{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Mening om prøvekørsel? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge!
Vil lige høre jeres mening.
Har en evt køber som kommer og kigger på min Mc Torsdag.
Det forholder sig åbenbart sådan, at lige nu er det købers ven jeg er i kontakt med og det er ham, som skal prøvekøre den, da hans ven er igang med kortet.
Ville i lade ham vennen prøvekøre jeres cykel eller ville i sige at "de" må vente med prøvekørsel til aktuelle køber selv har fået kortet.
Er lidt luren ved det hele også pga det er "vennen" der skriver og ikke køber selv !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mening om prøvekørsel?
  • #1   18. okt 2009 Det vil jeg ikke tage mig af...
    Det var faktisk det samme jeg gjorde da jeg solgte min GS'er. Der var de begge ude og kigge og så tog vennen en køretur på den, da ham der rigtig skulle købe den stadig var igang med kortet, og ikke havde forstand på motorcykler.

• #2   18. okt 2009 Ja ingen kørekort ingen prøvetur - medmindre pengene er betalt...
    Tænk dig godt om for evt fælder som du selv er inde på - det er desværre ikke alle der er lige ærlige

• #4   18. okt 2009 Hvis begge 2 møder op i en bil, vil jeg nu mene de var reelle nok. Men altså ja... Det hele kommer jo an på situationen... Hvis de virker som nogle skumle typer, ja så er det jo nok ik så smart at give dem nøglen.

• #5   18. okt 2009 tja. sådan blev min cbr købt fordi jeg selv var igang med at tage kortet.
    Hvem der prøvekøre den er vel underordnet - men bedste garanti du kan få er at ham der skal prøvekøre ligger sit kørekort i pant - fx. bilnøgler dur ikke da en uærlig køber nok ikke kommer i egen bil..

• #6   18. okt 2009 Kan ikke se problemet. hvis de ellers virker seriøse og vennen kan fremvise et gyldigt førerbevis, så er det vel bare at give en tur. Specielt i disse tider kan man som sælger vel ikke tillade sig at være alt for kritisk.

• #7   18. okt 2009 og husk de kan jo godt finde på at dukke op i et brugsstjålet køretøj... hvis det nu er nogle banditter.
    Må sige jeg har gjort det med en af mine tidligere cykler at det var en kammerat der kom og prøvekørte cyklen, grundet at køber ikke var færdig med kortet, men jeg havde intet problem i det, da kammeraten var en bruger herfra som jeg har været på tur med tidligere.
    Er du utryg ved noget af det kan du jo sige de kan få en tur bagpå også kan man jo evt. bytte rundt hvis man har tillid til det... så skal de jo smide én af hvis de vil rende med den...

mvh Offslow

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #8   18. okt 2009 Det ser jeg intet problem i.

Dog skal du få på det helt rene om de bare kommer for at prøve, eller de kommer for at handle.

Kommer de kun for at prøve den, for derefter at komme tilbage og købe den senere, så ville jeg sørge for at lave et bindene stykke papir på erstatning af skader i forbindelse med prøveturen.

Kommer de for at handle, skal du sørge for at have papirerne klar og de skal sørge for at have penge med så den kan købes på stedet.

Du har som sælger, nok mest interesse i at få handlen klaret, men det er ikke det samme som at du skal lade dig tage ved næsen i prisnedslag eller kritik af cyklens stand.

• #9   18. okt 2009 Da hellere lade købers ven prøve køre den ind en hel grøn med ny kørekort,

Ser da intet forket i at det er ham der kontakter dig og handler på venes vegne hvis han har støre erfaring ind køber hvad har man venner til.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #10   18. okt 2009 Og så er det altid en god ide at have en med som har handlet med MC'er før - som backup.

• #11   18. okt 2009 I har sku nok ret, i det med at vennen måske er mere kyndig, men vil hellere være lidt for paranoid end at blive taget ved næsen ;).
    Men kunne være man bare skulle køre med foran/bagpå, havde jeg ikke tænkt på.
    P.s er absolut ikke kritisk, skal bare ikke tromles ned af nogen forpulede "Hustlere" smiley
    Tak for svarene alle.

• #12   18. okt 2009 Vil det være for aggresivt at få nogen af rødderne til at troppe op, så er man flere der har set fjæset på dem der kommer og kigger ? Altså bare i tilfælde af der skulle ske noget ?

• #13   18. okt 2009 Det kommer udelukkende an på hvad din fornemmelse siger dig. Hvis de virker reelle, så ville jeg slet ikke have noget problem med at lade vennen køre den.

Jeg har selv gjort det samme for en kammerat.

Husk at der bliver foretaget tusindevis af handler hvert år, og hvor mange bliver snydt???? meget meget få.

• #14   18. okt 2009 anders R du kan jo vende den om og sige, ville du føle dig tryk som køber når du er ude ved en sælger, som lige har ringet til 8 af sine rocker venner i tilfælde af der skulle ske noget? Jeg vil i hvert fald væk så hurtigt som muligt hehe :D, og ja du har jo nok ikke rocker venner, men du ved hva jeg mener smiley

Og som Peter siger, så er det jo meget få der bliver snydt.

Jeg kan også lige tilføje at jeg faktisk lånte min nuværende cykel en uges tid af sælger, dels for lige at se om det var noget for mig, og dels for lige at få et FDM tjek på den, og det var han helt med på. Jeg lage vist nok 20.000 i depositum da jeg hentede den, og betalte ham så de resterende penge senere på ugen.. Der kunne jeg i realiteten jo være skredet.

• #16   18. okt 2009 Har selv haft to venner til at prøvekøre min første mc back in the days. Tror det er meget normalt.

Men til gengæld er det underligt, at du ingen kontakt har direkte med køber.

• #17   18. okt 2009 Man kan aftale alt på forhånd, og køber kan så give dig pengene, og prøve cyklen, er den ikke som aftalt bytter i tilbage, pengene for cyklen. Så er der ingen problemer. Er køber seriøs må det også være en ok deal for ham. Sådan har jeg selv købt mine sidste 4 motorcykler og solgt 2. Aldrig nogle problemer..

• #19   18. okt 2009 gør som sajmon siger men sørg for at få et kørekort at se og skriv alle detalier ned eller få ham til at lade kortet være hos dig under prøve kørselen men lav en skriftelig aftale om at smadret = køb

• #20   18. okt 2009 så er det heller ikke sværere at sælge et køretøj..

• #21   18. okt 2009 Mirza A Da en underlig kommentar at komme med. Har du ikke noget konkret at sige om emnet, kan jeg ik forstå du ikke holder keje.
    Jeg har flere gange prøvekørt for en kammi, og været med under handel. Og var til stede når han solge igen.
    Skrevet kørekortnummer ned, og forlangt at deres køretøj blev med nøgler under prøveturen. Ingen der har brokket sig.
    Syndes det er ok hvis du har en kammi med, men ikke en flok. Kan jo skræmme køber, eller virke som du er ude på noget.
    Held og lykke med salget.

• #22   18. okt 2009 Jeg har aldrig været ude og kigge alene på et køretøj, synes bare ikke det er en stor videnskab at købe eller sælge et køretøj..

det er da ganske normalt at to venner kommer for at kigge på en mc eller bil...??

• #23   19. okt 2009 Jeg er lidt enig med Mirza:

Jeg har købt og solgt selv, og har også været med begyndere ude at kigge. Jeg kan love jer en ting - stoler sælger ikke nok på mig, til at jeg kan prøvekøre mod forevisning af kørekort, så kan han sgu lede efter en anden køber!

• #24   19. okt 2009 Jeg prøve kørte også min kammerats r6 for ham han havde godt nok pappet men jeg har også en r6 så han ville have jeg mærkede om den føltes "rigtig" sælger var flink og fair tror faktisk ikke jeg vidst noget imens jeg var ude og kører sad de i garagen og udvekslede papirer osv, da jeg så kom tilbage skrev han under bingo bango men vi havde vist også chek med. eller også var det netbank

Kommentér på:
Mening om prøvekørsel?

Annonce