{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Ang. styrt og beklædning {{forumTopicSubject}}

Ærgeligt med alle de styrt man læser om, og synd og skam at se alle de billeder af de fine motorcykler, der får ridser og direkte skader. Heldigvis har folk (for det meste) det rigtige udstyr på, og personskaderne er gudskelov begrænset som følge heraf.

Der er dog ikke så mange billeder af og snak om de skader, som ens beklædning får + dem man får med/pga sin beklædning. Jeg har fornylig købt en to-delt læderdragt og kører som regel kun i underdrenge + t-shirt pga varmen. Evt skiundertøj hvis der er koldt.

Hvor galt er det gået med beklædningen for de af Jer, der har styrtet? Duer det standardpolstring, der følger med bukser og jakke? Bør man investere i ekstra sikkerhedsudstyr og polstring? Er det "dyre" tøj væsentlig bedre end det "billige"?

Hvordan er det generelt med skrammer efter styrt i henholdsvis lædertøj og alm tekstil? Og hvor gode er de jeans generelt, man kan købe med indlagt kevlar? Personligt supplerer jeg med et rygskjold udover hjelm, støvler, handsker osv.

PS. Jeg er selvfølgelig interesseret i praktiske erfaringer her og ikke, hvad man tror eller har læst sig til på en beklædningsproducents hjemmeside. Her er alt selvfølgelig det bedste smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. styrt og beklædning
  • #1   17. jun 2006 Rigtig godt spørgsmål. Jeg vil kigge med, med stor interesse...!

  • #2   17. jun 2006 Så sent som i sidste uge stod jeg af på min lille 125 på bane...

    Jeg havde 2 delt læderdragt på, og med alverdens udstyr.
    Jeg fik ikke meget andet end nogle blå mærker, men dragten, den ser virkelig hæslig ud nu.

    Den beskyttede mig som den skulle, og blå mærker kan man jo aldrig slippe for...

    Eneste problem, er min ene røvballe... Føles som om jeg er nødt til at sidde på en badering :()()


  • #3   17. jun 2006 kender en der kørte galt med 130 km/t (inde i Aalborg midtby men det er en anden historie) han kørte i et Bilka sæt med tilhørende nyrebælte og handsker (ingen støvler) han fik et stort blåt mærke på siden af låret og handsken blev beskadiget (stoffet blev slidt op men der var kevlar tråde i den så hånden blev beskyttet) og så en hudafskrabning nede ved skoen. Så sikkerheden i et Bilka sæt er vel udemærket, så i et mærkevare sæt burde der ikke være noget problem...
    selvfølgelig skal man have en rygbeskytter, hansker, støvler og sørge for ikke at blive fanget under mc'en hvis det går galt men bare få armen inde til kroppen og rulle rundt. safety first


  • #4   17. jun 2006 mit første styrt havde på havnen i århus for ca 7 år siden, jeg havde lige totalrenoveret min honda med ny motor,ny farve,dæk,bremser osv, var ude og trille og der gik så ren roadracing i turen, men i et 90 graders megte bredt sving gik det galt med ca 100 km/t, jeg væltede og totalskadede mcen, kurede nok 100 mtr hen af asfalten, jeg havde så en læderdragt på med blød beskyttelse, dog havde jeg en hård rygbeskytter på, jeg slap uden skrammer, dog var jeg rigtig rigtig øm i kadarveret et par dage efter,nå men til sagens kerne, min læderdragt så ganske pæn ud bagefter, ikke mange synlige spor, dog var foret indeni venstre ærme smeltet, det samme var den akryl striktrøje jeg havde på indenunder, jeg havde så også forbrænding på armen, udenpå læderdragtens venstre ærme var der knap spor at se, så jeg bruger altid mc-tøj når jeg er ude og triller

  • #6   17. jun 2006 Jeg styrtede på padborg park i går.

    Jeg er simpelthen så glad for at jeg købte den dyrreste hjelm man kunne få da jeg købte den (shoei X-ceed), derudover er jeg ret taknemmelig for at min makker huskede mig på at låne hans rygskinne.
    Men hjelmen er helt kaputt nu, man kan tegne en cirkel på ca. 10 cm i diameter i bagsiden, hvor jeg slog hovedet i asfalten. Hele den her cirkel er flexet vel 2-3 cm ind og så tilbage igen, fibrene i den cirkel er døde nu, men fuck hvor er jeg glad for at det ikke var en 1500 kroners thermoplast hjelm.

    Jeg skal ud og have en top-hjelm igen !


  • #7   17. jun 2006 jeg styrtede lige her idag. (beskrivelse af styrt og billeder se profil) tøjet var ret hårdt medtaget. bukser og jakke var et sæt i tekstil til ca 4000 kr... beskyttelsen har hjulpet for jeg kan se at på albuer, skuldre, ryg og knæ var der slidemærker på tøjet (+noget af tøjet var revet helt i stykker) og der er ingen af disse "udsatte steder" på min krop som har taget skade så beskyttelsen hæjlper altså..... støvler og handsker også begge med beskyttelse har også taget meget skade og de tykke plastbeskyttelser på støvlerne var også delvist væk og smeltede (friktion mod asfalt) handskerne var inde i håndfladen godt beskyttede og dette var også meget slidt..... hjelmen ved jeg ikke med da den ikke har ramt noget overhovedet (ret utroligt eftersom jeg røg mindst 3 gange rundt på asfalten/ i luften og kurede ca 200 meter)..... det eneste jeg kan mærke nu her til aften (9 timer efter) er at jeg har lidt blå mærker mest på hofterne og nedre ryg.... og ellers bare er godt forslået...... men sygeplejersken (som boede i egendommen ved siden af) var ikke i tvivl om hvordan jeg ville have set ud hvis jeg var kommet i jeans og andet "sommerudstyr" som man tager på for at spare tid men ikke liv.... hun sagde "jeg ville sikkert have brækket mig hvis du ikke havde haft al den beskyttelse på" sådan ville jeg have set ud efter hendes mening (hun har set andre motorcykelister, i deres sommertøj, som har været nede og bide i asfalten) beklager diverse stavefejl o.l. håber at det fiser ind BRUG BESKYTTELSE også selvom det bare er lige ned til tanken efter en pakke smøger

  • #8   18. jun 2006 Er også stået af med 10 km/t for et par år siden. Kørte/kører i tekstil fra Bilka. Resultat: hul på knæ og handske men ingen tegn at se på kroppen.

  • #9   18. jun 2006 Min sorte Spyke dragt i min profil er vel udsat for omkring 5-8 styrt.

    Blandt andet:

    Et hvor jeg slog mig og brækkede skulderbladet. Dragten reddede mit skulderled. Det ville have været knust, og jeg var blevet mere eller mindre invalid. I stedet tog skålen trykket, og sendte det til skulderbladet, det tog en god måneds tid, så var det helet sådan rimeligt. Trykkede nogle ribben i den tur.

    Et par lowsidere med 30-40 km/t

    Flippede min XT hvor jeg på baghjul smed den i 3.

    Styrtede med over 100 og kurede/rullede LANGT. Knaldede hovedet hårdt i asfalten, men der skete ikke andet end at jeg havde slået den ene fod lidt.

    Mine Frey Daytona Road Star Goretex var ikke så gode, de tog ikke så godt fra. Er skiftet til Sidi Verterbra.

    Kører nu KUN Spyke og Arai! Det har reddet mig før, jeg er tryk med det grej. Har 2 Spyke dragter, den gamle sorte, og den nye blå. Den gamle skal lige have skiftet et par lynlåse, men er ellers fin. Har min gamle og pensionerede Arai for nostalgiens skyld, og så mine 2 RX7'ere.

    Har også fået mig Spyke handsker for at få lidt match, jeg stoler på deres produkter.


Kommentér på:
Ang. styrt og beklædning

Annonce