{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki ZX6R 636...
  • #1   15. okt 2009 Måske bare mig Hvis du allerede tænker på tunings muligheder, hvorfor så ikke købe en der er større ????

    Kender ikke noget til modelen selv


  • #2   15. okt 2009 Flemming har en pointe - hvorfor købe noget, du synes er for langsomt?

  • #3   15. okt 2009 Hej
    en kawa 636 er i standard en af de hurtigste 600 kubiker, og rigtig velkørende, det er alt for dyrt at hive ekstra heste ud af den, hvis det skal være mere end de 2-3 hk et andet udstødning giver.
    Hvis det er den første mc du skal have er en 636 RIGELIG, tro mig den rykker.


  • #4   15. okt 2009 Bjarne J: det er blandt andet fordi kawa snød... de indså de ikke magtede at lave en ordentlig 600, så de smed ekstra 36 kubik i motoren ;o)

  • #5   15. okt 2009 Ah hvad snød de med??

  • #6   15. okt 2009 Kan godt være det bare er mig, men hvorfor købe en kønsløs 600ccm alle har når man kan få en lidt ældre 1000ccm med mere potentiale i?

  • #7   15. okt 2009 søren brakvand: de lod deres 600cc være på 636cc for at få lidt ekstra power ud af motoren

  • #8   15. okt 2009 *Yankie(Århus) MC Arnbitter *: mener du din egen? Og har du prøvet at køre om kap med en der kunne finde ud af at køre en nyere 600? både fra 0-100 og på bane skal man altså stå tidligt op når man har en ældre 1000kubikker, dog får man ikke krampe i venstrefod af alle de der gearskift ;o)

  • #9   15. okt 2009 Robert: Jaja, det kan den da helt sikkert. Hvis man gider røre i suppen hele tiden og køre rundt og ligne alle de andre. smiley


  • #10   15. okt 2009 Jeg købte også en ældre 1000 kubikker fordi jeg ofte kører langt og til tider motorvej, så gad jeg ikke høre på det hyleri de små maskiner laver.

    - Men jeg blev sku overrasket over hvor hurtige 600 kubikkerne fra ca. 03-04 og frem egentlig er.


  • #11   15. okt 2009 Robert A: Du har helt ret... smiley Hvis det er det man vil.

  • Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 13
    #12   15. okt 2009 Kan sådan et rivejern ikke ændres til at ha lidt mere bundtræk også? Der er ikke brug for mere power til gadekørsel i dk.

  • #13   15. okt 2009 jeg har hørt at 03 - 04 modellerne hade mangle problener med gearkassen... jeg har en 00 på vejen og en 08er til bane...

  • #14   15. okt 2009 03-04 modellen har ikke problemer med gearkasserne som du siger... Ikke mere end alle andre motorcykler i den klasse....

    Jeg kører selv en 03-04 og den er ret kraftfuld af en 600ér som i siger, hvis man ser bort fra de ekstra 35ccm den har fået... Kawasaki lavede deres ZX6RR til banerace (hvilken har 599ccm som alle andre normale 600ere) MEN da der var efterspørgsel fra de mest almindelige mennesker der bruger modellen til gadebrug, og de gerne ville have lidt mere "grunt" i lavere omdrejninger valgte kawasaki at lave en gademodel af deres racer og den blev så kaldt ZX6R (636ccm). Den har langt bedre mellemområde end RRén og passer generelt bedre til gadekørsel... Jeg kan anbefale den til hver en tid!

    Jeg er rigtig glad for min da den er let i vægt, let at køre, har masser af power for en "600"ér og den er rigtig sjov at lege med... Ulempen er som sagt at man skal skifte mere gear end med en 1000ér men det skal man sgu med alle 600ere... Den er tilgengæld legende let at svinge rundt med i forhold til en større/tungere maskine, men den trækker alligevel let wheelies, har super optræk hvis man kører den rigtigt i gearene og går 278km/t på toppen hvilket er langt rigeligt for de fleste... Du kan så geare dig efter andre ønsker hvis du vil have bedre acceleration eller højere tophastighed... Men så går du på kompromis med en af delene hvis du begynder at rode med gearing... Enten topfart eller acc... Vælg selv... Eller kør standard og vær glad...

    Hvis du vil se hvad den kan så se youtube.

    Living the 636 dream: http://www.youtube.com/watch?v=E7-2oq4WyMM

    Acceleration: http://www.youtube.com/watch?v=VDuQTIE8Euk

    Hvis du allerede mener den er for lille og du vil tune den så find en anden cykel. Men på den anden side tror jeg ikke det bliver nødvendigt for dig at tune den for du kan sikkert ikke køre den til grænserne alligevel!!! (Sorry, det er ikke en fornærmelse men nærmere en generel konstatering - Dens grænser ligger langt ude så du skal være dygtig hvis du virkelig bruger den 100%) Det skal lige siges at jeg selv ligger langt under hvad maskinen kan så jeg skal ikke pudse glorien. Jeg siger bare at det er en cykel med stort potentiale så man skal ikke undervurdere den hvis det er... Der er meget køreerfaring at hente på sådan en model hvis det er det man ønsker.

    Hvis du er ok med engelsk så er der et amerikansk forum (kawiforums.com) hvilket skriver mere specifikt om fordele/ulemper ved alle modellerne...) Og der er også rigtig god omtale om 03-04 modellen... De har flere fejlmeldinger på 05-06modellen end den her såe... ja... Jeg anbefaler den som sagt... Og har ingen problemer med min, den kører bare... (Det kræver selvfølgelig at den model du kigger på har fået de rigtige service og er blevet pudset lidt om... Alt kan gå i stykker hvis ikke man behandler det ordentligt..)


  • #15   15. okt 2009 Og så er det en fed model smiley

    http://i32.tinypic.com/28s1x1c.jpg

    http://94.100.113.158/749700001-749750000/749709801-749709900/749709865_6_vkCs.jpeg


  • #17   16. okt 2009 Du får en bedre kørbarhed / mellemområde, men topeffekten bliver kun hævet minimalt med en powercommander. Der er en del af amerikanerne jeg snakker med om zx6réren som der tuner til dragrace og sådan... De monterer lattergas når det skal være noget... Ellers er det mest brugte at montere kompletudstødning, andet luftfilter, andre velocity stacks, montere andre knaster med andre fjedre så den kan tage lidt flere rpm på toppen og så få mappet det hele ind på rullefelt til sidst. Dem der går hele vejen får også portet topstykker og flowtestet det hele men det er kun dem der arbejder på maginalerne...

    Det er de sidste små hk der er de svære at hente, og de koster som regel kassen $$$$$$$$$...

    Du kan evt montere zx6rr knastakslen og ventilfledrene på zx6réren for at få de ekstra ccm, men kørekarakteristikken fra RR-modellen der er lidt vildere med rpm.

    Umiddelbart vil jeg sige at det ikke kan svare sig at tune en zx6r! Den har masser af kraft fra fabrikken af, så en anden udstødning og en powercommander så er man langt... Men det er mere med henblik på den rigtige lyd og god kørbarhed.

    Men prøv da en zx6r og vrid øret om på den og se om ikke den har nok energi til dig og dine evner...! Jeg tror du bliver overrasket når først den får nogle omdrejninger smiley

    (Jeg er så vild med videoen "living the 636 dream" - den udtrykker virkelig hvad jeg nyder ved min maskine... Den er pisse sjov at ligge og lege med...)


Kommentér på:
Kawasaki ZX6R 636...

Annonce