{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.543 visninger | Oprettet:

P-Skive {{forumTopicSubject}}

Jeg kom til at spekulere på hvordan man som MC skal forholde sig til de tidsberænset P-pladser, når vi ikke har P-Skive som i biler?

Kan vi bare holder der så længe vi vil, eller hvordan hænger det sammen?
Ved ikke om dette emne har været oppe før, men meget praktisk at vide vil jeg mene..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-Skive
  • #1   9. mar 2006 Så vidt jeg husker så er MC'er og åbne biler fritaget for P-afgifter og P tids-begrænsninger, da der ikke er krav til P-skiver på de to køretøjer... og fordi der ikke er et sted at hænge en evt bøde...

    Om det er rigtigt det aner jeg ikke, men jeg køre, eller retter, jeg parkere efter de retningslinier... dvs lige hvor det passer mig, bare ikke på handikap pladser eller hvor dumme billister kan komme til af vælte den...

    /Rumle


  • #2   9. mar 2006 Det har været oppe før, jeg har lige søgt i forum og fundet dette:

    MC parkering i KBH: http://www.parkering.dk/p-service/motorcykler/

    <COPY/PASTE fra en anden tråd>

    En bruger på dk.fritid.motorcykel har modtaget dette ved henvendelse til Aalborg politi:

    "Parkeringsregler i Aalborg:

    1. En MC må ikke holde på fortovet
    2. På en parkeringsplads med båse skal en MC bruge MC-båse, hvis de er der. Hvis ikke, så bruges en bil-bås.
    3. MC skal ikke have P-skive (lige som en åben vogn), men den skal overholde tidsbegrænsningen alligevel.
    4. Ved automater, skal MC betale normal afgift, men billetten skal opbevares af ejeren og IKKE placeres på MC. Og stadig holde i MC-bås, hvis den er der, ellers holde i en bil-bås.

    Faktisk er jeg for striks. For hvis der er en bås, der står MC på betyder det blot, at her må der kun holde MC'er, og altså ingen biler. Men derfor må en MC stadig holde i en bås, der ikke står MC på."

    Betjenten sagde videre, at der i en bås MÅ holde mere end én MC, men det er ikke et krav, at der SKAL. Så det er altså tilladt at holde én MC midt i en bås.

    <COPY/PASTE slut>

    ---Bager---


  • #3   9. mar 2006 Samme emne var oppe her på MCG for nogle få uger siden. Linket til diskussionen er her:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=12268

    Konklusion: Reglerne er forskellige fra kommune til kommune. Derfor kan det undersøges på den lokale kommunes hjemmeside.

    I Odense, hvor jeg bor, og i København skal man ikke betale afgift for at parkere sin kværn. Jeg ved ikke, hvordan det forholder sig med andre kommuner.

    Mvh,

    Allan


  • #4   9. mar 2006 Det du bør gøre, er at ringe til politiet, og snakke med den vagthavende for hver by. Nogle siger at at man må tage en bil p-plads, og andre siger at man skal holde på de specielt indrettede knallert/MC pladser.

    Røssi


  • #5   9. mar 2006 I Randers må man for eksempel ikke holde på en bil plads.

  • #6   9. mar 2006 Røssi : Hvad så hvis der ikke er MC pladser? eller der ikke er plads i MC pladserne?

  • #7   9. mar 2006 Mange parkeringsvagter bruger ventilerne på mc til at se hvorlænge du har holdt der. Dvs. de laver en lille tegning af hvordan dine hjul/ventiler står og notere tidspunktet. Når de så kommer tilbage så chekker de om ventilerne/hjulene står samme sted.

    Mvh
    Lasse


  • #8   9. mar 2006 Hejsa
    Det er helt rigrigt hvad Bager skriver, jeg har også henvendt ved ordensmagten for at høre om det samme, jeg kan envidre oplyse at hvis alle "bilbåse" er optaget og der ikke kan komme flere MC'er ind i "MCbåsen" ja så må man kører hjem eller vente til der bliver en fri.....ligesom hvis man var kørerne i madkassen.


  • #9   9. mar 2006 i århus må man godt bruge fortovet men det skal være sådan at der er god plas så en stor barnevogn kan komme forbi, hvis der ikke er plads i de få mc-båse der er

Kommentér på:
P-Skive

Annonce