2.534 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 90 Svar

Har taget konsekvensen.. Har taget konsekvensen..

Så gik det endelig op for mig..

Det duer ikke at jeg kører MC længere.. Jeg KAN ikke styre det.. alt for tit har man tænkt "den var måske lige i overkanten den der".. De fleste ville nok ikke tænke så meget over det, men det har så resulteret i at jeg nu skal af med min mc..

Er det meget sært af mig at tage sådan en beslutning? Under næsten ALLE køreture siger jeg til mig selv at jeg skal køre pænt.. men det ender altid galt..
Så nu har jeg besluttet at den eneste løsning, er at stoppe helt.. At sige farvel til det der ellers har været min store passion de sidste år..

Er der nogen af jer der har sagt det samme, eller kender nogen der har stoppet af samme grund? Eller mener i bare at jeg overdriver?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har taget konsekvensen..
  • #1   9. okt 2009 jeg kører ikke så meget mere som jeg har gjord.. nok lidt af samme grund.. men jeg har nu min mc endnu..

jeg har så fundet en ny passion i at springe faldskærm.. det er nu ogaå hyggeligt..

• #2   9. okt 2009 Sådan siger jeg til mig selv hvergang jeg har været tæt på når jeg har kørt, men det er glemt med det samme igen... Men du konne jo begynde at "nøjes" med at køre trackdays smiley

• #3   9. okt 2009 hvis du virkelig har det sådan syntes jeg det er en super flot og fornuftig beslutning at tage, så er vi fri for at læse om dig lige pludselig i en tråd der ender med R.I.P.

så held og lykke med hvad du så kaster din kærlighed på.

//Kenneth

• #4   9. okt 2009 Trackdays kunne være rigtigt godt.. Og det kunne jeg nok godt finde på at prøve engang..

Jeg tror bare at mit problem er, at jeg ikke er voksen nok til at kunne styre mig.. Og det indrømmer jeg gerne.. Så muligvis jeg vender tilbage når jeg er blevet noget ældre..

• #5   9. okt 2009 Kenneth: Tak for din forståelse smiley Jeg er også blevet gift for lidt over et år siden.. Og jeg vil ikke udsætte min kone for at skulle begrave sin mand..

• #6   9. okt 2009 er af samme grund gået over til offroad/motard

• #7   9. okt 2009 Giv den gas de rigtige steder, så er det da ikke specielt farligt. Hvad er det du godt kan lide ved at kører?

At damerne kigger :D? - At kører +200 - At smide den maksimal ned i sving og nogle gange over evne ?

• #8   9. okt 2009 Søren L: Det var da egentlig en ganske god idé.. Jeg har faktisk før overvejet at prøve kræfter med trial.. Kunne være at jeg har fundet min næste "Dille" der? smiley

• #9   9. okt 2009 Søren: Jeg kan lide adrenalinet ved at presse mig selv til grænsen.. Men det er bare trist hvis man lige pludselig ender med at overskride den.. Jeg vil ikke ende i siden på min bil, så hele min familie må til begravelse fordi at jeg ikke kendte hvor grænsen gik.. Og så synes jeg at det er mere fornuftigt at stoppe, imens jeg stadig er i live..

• #10   9. okt 2009 Jeg vil bare give Keneth F ret...... fantastisk beslutning at tage. Der skal sku´ noget eftertænksomhed & noget vilje til!!!

• #11   9. okt 2009 Jeg indså det samme da jeg havde en VFR750 som 20-årig. Løsningen for mig var færre hk på MC'er der ikke lokker til fart, men som har gode køreegenskaber. Og så selvfølgelig uden kåbe.
    Og de behøver ikke være kedelige.
    Motard vil være et godt bud for dig. Se evt efter en Suzuki DRZ400

• #12   9. okt 2009 Jacob F: Tak for det.. Havde lidt frygtet at folk herinde ville være helt uforstående..

Jesper: I min salgsannonce har jeg skrevet at jeg muligvis ville bytte til en CBR 125, som er den samme jeg startede på.. Den æder ikke nogen kørekort smiley Den var jeg faktisk rigtigt glad for, men jeg fik ekstremt mange høvl på fællesturene..

• #13   9. okt 2009 Camo ´

Måske du bare skulle skifte MC (chopper, offroad eller noget)

Du hvor du har indset problemet.......så kan det jo være at selvkontrollen kommer med alderen..??

• #14   9. okt 2009 Ronni Jeg håber at du har ret.. Kunne muligvis finde på engang at eje en Goldwing.. Den lægger ikke så meget op til ræs..

• #15   9. okt 2009 offroad er perfekt man risikerer stadig et brækket ben men hastighederne er meget lavere og det er muligt at presse sig selv uden konstant at værre i livsfare(billister)og uden at miste kortet

• #16   9. okt 2009 Søren: Det lyder rigtigt godt.. Og Off-Road lyder meget sjovt smiley

• #17   9. okt 2009 ´´Jeg er også blevet gift for lidt over et år siden.. Og jeg vil ikke udsætte min kone for at skulle begrave sin mand..`´

Blev du gift som 18årig eller hvad?:)

• #18   9. okt 2009 Modigt syntes jeg at indrømme det, synd at du ik vil køre mere. Men tror du ikke det er din grænse og ikke motorcyklens. Os alm dødelige bliver jo aldrig en moto gp køre, men selv om jeg syntes jeg køre hurtigt har jeg aldrig følt "hold da kæft det var tæt på". Jeg er jo langt fra på motorcyklens grænser. Kør nogle trackdays på den, få det racet af på en bane, så skal du bare se hvor mere afslappet du køre på vejen. Måske stadigvæk friskt, men mere afslappet og roligt:)

• #19   9. okt 2009 Så køb dog en Baneracer smiley

• #20   9. okt 2009 Har været i samme overvejelser..har trodsalt kone, børn mv.
    Men har "droslet" lidt ned...og bevidst begyndt at køre pænt...

• #21   9. okt 2009 Højvang: Nejnej.. Jeg nåede lige at fylde 19 smiley

Jannik: Du har helt ret.. Det er mine egne grænser.. Jeg ved godt at cyklens grænser nok er langt over mine egne, men en kæde er jo ikke stærkere end det svageste led..

• #22   9. okt 2009 Brian: Jeg synes at det er rigtig godt klaret at du kan det.. mit problem er bare at psykopaten i mig lige pludselig dukker op.. Og den plejer at dukke op når motoren er varm..

• #23   9. okt 2009 Synes det er en fornuftig beslutning, det handler om at lytte til sig selv, og når den er solgt, så kan du jo altid beslutte dig for om du engang vil have en Chopper, offroad eller Trial...

Jeg solgte selv min mc sidste år.

Tror i stedet for at jeg om et par år, når vi har fået børn og hus, investerer i en cruiser/chopper som jeg kan køre nogle hyggeture på smiley

• #24   9. okt 2009 Hvorfor ikke bare smide droslingen i igen?

• #25   9. okt 2009 Højvang: 170 kan også slå ihjel smiley

• #26   9. okt 2009 Ja, men det kan 50km/t sku også?:)

• #27   9. okt 2009 Prøv at køre lidt bane, så skal du bare se løjer;) Promise!!!

• #28   9. okt 2009 Det kunne jeg også godt tænke mig at prøve en dag.. Har dog ikke rigtigt penge til det lige PT.. Og der er mange ting der har prioritet over en baneracer smiley (f. eks at kunne bo på mere end 55m2)..

• #29   9. okt 2009 Højvang: Ja, og det er jeg også klar over.. Det er bare et spørgsmål hvor stor en risiko man vil tage..

• #30   9. okt 2009 Ja okay, måske lægge det lidt på hylden og prøve igen når psykopaten ik spiller en så stor rolle;)

• #31   9. okt 2009 piv piv

prøv med banerace!

smiley

• #32   9. okt 2009 Mange bilister har det med at "se rødt", når de ser en MC-ist, der kører aggressivt. Så kør defensivt - også selv om det er "kedeligt". Man kan også sagtens have det fornøjeligt på en mindre MC. Men det ved du vel ... smiley (kan se, at du har haft en CBR125)

• #33   9. okt 2009 Der er jo ikke noget federe (næsten) end at nyde livet på MC. Men man skulle jo gerne undgå at komme tilskade ...

• #34   9. okt 2009 Køb dig en muddercykel. Man bliver bidt af det og kørekortet ryger ikke

• #35   9. okt 2009 Jeg har ikke haft motorcykel særlig længe, men jeg har MANGE gange overvejet om at lade være med at køre på vejene..

for jeg er sgu ikk bange for at køre galt!! men så skal det sgu være min egen skyld.. Jeg er derimod bange for at køre ind i siden på en bil, ramme en kantsten, møde en langsom traktor osv..

derfor har jeg kun en ting at sige: TRACKDAY..! har jeg kørt i 3-4 år i bil.. og det skal prøves næste år, hvis jeg bliver bidt (hvilket jeg helt sikkert gør) så skal den kun stå på banekørsel, at lægge den ned på Padborg Park og ende i sandet er jeg sgu't bange for...! smiley

• #36   9. okt 2009 Kan du give et konkret eksempel på hvor det lige præcist er du mener det går for stærk/vildt?? ikke for at være en idiot, men tænkte på om det var mere et køreteknisk problem, at man ikke føler man har helt kontrol over cyklen, end det reelt er fordi det er (for) vildt...

• #37   9. okt 2009 Hej.. beklager at jeg har været væk lidt tid.. skulle lige fremlægge en skoleopgave smiley

Mit problem er rent hastighed.. Og selvom jeg kører meget defensivt, så er der stadig en stor risiko..

• #38   9. okt 2009 Og jeg skal køre fra als til silkeborg nu, så kan ikke lige svare jer før engang i eftermiddag/aften..

• #39   9. okt 2009 Det må man sku sige .. det er det man kalder for an rygrad der vil noget .. Respekt for den beslutning ....

Det er sikkert også noget du har overvejet nøje inden du fandt ud af at det bliver sådan ..

<b> RESPEKT RESPEKT RESPEKT RESPEKT RESPEKT RESPEKT RESPEKT RESPEKT RESPEKT RESPEKT RESPEKT RESPEKT

• #40   9. okt 2009 Kan sagtens følge dig og har selv haft sammen tanker masser af gange. For nogle få år siden skiftede jeg over til nøgne modeller med et godt moment frem for HK ved høje omdrejninger. Det gjorde en forskel. Noget lettere at beherske sig. Da jeg lavede min Goldwing Bubber (se fotoalbum) kørte jeg 2700 km på 3 uger - kun hygge. Sikke en fornemmelse at trille rundt med en fart man kunne forsvare og samtidigt hygge sig. Der var pludselig andre ting, der gav bonus. Så få fat i en maskine der er anderledes end den du kører på nu - evt. enduro/affroad som jeg prøvede af sidste sæson med stor fornøjelse.
    ....så fortsat go´ vind !!
    ;O)

• #41   9. okt 2009 Det er sgu al ære værd:-)

Du er den eneste, der kan erkende noget om dig selv, og en erkendelse af, at du ikke har ordentlig styr på dig selv i forbindelse med din MC, er måske den vigtigste erkendelse du kan gøre:-)

Skaf dig af med den, og holder lysten til at køre ved, så vent et par år og anskaf dig noget mere mageligt, der ikke appelerer til fartdjævelen i dig på samme måde. Men en pause til refleksion er en god ting:-)

Godt gået:-)

• #42   9. okt 2009 Hatten af for den beslutning. Det kræver noget selverkendelse!!

• #43   9. okt 2009 Det er sgu nok en god beslutning... Jeg har ufatteligt svært ved at køre ordenligt.. Men mine bange anelse går på at miste kørekortet.. Ikke miste livet... Så snart jeg er bange for det så bliver alt også solgt..

• #44   9. okt 2009
    Ja et fantastisk klarsyn, man kan få, når man bliver gift og får en kone i huset.

• #45   9. okt 2009 Det er selverkendelse der vil noget! Respekt for det. Og så kan det jo være du vender tilbage om nogle år og på en cykel der mere er til hygge end til fart.
    Held og lykke fremover.

• #46   9. okt 2009 Har haft det på samme måde for nogle år siden. Solgte min Mc og købte en banemotorcykel og køre nu kun Trackdays og har rigeligt i det, har nu kørt i 2 år ,det er max fun.

• #47   9. okt 2009 Camo ´ - Super beslutning og også respekt for din åbenhed omkring det smiley

Mon ikke du på et tidspunkt vender tilbage til mc'livet? Men stort at du erkender at ungdommens mod, kan være en risiko smiley

- Samtidig, fedt at du tænker på andre end blot dig selv i så ung en alder!

• #49   9. okt 2009 Rene - skal det forståes sådan at du har været nede og ligge 5 gange smiley ?

• #50   9. okt 2009 Kender problemstillingen (tror jeg nok)

For mig handler det hele om adrenalin.
    At køre stærkt/vildt/åndssvagt eller at tage chancer på andre måder giver mig det der helt vildt dejlige kick og følelsen af at være i live og til stede i nuet. Sagt på en anden måde er det det afbræk fra hverdagens grå og kedelige trommerum, der gør resten at tilværelsen lidt sjovere. Får jeg ikke min adrenalin sult stillet ved det ene, gør jeg det ved det andet eller tredje.

Har man (som jeg) sådan en lyst man ikke rigtigt kan styre, så hjælper det ikke at forsøge holde den inde og fornægte den. Den skal nok komme til udtryk alligevel! Man bør derfor hellere forsøge at kanalisere den et andet sted hen, hvor den er mindre til far for en selv og sine omgivelser.

I mit tilfælde, så har jeg løst en stor del af problemet med den indre adrenalin-djævel, ved at give den gas på mountainbike i stedet. Lidt det samme som at køre offroad på mc, dvs. lav fart og masser af adrenalin og ikke vildt farligt, selv om det ofte føles sådan... + at man kommer i god form! smiley

Har de sidste 7 uger ikke været i stand til at køre mtb (eller mc) pga et skadet håndled og tro mig! Det kan virkelig ses på min bilkørsel, at jeg er ved at være godt sulten... - så nu må den hånd godt se at komme i orden igen!

• #51   9. okt 2009 velkommen i klubben :o)

Derfor jeg solgte min TL'er og købte et banejer i stedet.....men det gik heller ikke for godt....så nu er jeg stoppet HELT med MC

• #52   9. okt 2009 Hvorfor er der så mange, der foreslår banekørsel, når han ikke stopper pga. frygt for bøder, men frygt for at komme alvorligt til skade eller slå sig selv ihjel? Er det at at køre motorcykel på bane ikke en af de farligste sportsgrene, der findes?

• #53   9. okt 2009 Grand D

"definer "køre ordentligt" .... hvis det har noget med færdelseslove at gøre så er der formentlig næsten ingen der gør det....."

Det nok rigtig nok.....

Har aldrig tænkt uha det var tæt på osv. De situationer bringer jeg ikk mig selv i... Men man kan jo ikk stille så meget op hvis andre folk ikk overholder deres vigepligt m.m.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.717
    #54   9. okt 2009 Banekørsel er rimeligt ufarligt, idet man tager en masse usikkerhedsfaktorer ud af hele den kæmpe ligning det er at køre MC.

Jeg tager hatten af for folk der har erkendelse nok til at stoppe mens legen er god, men det er synd at frarøve sig selv noget så herligt som at køre MC.

Som flere andre siger, kunne en baneracer måske være løsningen som erstatning for din gadecykel...

• #55   9. okt 2009 Jeg har det på NØJAKTIG samme måde, jeg har også taget konsekvensen og kører udelukkende på bane, OG kan på det varmeste anbefale det, det giver indre ro at gennem tæve sin MC på bane, og du slipper for den grimme smag i munden når du kommer hjem efter at have kørt med hovedet under armen på offentlig vej.

Og hvis MC er ens passion, hvorfor så smide det du elsker og brænder for helt væk. Hvis du holder af at give noget gas, så gør det dog på en MC uden afgift og inde på en bane hvor den slags hører hjemme.

Håber da ikke du dropper MC helt hvis du virkelig holder af det, jeg kunne ALDRIG finde på at skille mig af med min Blade, de gange jeg har solgt mine MC´ere og ikke haft nogen bliver jeg vanvittig, for jeg sidder og surfer konstant og hele tiden, og får aldrig ro i sjælen før der står en MC i garagen igen. Når bare man har en MC i garagen og ved man kommer du og trille engang imellem gør det mig intet det er en Baneracer og det kun foregår på bane måske 5 - 10 gange om året, bare den er der og jeg VED at jeg kommer ud og kører er det fint.

Held og lykke med din beslutning, hvad den end måtte ende ud i.

• #57   9. okt 2009 Solgte min R1er i starten af 2009. Har gået en "hel" sæson uden mc, det var nu ikke slemt, eneste tidspunkt det krillede i fingerne var der i April/Maj måned da man pludselig ser Mcs alle vejne. Jeg er så kommet det den erkendelse at jeg ikke kan leve uden den dejlige følelse af at kører mc så nu har jeg købt en anden som venter på mig til det bliver forår.

• #58   9. okt 2009 Hmm... Henrik
    Du kommer til at fortryde det!
    Du må bare ta Rebeca med ud og køre HVER gang, så er der ikk så stor en risiko ; )

Btw. Kigger du ud snart ?

• #59   9. okt 2009 jeps...............kom ud på banen. er selv ved at bygge min om.

det var også lidt for spændende nogen gange, og det der bane ting har virkelig ramt plet.

gi det en chance

• #60   9. okt 2009 det er farligt og leve man kan dø af det giv den da gas mens man kan

• #61   9. okt 2009 RESPEKT!!! er det vigtigest her.Repekt for at tage en beslutning, flere af os burde..
    Mit problem er at jeg afreagerer når jeg har haft en lorte dag.. (læs kører ikke pænt, på vej hjem) OG allene det, burde være grund til at tage det offentlige, set med et nøgternt syn!!!

MEN har undværet MC 2 gange, (siden jeg fyldte 18, 35 nu) 3 mdr. og 5 mdr.... JEG SKAL ud at køre, det virker ikke det andet, også fordi, MC er mit primære transport middel..

Så stor respekt, for at gøre det! jeg vil IKKE prøve at tale dig fra det, eller over på noget andet. det styrer du bedst selv..

• #62   9. okt 2009 Puha.. Mange indlæg.. Så kom jeg hjem fra ALS, heldigvis uden uheld, men en enkelt tæt-på oplevelse..

Hvis jeg skulle svare på alt hvad der var skrevet, så ville det blive et monster langt indlæg smiley

Men jeg vil bare sige tak for de mange gode forslag.. For i har nok ret i at jeg aldrig kommer til at slippe det helt.. Og banekørsel er da også fristende smiley

Allan: Du har sikkert ret.. Men muligvis jeg kunne finde på at skifte stil.. Muligvis til touring..
    Rebecca plejer egenltig ikke at brokke sig så meget (længere) over for høj fart.. Har været oppe på 200 med hende bagpå (selvfølgelig på autobahn)..
    Du siger bare til hvis jeg skal kigge forbi.. Har været væk i 3 uger nu, men nu er jeg heldigvis færdig med skole for i år.. Så nu har jeg lidt bedre tid smiley

• #63   9. okt 2009 Nu jeg ikke læst hele tråden, men hvad med at finde en anden måde at komme af med agressionerne/speed lysten/osv ? Så kan du måske køre lidt mere afslappet ?
    Men jeg må sige det er en fornuftig beslutning du har taget alligevel, det tror jeg ikke mange andre kunne gøre.

• #64   9. okt 2009 Anders: Du har nok ret.. Jeg må se at finde noget andet at gå op i..

• #65   9. okt 2009 Nu har jeg heller ikke læst hele tråden, men du må da bare have en kværn som min, der er man ligesom lidt tvunget til ikke at kunne køre vildt, men nyder det på en anden måde på en cruiser/chopper

• #66   9. okt 2009 Du er 20 år. Måske du skulle vente et par år, og så prøve igen. Evt. på en anden type mc der ikke indbyder til dødskørsel. Jeg er personligt glad for min chopepr og kunne ikke ønske mig noget andet.

• #67   9. okt 2009 Er enig i ovenstående. Prøv en mere bovlam model. Prøv fx. Honda Transalp eller Dominator som ikke har flere kræfter end at alle kan tumle dem. Du sidder dejligt oprejst med god overblik over trafikken.

• #68   9. okt 2009 Hej Camo

Jeg har FANDME stor respekt, for en som dig. Det er squ flot at du selv kan se hvad det er du var på vej ud i og tage konsekvensen. Trackdays er måske et fint alternatv, til at dyrke din passion under mere sikre forhold.

• #70   9. okt 2009 At stoppe ville også være den mest tøsede ting nogensinde, hvis det ikke var pga. to ting:

1. Han har familie og venner.
    2. Han kan ikke styre sig, når han kører, så han kan faktisk redde andre menneskers liv ved at lade være.

De to ting gør, at han ikke er en kylling fordi han stopper.

• #71   10. okt 2009 ...eller leve? smiley

• #72   10. okt 2009 Flot beslutning, det er sjældent folk har så meget selverkendelese..

Har en kammerat der for længe siden tog akkurat samme beslutning. som han sagde "der er simpelthen ingen kontakt fra hjernen til gashånden". Han vidste risikoen for det gik galt var for stor... Og han lever endnu. (Kører i øvrigt harley nu....)

• #73   10. okt 2009 Don t:

Hellere lægge håndklædet i ringen, end at lægge en gravsten.. Så må du kalde mig en kylling alt du vil..

• #74   10. okt 2009 Trackdays !!

• #75   12. okt 2009 Nu er jeg 50+, har kørt MC hele livet. Lige nu er du bange for din MC. I morgen er du så bange for din bil. Så må du købe en knallert. Den bliver du så bange for dagen efter osv. Du er jo kun 19 år. Som mange skriver, køb en lidt mindre MC. Lad være med at gå glip af livet som MCkører. Det giver livet 200 gange igen ved gode kamier, gode fester og fællesskab. Det finder du ikke i paraselhaven med en skodkasse stående i garagen.

• #76   12. okt 2009 Pow V: Du har ret i at der er et stort fællesskab, men det kan man altså finde på mange andre måder..

Jeg siger ikke at jeg kommer itl at droppe det helt, men jeg ved bare at det er en dårlig idé at køre lige nu. Jeg er ikke bange for min mc.. Jeg er bange for de konsekvenser der kan komme hvis der f. eks er en der kører ud foran mig..

• #77   12. okt 2009 Camo ´ - Godt talt Camo ' du har taget en beslutning, og det betyder jo slet ikke at du skulle udvikle dig til at blive "livsangst" for alt muligt smiley

- Rigtig mange får først mc-kort som midaldrende, og kommer til at sætte stor pris på den interesse, men da du er så ung er der jo masser af tid smiley

• #78   12. okt 2009
    Jeg solgte også min GS 750 E i 1981, præcis af samme grund.
    Det bevirkede så at jeg har levet længe nok til at købe en ny Z 750 i 2004.
    Jeg har i mellemtiden fået 4 børn - det er også en slags drosling.
    Det går da friskt til ind imellem, men det er med meget mere omtanke, end dengang man troede man var udødelig.

• #79   13. okt 2009 Uden at skyde på dig Camo.
    Men i dag bliver vi stopfodret med skræk historier af jourlister i div dagblade. Vi skal hele tiden være bange for noget. Så er det at kører MC. Så er det terroister. Så er det klimaet. Så er det Rockerne. Osv. Osv. Tør man snar tage en tur til københavn. De skyder jo på alle der bare liner en der kører på MC. Eller tør jeg snart besøge min gamle mor, som bor tæt ved Vollsmose. Tv2 station2 bidrager også got til at puste til flammen.
    Men held og lykke med dit nye liv.

• #80   13. okt 2009 Udemæket beslutning Camo..

Har også selv besluttet mig for ikke at køre på vej mere. Sgu for mange tosser i trafikken. (Inkl. mig selv) så jeg kører kun bane nu.

Og bane kørsel eller lukket vej er også det eneste sted man kan udnytte en racer maskine 100% Folk der siger andet er enten 100% selvfede eller bare idioter. smiley

• #81   13. okt 2009 Kan nogen af os virkelig udnytte en racer 100% på bane, Nikolaj? Jeg kan i hvert fald ikke. Rossi kan måske udnytte den 98%. (Tal hevet ud af min mås.) smiley

• #82   13. okt 2009 Ja for fanden.
    Tror jeg nok.... Altså når det hele skrider og den er ved at slå knuder på sig selv så er det vel ved at være slut?? smiley

• #83   13. okt 2009 Vent... Bruger kun min 95% har jeg fundet ud af.... Så det er bare med at øve mig mere.... smiley

• #84   13. okt 2009 Pow:

Det er ikke journalisterne eller noget lignende der gør at jeg ikke vil køre mere.. det er de "Den var godt nok tæt på"-oplevelser jeg frygter..

Sært nok, så skræmte det mig ikke første gang jeg styrtede.. Der besluttede jeg mig for at tage ved lære af det..
    Men med de hastigheder jeg er endt med at køre, er jeg bange for at mine lærepenge bliver mit liv..

• #85   13. okt 2009 Der skal du bare huske, at der altid vil være et vist spild, Camo. Man skal også passe på, at man ikke bliver bange for at leve.

"There was a very cautious man,
    Who never laughed or played.
    He never risked, he never tried.
    He never sang or prayed.
    And when one day he passed away,
    His insurance was denied.
    For since he never really lived,
    They claimed he never really died." – Ukendt

• #86   13. okt 2009 Camo -hvad med at skifte stil til noget mere "laid back" eller mere "oprejst"... også knapt så fartbetonet?

• #87   13. okt 2009 · Snetyven (SV650S ABS sælges) · At vælge noget fra er også at vælge at leve smiley Men nu hvor vi er inde på nogle "fine" tekster, synes jeg lige du skal have denne her :-))

Hvad ser du søster ,her i min stue?
    en gammel, sur og besværlig frue
    usikker på hånden og fjern i blikket,
    - lidt grisset og rodet, hvor hun har ligget.
    Du taler lidt højt ,men hun svare ikke,
    hun savler og hoster, har snue og hikke
    hun takker dig ikke for hvad du gør,
    og er så tit, som hun ikke bør.
    Er det hvad du tænker, er det hvad du ser?
    så luk øjnene op og se der er mere.
    ................................................

Nu skal jeg fortælle dig, hvem jeg er,
    den gamle kone der ligger her:
    Jeg er et barn på 10 i et lykkeligt hjem
    med forældre og søskende - jeg elsker dem
    jeg er en ung på 16 med håb og drømme
    så let på fod med tanker så ømme
    jeg er en brud på 20, med roser på kind
    i mit eget hjem går jeg lykkeligt ind
    .........................................................
    Jeg bliver mor og bygger et hjem så trygt
    og værner mine mod kulde og frygt
    og børnene vokser - sorger og glæder
    med årene veksler, vi ler og græder
    så flyver ungerne bort fra reden
    .............................................................

Min mand mig trøster, vi nyder freden
    vi når de 50 og børnebørnene kommer
    og bringer uro og glæde hver sommer.
    Men så kommer sorger og tunge dage
    min mand er død jeg er ene tilbage
    for børnene har nu selv børn og hjem
    der er så meget, der optager dem
    og borte er alle de gode år
    de glade og gode kår
    ...........................................................

Nu piller alderen fjerene af mig
    min ynde og kraft bliver taget fra mig
    for ryggen er bøjet, og synet svigter
    jeg har ikke kræfter til dagens pligter
    mit hjerte er tungt, og mit hår er gråt
    med hørelsen er det også lidt småt
    .................................................................................

Men indeni dette gamle kadaver
    er endnu levende smukke enklaver
    der lever barndom, ungdom og steder
    der lever minder, sorger og glæder
    de gladeste minder i sindet synger
    skønt alderen mit hjerte tynger
    og smertelig nemmes den tunge lære
    at intet kan blive ved at være.
    .................................................................................

Hvad ser du nu søster? - en gammel, besværlig
    og træt lille kone?--vær nu ærlig--
    se nærmere til - måske kan du finde,
    et barn, en brud, en mor - ja en kvinde
    se mig, som sidder der inderst inde
    det er mig du skal prøve at finde.

Brug livet medens du kan &#61514;

• #88   13. okt 2009 Der er heller ingen grund til at udfordre skæbnen, at du slår dig ihjel (og måske andre) på din motorcykel kan din familie ikke bruge til ret meget.

Jeg advarer dig også bare mod at gemme dig under din seng resten af dit liv, fordi så har du for alvor misset den sidste linje i dit indlæg. smiley

• #89   14. okt 2009 Jeg er i gang med at forhandle med en der har en bil til salg.. Tror jeg vil begynde at gå op i bilanlæg osv nu.. Det er også noget konen vil være med til smiley

• #90   14. okt 2009 CITAT:
    Uden at skyde på dig Camo.
    Men i dag bliver vi stopfodret med skræk historier af jourlister i div dagblade. Vi skal hele tiden være bange for noget. Så er det at kører MC. Så er det terroister. Så er det klimaet. Så er det Rockerne. Osv. Osv. Tør man snar tage en tur til københavn. De skyder jo på alle der bare liner en der kører på MC. Eller tør jeg snart besøge min gamle mor, som bor tæt ved Vollsmose. Tv2 station2 bidrager også got til at puste til flammen.
    Men held og lykke med dit nye liv.
    CITAT SLUT:

Det er sjovt den hives frem, (nu er det tid til histiorier smiley
    Da jeg havde min gsx-f, og kørte den lidt hårdt, kom der ofte personer, der var etnisk udfordret op på siden af mig, storgrinende, med frisk kommentarer.. intet negativt!!!

Så skiftede jeg i en måned, til en intruder.. der havde jeg 9 episoder, med etniskudfordrede der skulle prøve at fremprovokerer en situation (altid når de var 3plus).. Nu har jeg så min Honda, og billedet er tilbage, grin og sjove kommentarer.... SÅ hvad skal man lade sig styre af?? det var HELT KLART, en af mange årsager, til at jeg skiftede.. ikke den primærer, men ydeligere noget på vægten!!

SÅ der er altså noget, om at der ikke er så fredligt som tidligere!! ikke kun fordi pressen skriver det.

IGEN Camo' flot beslutning. du kommer tilbage, det gør de fleste, men håber, at det er når du har fået noget mere "forstand" i din højre hånd....
    Jeg burde selv gøre det samme, men gør det ikke!

• #91   15. okt 2009 AK ja, Jesper. De fører også med 1-0 i Odense. Men sjovt nok blev den sag dyset ned. Havde det været omvendt, så skulle du bare se.
    Rene, er det ikke lige det der er sjovt. Men man skal jo tro på sig selv, ellers skal man ikke kører på en helvedsmaskine. Dertil skal også siges, jeg kører ikke så vandvidtit som for 30 år siden. Men er der en lige vej hvor jeg har godt udsyn, så går der en djævle i mig. Så det er nok meget godt at konen også har en cykel magen til min, For skal vi følges ad, så må jeg kører lidt mindre stærkt. Ikke at hun ikke kører friskt.
    Vi ses der ude.

• #92   4. nov 2009 En anden mulighed er at gå ned i kubik. Min 400 ccm er noget nærig med gassen så den kører jeg stille og roligt på.

• #93   22. mar 2010 Hvad så Henrik .. Køre du i år ..

Kommentér på:
Har taget konsekvensen..

Annonce