{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

Import fra Sverige {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har fundet en motorcykel hos en svensk forhandler, som jeg formentlig vil hente hjem. Men jeg har lidt spørgsmål i den forbindelse:

- Skal man have andet end registreringsattest del 1 og 2?
- Plader kan beholdes hos forhandler, som kan afmelde den. Dog har jeg læst her, at det er nødvendigt at de kan bevise den er indreg i Danmark for at afmelde - er det korrekt?
- Den skal købes med moms for at undgå moms i DK? (Kan ikke købes uden trods EU og så spare den i DK, hvis over 3 år/6.000 km.?)
- Skal til toldsyn/registreringssyn indenfor 30 dage efter indførsel… Gælder det også hvis jeg ikke vil have afgift på nu, men først til sommer/næste år og dermed lade den stå i garagen?
- Hvad kræves hvis man vil vente med afgift? Er der så ikke told-/registreringssyn indenfor 30 dage og først når aktuelt - og giver det problemer ift registreringen i Sverige?

Det er en Bmw fra 2017, hvor der er få eksemplarer til salg i DK (1-2 stykker)? Har I gode erfaringer med at købe forhåndsvurdering fremfor selv at ansøge om afgift til SKAT - og evt hvem?

Håber jeg kan få lidt input, så jeg er bedre klædt på i dialogen med forhandleren.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import fra Sverige
Kommentér på:
Import fra Sverige

Annonce