{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Mark V
Mark V
Følger: 1 Emner: 45 Svar: 54

Kan den begrænses i acc og topfart? {{forumTopicSubject}}

Hey derude

Jeg er ny hvad angår mc, og jeg skal ud og erhverve mig min første mc. Jeg har forelsket mig voldsomt i en Yamaha, men "problemet" for mit vedkommende er, at cyklen har 150 hk, hvilket jeg syntes er i overkanten taget i betragtning at jeg ikke har erfaring ude på vejene.

Deffor vil jeg høre jer, om det er muligt at sætte en begrænser på, så den bliver langsommere fra 0-100, og bliver langsommere på toppen? Hvis den kan få et sted mellem 90 og 100 hk, vil det være fint for mig

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan den begrænses i acc og topfart?
  • #1   31. okt 2009 Hej Mark V.
    Nu ved jeg ikke lige, hvor gammel du er, men du skal jo også tænke over, om du overhovedet kan få maskinen forsikert.
    Men for at svare på dit spørgsmål, så jo, mc'er kan sagtens begrænses til 100hk. Jeg mener endda at de skal være det i Tyskland.

Mvh.
    Michael B

• #2   31. okt 2009 Der kan meget nemt laves et spærre på gasrullen som gør at der ikke kan gives fuld gas . det vil nedsætte dens 0-100 OG dens topfart væsentligt .
    og på den måde ændre du ikke noget der gør at den skal justeres anderledes ind i forhold til blanding .

• #3   31. okt 2009 Jo det kan det vel, men hvorfor ikke bare købe en med lidt mindre hk?

Før i tiden var specielet mange tyske cykler begrænset og jeg mener jeg har hørt noget om at i Frankrig må de ikke have over 100Hk eller der omkring.
    Hvad for en drejer det sig om?

Nu ved vi jo heller ikke noget om hvor gammel du er, men hvis du er under 21 og har haft kørekort til mc i under to år, så skal den jo begrænses.

• Mark V
    Mark V Tilmeldt:
    apr 2007

#4   31. okt 2009 Jamen det drejer sig om en Yamaha FZ1 fra 07. Jeg er 22 år, og forsikring kunne jeg ikke forstille mig bliver et problem, det har det aldrig været med de store biler.

Jeg har skam kigget på mindre cykler i 600ccm klassen, men ofte syntes jeg de bliver noget mindre, og når man er 192cm høj, kommer det nemt til at se akavet ud

• #5   31. okt 2009 at begrænse den i gasrullen vil i matrialer koste dig ca 25kr og det tager max en time + du kan såre simpelt fjerne det igen når du er tryg ved at skulle ha´ fuld power . at drosle i indsugningen eller andet vil kræve en justering og det er = en pæn værkstedsregning samt at du kan gange den regning med 2 for du VIL inden for kort tid ha` fuld power .

men lettest er selvfølgelig at du er bevidst om de kræfter den har og sipelthen bare lader være at lege en fandens karl . dvs du er SELV begrænseren .

• Mark V
    Mark V Tilmeldt:
    apr 2007

#6   31. okt 2009 Præsi: Du har ret, det er nok det smarteste at begrænse den i gasrullern. Men er det en ligeså holdbare løsning, som at begrænse den i motoren?

Jah jeg vil helt sikkert os behandle den med respekt, men jeg syntes stsadig 150 hk er overkill til en grøn person der kune har kørt på en suzuki gs500 med 34 hk i sin tid.

• #7   31. okt 2009 -Mark V
    Der er ikke stor forskel på FZ6 og FZ1 i hverken fysisk størrelse eller siddestilling.

• #8   31. okt 2009 jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være en MINDST lige så holdbar løsning .det kræver ingen indgreb i noget vitalt overhovedet . og fordi jeg er RET sikker på at du max vil køre rundt med en begrænsning i 2-3 mdr så ser JEG det som løsning NO1 for dig .

150 HK ER da mange hypper . men det ER stadig DIG der som kører bestemmer hvor mange af dem den skal udnytte .

• #9   31. okt 2009 Præsi: Ja den tanke lyder godt, men det er utopi. Hvis det var muligt at være sin egen begrænsning ville der ikke være solouheld...

Mark V: Prøv en FZ6n eller Kawasaki Z750. De er fysisk også ganske store.

• #10   31. okt 2009 jesper . nu ER det jo langt fra alle solo-uheld der sker fordi man undervuderede kræfterne !!.

• #11   31. okt 2009 hey tysker maskiner skal ikke være begrænset, de er bare billigere i forsikring hvis de har under 100 hk smiley har en cbr 900 hvor der står den har 98 hk i papirene, giver 1000 kr i forsikring om året hehe

• #12   31. okt 2009 Den bedste begrænsning ligger i dig selv...! - Selv med 100hk kan du finde manden med leen hvis ikke du tænker dig om og en FZ1 er altså ikke en maskine der overrasker dig hvis du kører med hovedet... Jeg vil sige go´for it og tænk dig ellers om...

Jeg startede med ca 125hk og det var ikke noget problem, men jeg har heller aldrig været i tvivl om hvem der vandt, den dag jeg ikke respekterede maskinen længere... Det er bedre at køre 150hk med respekt for sine egne grænser end med 100hk droslet og tro der ikke kan ske noget så....

• #13   31. okt 2009 Har du prøvet den fz1? Første tur vil virke "overvældende" Men efter nogen turer og tilvending vil du finde ud af at sååå voldsom er 150 hk altså ikke.

• #14   31. okt 2009 Den første maskine jeg kørte efter køreprøven var min fars 170hk og det var intet problem! Så længe maskinen har en fin momentkurve så der ikke kommer nogle overraskelser kan man sagtens køre store maskiner... Fornuft og respekt for ens evner er altid alfa omega... Og en 100hk maskine kører også 200 inden man ser sig om. Alt er op til føreren efter min mening.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #15   31. okt 2009 Du kan bare skille gashåndtaget ad og lave et stop på gasrullen, eller lave et stop nede på rullen på spjældhusene, det koster ingenting, hvis du er fingersnild, det er bare at halvere vandringen.

Kommentér på:
Kan den begrænses i acc og topfart?

Annonce