikkr alm klar eddike, er det for surt?

  • #10   13. nov 2021 Det mener jeg uden at være kemiker, da jeg fik tippet for 100 år siden blev der brugt æbleeddike så det har jeg holdt mig til.
    Kan også være stanken, æbleeddike er sådan mere behageligt når det kommer til lugt.
    Men det virker rigtig godt, sådan en brun/grå dyse af messing der har siddet i svømmerhuset længe bliver helt fin.

    Skrev det ikke længere oppe men det giver vel sig selv og skylle godt med vand bagefter


  • #11   13. nov 2021 Jeg giver Henrik ret. Det er noget kraftigt stads. Og derfor prøver man jo naturligvis med et løst emne først som producenten også anbefaler. smiley
    Mit karburator sæt havde stået stille i 8-10 år, og jeg vurderede at opvaske middel ikke var løsningen.


  • #12   13. nov 2021 Hvis vi snakker rigtig gammel og irret her og der.... eller total beskidt starter jeg med WD40 og en tandbørste og får så meget af som muligt før rensning.

Kommentér på:
Hvilken ultralydsrenser?

Annonce