Svensk registreringsattest del 1 og 2 Svensk registreringsattest del 1 og 2
Jeg har købt en motorcykel som har været registreret i sverige. Af sælger fik jeg synspapir, afgiftsattest fra told og skat samt del 1 af den svenske registreringsattest. Jeg troede så bare at jeg skulle have fat i et forsikrings bevis og så ellers ned og hente en nr. plade. Men NEJ, motorkontoret VIL også have del 2 før de vil registrere. Jeg fik at vide at jeg kunne søge hos CRM om at få lov at indregistre med kun del et. Det har jeg gjort nu, er der nogle af jer der har prøvet dette? På damen lød det som om det blot var en formsag. Det håber jeg. Jeg har dog alligevel også skrevet et brev til den tidligere svenske ejer om han kan hjælpe med at fremskaffe del 2. Den danske sælger sagde at svenskeren behøvede del 2 for at kunne afmelde. Da jeg selv har boet i sverige ved jeg at dette ikke passer, man kan blot afmelde via nettet og give køber begge attester med. Så husk både del 1 og 2 af den svenske reg.attest hvis i køber mc i sverige.
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
feb 2004
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 58
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
hvis den skal afmeldes.... ikke afstilles.... men afmeldes med henblik på eksport skal plade og del 2 sendes til vejværket.. transportstyrelsen som det hedder nu... det du skulle have haft er et kopi af del 2, det vil de danske myndigheder stille sig tilfreds med... tag kontakt til tilliger ejer og få ham til at frem skaffe kopi af del 2.......
og
det er før hørt at de danske myndigheder selv på stedet ringer til trans. s og få en fax med del 2.... eller reg uden del 2 .... da det er et velkendt problem der i virkelighedden ikke burde være der... og ikke er så stort som det gøres til. da alt kan læset på et køretøj hos transports styerelsen
mvh
feb 2004
Følger: 8 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 58
Men det lyder rigtig godt at det ikke er noget større problem, jeg håber jeg snart får min tilladelse fra CRM eller en kopi af del 2. Så kan jeg lige nå en tur eller to inden den skal i vinterhi.
Svensk registreringsattest del 1 og 2