{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.828 visninger | Oprettet:

Kawasaki zx6r 636. {{forumTopicSubject}}

jeg står og skal til at købe min første MC. Har kigget en del på en Kawasaki 636 fra 2003, så vil lige hører om der er nogle ting man skal være opmærksomme på ved denne model. Har hørt noget om årgang af zx6r hvor der har været end masse knas med motoren? er der noget om det, jeg har ikke kunnet finde noget forum emne om dette - så måske det bare er en skrøne.


Mvh Brian N.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki zx6r 636.
  • #1   23. jan 2011 .

  • #2   23. jan 2011 Brian - inden du tænker på knas med motoren, så sørg lige for du ik' får knas med at forsikre den, ny mand på en "R" maskine.... plejer nemlig at betyde knasende krumtapslejer hos stort set alle forsikringsselsk. !

  • #3   23. jan 2011 Hej Brian.

    Jeg har lige selv købt præcis sådan en. Jeg har ikke hørt om nogen "børnesygsomme" på modellen, men du skal selvfølgelig kigge på hvordan den ser ud, og hvordan ejeren har behandlet den. (Generel stand, olieskift, service overholdt osv.

    Skriv evt. til mig hvis du vil vide lidt angående prisleje osv.


  • #4   23. jan 2011 Hvis du har skallerne til at forsikre den, så gå efter årgang 05-06 den er federe og koster det samme brugt.

  • #5   23. jan 2011 Det er en lækker maskine... smiley

  • #6   23. jan 2011 vil også sige gå efter 05-07 modellen.. da du får den til samme pris.

  • #7   23. jan 2011 - Unbreakable MC Arnbitter - og Benny I. Det er smag og behag, om man bedre kan lide 05-06 modellen, jeg kan ikke smiley Derudover er priserne altså ikke de samme, du finder ikke en 05-07 model til omkring 65 k

  • #8   23. jan 2011 Forsikring bliver med ansvarsforsikring hos GF. de forsikriner alle cykler op til 1000Ccm for 1800 kr årligt så det har jeg undersøgt smiley

    Den model jeg har kig på fra 2003 kan jeg få for en pris omkring 65.000. Cyklen har gået 18.000 km og er med stemplet servicebog. men det er nu kun nogle fakta jeg har fået på den, har ikke set cyklen endnu.

    Har set flere steder der er blevet skrevet om at købe den nyere model istedet for, syntes bare den ligger noget højere i prisen.

    Og selvfølgelig skal jeg have den i Grøn smiley


  • #9   23. jan 2011 Synes kun jeg har hørt om de problemer en gang eller to... Og det var personer der synes at hørt noget at det samme, men ikker rigtig kunne finde nogle der kunne bekræfte det. smiley

    Personligt ville jeg vælge en ´04-model, men det er pga. den blå farve er SÅ meget federe end i ´03 men designet er stadig den geni-streg fra ´03. Men det må siges at være OT i dit sammenhæng. smiley


  • #10   23. jan 2011 En kanon fed og lækker cykel, kig bare min profil smiley har haft 2 stk af slagsen, og min blå baby holder dejligt varmt i garagen klar til endnu en sæson, har aldrig haft problemer med mine og de køre bare altid.. Og klart 100 gange federe end 05- modellen og frem efter.. Jeg ville helt sikkert gå efter en 03-04 model..

  • #11   23. jan 2011 Indtil videre er det ihvertfald en grøn ninja der falder i min smag, men nu må vi se hvad jeg falder for smiley

  • #12   23. jan 2011 Hippie Hansen -

    Er der forskel på de blå farver i 2003 og 2004 ?


  • #13   23. jan 2011 Så vidt jeg ved er der ingen forskel på noget, andet en årgangen på 03-04. Ret mig hvis jeg tar' fejl... personligt syntes jeg også de er meget pænere og lidt mere agressive i designet end 05-07. Til gengæld er den nye 09-10'er super fed smiley
    Jeg har selv en 04' som jeg er rigtig glad for!! Så kan kun anbefale en sådan model! Den er godt nok blå, men til salg smiley

    Nordskov


  • #14   24. jan 2011 prøv og kig på min annonce

  • #15   24. jan 2011 Det er en fed maskine!

    Min kæreste har hendes til salg. Det er dog en 05'er og den er super veholdt. Det er hendes storebror der har haft den fra ny og nu har hun så haft den i 2 år. Den står hos en forhandler nu.

    Nyt bagdæk og ny kædekit med guldkæde.

    Se den evt. her:

    http://123mc.dk/dealer_page/viewAd.php?dealerID=822&directlinkID=15241



  • #16   24. jan 2011 Nikolaj N >> Det der har aldrig været en 05

  • #17   24. jan 2011 OK smiley

    Så er den nok blevet indreg. i 05 smiley sorry.


  • #18   24. jan 2011 Og den koster 20 k for meget smiley

  • #20   24. jan 2011 der har kun været lidt med motoren på zx9r af hvad jeg har hørt,,men du går ikke helt forkert med sådan en zx6r det dur (;

  • #21   24. jan 2011 Karsten S: Det er direkte vås!
    Slipperkobling, sort stel og det justerbare ophæng på svingeren kommer på ZX6-RR modellen, hvor ZX6-R (636) ikke har det da den er mere gadeorienteret og ikke så race-mindet som den mindre RR-model på 599ccm...


  • #23   24. jan 2011 Det eneste jeg kan komme i tanke om som kritikpunkt vil være knastkædestrammerne på kawasakierne...! De har tendens til at "snakke" en del, hvilket har givet dem udtrykket kawa-klikken... Men vil du have en hel lydløs motor kan det nemt afhjælpes med en APE- manuel knastkædestrammer til ca 600,- Men så skal du selv efterspænde knastkæden når den begynder at snakke igen efter som den bliver slidt.

    Ellers synes jeg det er en fantastisk sjov cykel til prisen, og vælger du at ændre affjedringen til fx. Hyperpro´s fjedre og opsætning så er du rigtig godt kørende i laaang tid.

    Spank it like a bitch og den vil skrige efter mere smiley
    (Hvilket nok også er ulempen ved de cykler... De skal have nogle omdrejninger før det er sjovt og når du bliver ældre og får grå hår sulter du efter mere moment... Men imens er det virkelig sjovt smiley Wheelies osv er ingen problem!!!

    Jeg vil uden at tøve kunne anbefale dig sådan en cykel, også som begynder hvis du bare respekterer den...


  • #24   24. jan 2011 Sorry for lidt OT, men de her tråde er sgu' altid lidt sjove.

    Folk foreslår altid noget, som er meget dyrere, end det spørgeren ledte efter, eller som er beregnet til et helt andet formål end det efterspurgte. smiley


  • #26   25. jan 2011 hvis du kan faa budgettet til at haenge sammen skulle du gaa efter 05/06 modellen, den har bedre alting stort set og service interval er laengere naar det kommer til ventiler, riv standard udstoedning af og smid et fuldt system paa og en power commander og faa den rullet og saa faa sat affjedring op til din vaegt og du har en cykel som du vil vaere rigtig glad for i mange aar til baade bane og vej, evt, geare den med 3 ekstra taender bagpaa hvis du rigtig vild med baghuls sjov *ikke at det er noedvendigt dog, goer det bare endnu nemmere*

Kommentér på:
Kawasaki zx6r 636.

Annonce