{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

morten a
morten a
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2

hjelm, støvler og handsker {{forumTopicSubject}}

hej, jeg er splinterny i MC verdenen, er igang med at tage mc kort og har derfor tænk mig at købe hjelm støvler og handsker, lige få at få kørt dem til.

er faldet over dem her, men har ingen anelse om kvalitet osv, så håber i kan hjælpe lidt

hjelm : http://motoduc.dk/product.asp?product=146

støvler : http://motoduc.dk/product.asp?product=135 / http://motoduc.dk/product.asp?product=52

handsker : http://motoduc.dk/product.asp?product=111

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjelm, støvler og handsker
  • #1   29. sep 2009 Kender Marushin hjelmene...og kan kun tale godt om dem! Super hjelm til prisen smiley

• #2   29. sep 2009 Lækkert grej du har fundet dig der, det er mærker der er kendt for høj kvalitet, ikke hvad jeg ville have valgt, men sådan er vi så forskellige.

• #3   30. sep 2009 Overvej evt. om du skal kunne gå i støvlerne også smiley Den der er helt sikkert god beskyttelse, men ser ikke superkomfortabel ud - jeg har prøvet at gå rundt på Skagen i et par lidt for "race" støvler uden at have skiftesko med smiley

• #4   30. sep 2009 Anders >> Det har jeg også, men den fejl gør man kun een gang.

Hvis du vil have en sikker støvle, så køb en rigtig race eller cross støvle, det er de støvler der har den bedste beskyttelse.

IMO så er middelvejen med en blød touring støvle spild af penge, så kunne man ligeså godt køre kværn i sine kondisko, da du får cirka den samme beskyttelse ud af dem.

• #5   30. sep 2009 Det er også en god ide med et rygskjold, det er faktisk det jeg vil sige kommer efter hjelmen, men det er ikke så mange der lige tænker over det.
    har selv haft brækket ryggen 3 steder for 3½ måned siden, skulle ikke undre mig at jeg havde undgået det hvis jeg havde fået køb det skide skjold smiley

Men ellers ser de ting du har valgt fine ud, jeg ville vælge de sidi støvler du har fundet hvis det lige skal være dem, men ingen af dem har nogen støtte i anklen, men det er nok heller ikke til at finde nogen med det hvis det skal være til den pris.

• #6   30. sep 2009 Vær lige opmærksom på at verdens bedste hjelm er den der sidder rigtigt!!!!

Så kan den hedde et eller andet fra Bilka eller Noget kanondyrt fra Arai.

Med andre ord, prøv, prøv og prøv igen, og få hjælp af dem der ekspederer dig. Den skal sidde meget tættere end du som ny forestiller dig.

• #7   30. sep 2009 Morten, køb du bare hjelmen, kan kun sige god for den, har selv en magen til.

• #8   30. sep 2009 Michael J:

Er I enæggede tvillinger, siden du kan sige god for en given hjelm på Mortens hoved????

• #9   30. sep 2009 Knud :

Er Mortens hovde mindre vær end dit, siden du kan anbefale en hjelm fra Bilka !!

• #10   30. sep 2009 Nu er det altså vist i tests at en hjelm til 800kr kan være lige så beskyttende som en til 3000kr, at de måske ikke er så aerodynamiske og støjsvage er så en anden side af sagen.

• #11   30. sep 2009 Man betaler også for andre goder som dugfri visir osv...

• morten a
    morten a Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
    #12   30. sep 2009 mange tak for hjælpen indtil videre, havde ikke ledt efter noget bestemt, det var bare dem, som lød bedst til den pris, og jeg skal selvfølgelig have rygskjold, jeg skal have alt der kan beskytte mig smiley - det er bare lige de 3 ting, som jeg godt kunne tænkte mig at få kørt til, nu når jeg stadig er på skolecyklen smiley

men endnu engang tak smiley

• #13   30. sep 2009 Michael J:

Nix, og inden du udlægger min kommentar sådan, så synes jeg du skal læse indlæggene:-)

Jeg skriver jo netop, at han skal prøve sig frem til noget der sidder ordentligt, og så betale, hvad den koster - uanset om det er en billig eller dyr hjelm. Han skal helt enkelt have en der sidder rigtigt - og det er det, der gør en hjelm sikker - resten er komfort, men det er efter min mening sekundært.

• #14   30. sep 2009 Argh knud der er jeg sgu nødt til og være uenig med dig, vådt bølgepap kan sidde nok så komfortabelt omkring din skal, men når du klipper et vejskilt med 80 nytter det ikke meget.

Selvfølgelig skal hjelmen passe til din hoved form, men prøv og stå med en 500 kroners hjelm i hånden, og en 5000 kroners hjelm i den anden, og du er ikke i tvivl om hvilken en af dem der er kvalitet. Desuden kan man med de dyre hjelme ofte få forskellige typer foring, netop for at matche den præcist til din hovedform.

Gøgl som anti dug visir, indbygget solbrille og får man ikke når man køber en dyr hjelm, netop fordi at pengene er brugt på lette materialer dvs. composit/kevlar fibre i stedet for thermoplast, 200g til eller fra, kan godt mærkes på lange ture, og hvilken hjelm tror du din nakke vil tage mindst skade af? de der 1400g der er omkring dit hoved bliver alligevel tunge, når man stryger af med 80km/t.

Polstringen er jo et helt kapitel for sig selv, i de dyre hjelme, får du flere tykkelser og vælge imellem for og matche din hoved form, ligesom du ofte får flere skal størrelser.
    Du får en blødere og mere behagelig foring, ikke ligesom i de billige hjelme hvor foringen mest minder om brugte have hynder.

De dyre hjelme er bedre, forudsagt at de ikke er 2 numre for store.

• #15   30. sep 2009 Det er lige meget om foringen af en dyr hjelm er lavet af økologisk højfjelds baby fåreuld og skallen er lakeret 2 eller 9 gange hvis ikke hjelmen performer ordentligt i crashtests, og det er der flere af de dyre hjelme der IKKE gør...

Men som Knud siger, skal hjelmen passe på hovedet, for hvis hjelmen ryger af ved en ulykke er det lige meget om den har kostet 500 eller 5000

• #16   30. sep 2009 Det er da på ingen måde ligemeget hvor komfortabel foringen er, det bidrager netop til den passive sikkerhed, at hjelmen føles behagelig, så man ikke kører og tænker på hvordan hjelmen gvaner, eller krader i nakken.

• #17   30. sep 2009 Jeg har aldrig prøvet en hjelm hvor det var foringen der gjorde jeg valgte den fra, SÅ ringe er de billige altså heller ikke..
    Hos mig er pasformen vigtigste faktor sammen med hvor godt den er placeret i crashtests

• #18   30. sep 2009 http://sharp.direct.gov.uk/ <-- en del hjelme er forresten testet her

• #19   1. okt 2009 Kørte da med en 600kr hjelm dengang jeg brugte knallert, havde ingen problemer med den, andet end den lugtede af lort fordi den havde fået en masse vand i sig, fordi de hjemløse havde stjålet min pose der hang rundt om den smiley

Nu har jeg lige købt en Shoei XR-1000 som jeg vil mene er en af de dyre hjelme, der var da anti dug visir med.

• #20   1. okt 2009 Knud !

Jeg besvarede såmen bare et dumt spørsmål med et andet dumt.
    Har skam læst dit indlæg, og ved da udemærket hvad du mener.
    Men Morten beder rent faktisk om hjælp med det forskellige udstyr, om han så vil købe det vi andre her anbefaler, må være op til ham.

• #21   1. okt 2009 Michael J:

Grundlæggende er jeg da enig i, at Morten beder om hjælp og selvfølgelig skal have svar. Jeg giver ham så det svar, at lige hvad hjelm angår, så er det altså noget man skal prøve sig frem til.

Kommentér på:
hjelm, støvler og handsker

Annonce