{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.775 visninger | Oprettet:

Støvler - rygskjold - hjelm {{forumTopicSubject}}

Nåå, så er vi på den igen smiley I må endelig sige til hvis jeg spørger/laver for mange tråde, men for ellers så spørger jeg bare når jeg er i tvivl da jeg værdsætter jeres mening.

1. Er der nogen der har erfaring med Diadora Extreme støvlen?
http://www.mcbixen.dk/product.asp?product=4030
Den virker jo som en god støvle, med meget beskyttelse i sig, men er der nogen der ved hvordan den er mht til kulde og varme? Er den godt foret og kan man bruge den hele året uden at få forfrysninger i sin tå smiley ?

2. Er der forskellige betegnelser for de forskellige rygskjold?
Altså, der findes jo, (ud fra hvad jeg ved) rygskjold som kan bøjes om i en 20-40 grader, mens der er nogen som er 100% hårde og kan slet ikke bøjes? Er der nogle gode some er 100% hårde, da det er sådan et rygskjold jeg skal have eftersom jeg vil køre med rygsæk (Jeg ved godt det er dumt :P).

3. Er der nogen der har erfaring med den nye Givi HS01 ?
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=49806
Det er jo en fullface, men eftersom at man kan fjerne noget af kæben så vil jeg jo mene at den er lidt mere som en pilothjelm eller flip-up. Er jeg helt af på den, og hvordan tror i at den lukker om støj? Selvfølgelig er den ikke god mht til støj når "sommer" kæben er på, men ved nogen om den lukker godt når "fuld" kæben er på?

Håber i kan hjælpe, hilsen Jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støvler - rygskjold - hjelm
  • #1   16. sep 2008 Både støvler og hjelm ser fine ud - so go for it. Mht rygskjold, så kan jeg da under ingen omstændigheder forestille mig et uflexibelt et - 100% hårdhed, som du skriver, tror jeg ikke laves, da det ville være ulideligt at køre med. Uanset rygsæk eller ej, så find et, der er behageligt og passer din kropsfacon, og køb det - check evt. tests af rygskjolde( tror BIKE har laveret en fornylig).

  • #2   16. sep 2008 vedr. rygskjold -> køb Halvarssons Track. Det er kåret som et af de få level 2 skjold der faktisk opfylder kravene ( ref. test i Bike )....

  • #3   16. sep 2008 jeg har sådan et ryg skjold her.. det er bare super fedt at køre med, da det bliver sidende, er dog godt nok en smule varmt BWTF.. det koster omkring 1000 kr

    (link fjernet)

    og så er jeg lige med på en lytter om de støvler...


  • #4   16. sep 2008 HenrikCNR - jeg har prøvet et rygskjold som var helt hårdt, og ekspedienten henviste mig også til det slags rygskjold eftersom jeg kørte med rygsæk. Lige umiddelbart vil jeg da også mene at det er det meest sikre, det hvis der er noget som stikker hårdt ind på et lille punkt i ryggen, så er det hele området der vil tage imod det, eftersom det ikke bøjer sammen som andre. Men jeg er selvfølgelig ikke sikker.

    Tak for links, og tips mht til bike. jeg tjekker det lige.
    Keep it coming smiley

    Hilsen Jens


  • #5   16. sep 2008 Forcefield rygskjold. til 999,- er det samme som halvarsson. forcefield producere for flere også halvarsson. Det er super godt rygskjold.

    Hårdhed har ingen betydning KUN hvis du rammer en spids genstand. og hvis du rammer en lygtepæl eller lign. bøjer du alligevel rundt om den uanset hvilket rygskjold du har på.


  • #6   16. sep 2008 The Knee Dragger !!! ? - Så hvis nu jeg lander på min bærbar pc, så har jeg efter din mening ikke brug for et "hårdt" rygskjold? Den bærbare er cirka en A4 side stor, men der er jo flere ting uden på, men den bærbare pc er slagfladens størrelse.

  • #7   16. sep 2008 Næe din bærbare udgør jo bare den hårde del af det rygskjold som ellers var hårdt. Skjoldet fra forcefield er det bedste til at absobere stød. Pasta.

  • #8   16. sep 2008 kan kun sige at det er en RIGTIG god ide at køre med rygsæk NOT


  • #9   16. sep 2008 The Knee Dragger !!! ? - Havde ikke lige tænkt over at den pc kunne være den "hårde" del i rygskjolde smiley God ide. Jeg kigger lidt på den forcefield, tak for hjælpen.

    Claus K - Jeg er fuldt klar over at det er dumt, men man må vel tage nogle chancer en gang i mellem. Der er jo også folk som kører 200+ km/t smiley

    Nogen der har erfaring med de diadora støvler??


  • #10   16. sep 2008 Jeg har også en Forcefield. Den er meget behageligat køre med. Om den er god, ved jeg heldigvis ikke. smiley Men ifølge tests og klassificering (level 2), så er den.

  • #11   16. sep 2008 Jens L

    Midtfyns mc har de rygskjold på lager, Normalt.. :-)) de koster 999,- Jeg kører selv med Spidi Back warrior også level 2 rygbeskytter. Men forcefield er lidt bedre men også varmere og tungere. Det er en smags sag.


  • #12   16. sep 2008 hvor køber man den hjeæm henne af? Har googlet den, men kan ikke finde nogen danske sider

  • #13   16. sep 2008 Martin F - Jeg mener jeg har set den i skive mc-import eller hvad den nu hedder. Vil gerne have den, da det stof inden i er noget specielt og så med de forskellige kæbepartier, men hvorvidt det er noget "gejl" og "for meget" noget, det ved jeg ikke.

  • #14   16. sep 2008 The Knee Dragger !!! ? - Kommer desværre fra nordjylland, lige midt i et sted hvor der ikke er mange butikker med mc ting smiley Men vil da lige kigge lidt rundt omkring efter de forcefield produkter.

  • #15   16. sep 2008 Ok

    Men jeg ved at de sender over hele landet. Du kan også betale med dankort over nettet hos dem. Men god jagt efter den rigtige :-))


  • #16   16. sep 2008 Jo tak, vil gøre mit bedste på også at finde den rigtige smiley

    Men vil gerne have den på ryggen mens jeg køber, så jeg ved at det er den rigtige, og så den sidder godt.

    For ellers havde jeg også bestilt hjelm, jakke, bukser, osv osv fra tyskland for mange uger siden smiley


  • #17   16. sep 2008 Har en spidi rygbeskytter den er rigtig fin, 4 år gammel og der er masser af liv i den endnu, er stået af alvorligt flere gange.
    MEN MEN hvorfor er der ingen der taler om brystpanser/brystplader/brystbeskytter, jeg har ledt efter sådan en flere gange, og kan kun finde motorcross udstyr, er der nogen der ved hvor de findes ??


  • #18   16. sep 2008 Hej Klaus J

    Midtfyns mc forhandler Spidi og har deres defender back and chest på lager i alle str. Som sagt kører jeg selv med spidi Back warrior. Rigtig fin beskytter.


  • #19   16. sep 2008 har lige talt med Allan hos Midtfyn, super betjening, jeg handler min nye beskytter der,

  • #20   16. sep 2008 Er der virkelig ingen der har en diadora extreme støvle som kan sige om den er god og varm smiley ??

  • #21   16. sep 2008 uden at kende støvlen, vil jeg sige at den ikke er varm, idet ingenracstøvler ikke tager hensyn til den slags.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #22   16. sep 2008 Jeg har prøvet den kortvarigt - og nej den er absolut IKKE varm...

    Selvom jeg fandt den i str 45 som passer mine små futter, tog den en evighed at få på, da ankel området er super snævert at få foden igennem. Sidder den der først, så er det en fed støvle som er meget vridningsstabil = den beskytter godt.
    Jeg endte med at købe Alpinestars Supertech R i stedet for, da den er meget blødere den rigtige vej, samt er super hurtig at tage på.
    Den har løs inderstøvle som snøres, så stivheden er så tæt på foden som muligt...
    Klart et bedre valg efter min mening...


  • #23   16. sep 2008 str 45 = små futter, næ nej = violinkasser *GG* jeg har prøvet alpinestar men måtte op i en str 45 for at kunne presse mine fede fødder og ankler ned i dem, resultat = DUER IKKE da mine fødder kun er str 43

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #24   16. sep 2008 Med hensyn til rygskjold, så tror jeg nok man skal tage tests lidt med et gran salt, da man ikke KAN teste alle situationer som trafikken byder på.

    Det er rigtigt at efter den standard de testede, var der stor forskel på rygskjold og pris fulgtes ikke altid med testresultatet.

    Men jeg (193cm / 110kilo) HAR prøvet det Halvarsson / forcefield skjold - og det sidder af lort under mit tøj og på min krop --> hvis det sidder af lort, vil man være mindre motiveret til at bruge det --> hænger det hjemme i skabet, kan det være verdens fineste rygskjold, med indbygget drikkedunk, som kan udstene kirsebær under vand, og er vandtæt til 2000 meter islandsk lava --> Men så er beskyttelsesværdien vist nok til at overse, tror i ik?

    Min pointe = komfort er en langt vigtigere faktor end at et rygskjold er testvinder.
    Sidder det bedste samtidigt godt på Jens' krop, er det jo superfedt - men det er super vigtigt at prøve den slags SELV - og også prøve andre for at sammenligne.

    Jeg ville glemme ideen om rygsæk, og i stedet købe en god tanktaske eller bagsædetaske - man kan sagtens få nogle som kan huse en bærbar...


  • #25   16. sep 2008 Klaus J / Sajmon - Takker for svaret. Jamen så må jeg finde noget touringstøvle eller noget istedet for da de skal være helårsstøvler smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #26   16. sep 2008 Klaus J - Så er det IKKE Supertech R du har prøvet, men SMX eller SVX som er meget mere lukkede støvler....

  • #27   16. sep 2008 kan ikke huske hvilken model det var, men du har sikkert ret, jeg har problemet hver gang jeg skifter støvler smiley smiley små fede fødder kombineret med kraftige ankler er noget lort, den nye TCX i str 45, kan jeg ikke engang lukke lynlåsen

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #28   16. sep 2008 Vi lider af samme problem så. smiley

    Supertech R - gogogogogogo. smiley


  • #29   16. sep 2008 Sajmon - Jeg ville skam også gerne bruge en tanktaske eller baggagetaske eller noget, men det er bare for svært at finde en som faktisk kan huse den skide pc smiley

    Der er faktisk meget sjældent flere rum i en tanktaske eller bagagetaske, så det resulterer i at jeg skal rode og rode når jeg skal have fat i mine ting. Jeg vil også prøve at købe et bagagenet og se hvordan den virker, men har hørt at den kan "vippe" lidt, som om den flyver rundt på sædet. Samt det er ikke særlig betryggende ikke at vide om den stadig er deromme eller ej. Rimelig surt at tabe den ^^


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #30   16. sep 2008 Der er 6 rum i min tanktaske - Oxford ukendt model...

    Det er da værd at kigge efter - og det er noget pladder at din bærbare falder af hele tiden - det gør den ikke hvis du sætter den ordentligt fast.

    Men hvorfor er det du skal have den med altid?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #31   16. sep 2008 Men nu indbyder en GS500 vist heller ikke lige til kørsel der kan gøre at ret mange ting falder af... smiley

  • #32   16. sep 2008 Har ellers ledt meget, har dog ikke kunnet finde den Oxford med så mange rum.

    Jeg skal altid have min pc med da det er til skolebrug. Jeg går på HHX IT linjen, så den er påkrævet smiley

    Tjaa, det er vist rigtig nok at en gs500 ikke byder på meget vild kørsel, men er det ikke som sagt køreren og ikke maskinen der skal vurderes smiley (For i den sag er jeg vist en puch som kører langsomt...)


  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #33   27. okt 2008 Hej Martin


    Du kan finde Givi hjelmen på jml.dk og de kan også henvise til nærmeste forhandler Venlig hilsen


Kommentér på:
Støvler - rygskjold - hjelm

Annonce