{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Cylinder honing
  • #1   18. nov 2009 også gerne forslag til fynsss

  • #2   18. nov 2009 slå op under cylinder service, der ligger et firma i viborg der ikke laver andet.... ved jeg... men om det er billigt... hmm prøv og ring og få lidt priser...

    mvh Offslow


  • #3   18. nov 2009 jeg gav 2500.-inkl afbalancering af krumtap ved roskilde-cylinderservice
    så har du noget at sammenligne med.
    mvh Jacob


  • #4   18. nov 2009 Godt nok på Sjælland, men det kalrer en pakkepost

    Men kvaliteten er i top, ring og snak med Jørgen, super reel gut

    www.ingana.dk


  • #5   18. nov 2009 Iversens Cylinderservice I/S
    Telefonnummer: 75 62 52 99
    Fax: 75 62 59 06
    Mobiltelefon: Ukendt
    Besøgsadresse: Finlandsvej 6
    8700, Horsens


  • #6   18. nov 2009 Randers cylinder service, på Kristrupvej 81

    jeg har fået planet en top der, han kan sit kram!!


  • #7   18. nov 2009 Alle Dragbiker bruger Randers Cyl service , når kun det bedste er godt nok

  • #8   18. nov 2009 hehe nemlig.. han har kun gamle maskiner fra før jeg blev født, men det virker bare!! og så synes jeg hans priser er ganske fornuftige

  • #9   18. nov 2009 Jeg fik honet en cylinder for 1400,- i Randers, vil bare lige høre andre folk meninger først. Følte mig taget lidt i røven, for havde ikke regnet med at det kostede så meget.

    Jeg har prøvet Iversens Cylinderservice i Horsens, men de tager aldrig telefonen, tvivler på om de i virkeligheden eksisterer.

    Jeg har nu skrevet til Ingana, så håber på at de kan hjælpe til en fornuftig pris, og mange tak for hjælpen.

    Med venlig hilsen
    Allan


  • #10   18. nov 2009 Nå, sjovt i lige skrev det.. Jeg tror det var der jeg fik honet min. Han ligger i sådan en baggård ik'?

    Han var pisse sur, og han sagde jeg kunne komme dagen efter og hente det kl 10 (det var en lørdag). Da jeg kom var han ikke stået op plus han ikke have lavet det, var kørt helt fra Skanderborg. Jeg brændte jeg godt nok en sikring, han kunne sgu have sagt et andet tidspunkt så!
    Ikke den fedeste oplevelse jeg har haft ved ham, må jeg ærlig indrømme.


  • #11   18. nov 2009 De eksisterer nu ganske fint, kender en der arbejder der;)

  • #12   18. nov 2009 Allan

    Virkede den 100 % var den rund og har du haft problemer med den bagefter , og målte han den ikke ud først og du fik et ærlig svar på om det kunne betale sig , han plejer at være 112 % ærlig
    Der er bare så mange skræk historier , på div hmmmm skal vi kalde det fusk og lorte arbejde


  • #13   18. nov 2009 Jeg fandt lige lidt om iversens: (link fjernet)

    Så ka du selv vurdere:)


  • #14   19. nov 2009 Iversen er kendt helt tilbage fra starten af 80erne da jeg var i maskinarbejderlære!
    Der er også Car Part Performance ved Fredddy Padkjær nede i Sønderjylland, han borer, honer, fræser ventilsæder osv.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #15   19. nov 2009 Allan P : det var vel ikke bare en honing der kostede 1400 mon ikke den blev både boret og honet ?

  • #16   19. nov 2009 Jeg fik boret og honet to cylindre op til første overstørrelse til min CZ hos fyns cylinder service for 800 + moms. Det skete for en måneds tid siden.
    Fin service og der gik kun 3 arbejdsdage før jeg fik dem igen.


  • #17   19. nov 2009 Per E:

    Jo, den virkede og han målte, men manden virkede useriøs for mig. Jeg har ikke fået nogen skræk historier fra andre mennesker om ham, men er min helt egen erfaring. Det er allerførste gang jeg har fået boret/honet noget, så aner ikke hvad prislejet er.

    Steffen:

    Inden jeg kontaktede Randers Cylinderservice, prøvede jeg at få fat i Iversens Cylinderservice i Horsens, men uden held. Har ringet til dem rigtig mange gange, og til sidst var jeg tvunget til at prøve noget andet, men har kun hørt godt om Iversens Cylinderservice.

    Fanta H::

    Nej, det var også en boring og en planslibning fordi brystet på foringen var en tiendedel i toppen.

    Henrik C:

    Det lyder som en fin pris, det var nok også mere sådan nok jeg havde regnet med, men det kan jo godt være jeg er helt galt på den med prisen.

    Med venlig hilsen
    Allan


  • #18   19. nov 2009
    Jeg fik honet en cylinder for 1400,- i Randers, vil bare lige høre andre folk meninger først. Følte mig taget lidt i røven, for havde ikke regnet med at det kostede så meget.

    1400,00 - moms = 1120,00
    Hvor længe vil du selv arbejde for det ??


  • #19   19. nov 2009 Msan skal nok lige holde tingene lidt adskilt

    en flex honing uden opmåling etc. tager maks 1/2 time, læg hertil udmåling 1/2 time.

    hvis der så skal lavet vurdering / undersøgelse om mindste mål etc. så regne med 1/2 time mere.

    Alternativt så køb en (sten) flex honer og gør det selv det tager 5 minutter, formålet med honingen er udelukkende at ridse overfladen i cylindervæggen op igen, sådan at der opnås bedre vedhæftning af olien.



  • #20   19. nov 2009 Nu ved vi jo ikke om det er en 1 cyl eller 4 cyl , der er tale om ,

    Vi har altid fået en fair behandling af ham , og prisen har aldrig fejlet noget , men du har sikkert bestemt dig for at køre til Horsens som sikkert også laver et fint håndværk

    Men helt fra Skanderborg til Randers , hmmmmm der er alså ikke ret langt , og undre mig egenligt over du kan aflevere om fredagen og de holder åben om lørdagen til afhenting , det er dææælme hurtig service


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #21   19. nov 2009 Grau: så let er det nu ikke, ved ikke hvad det er for en honer du mener men har set nogle med små runde sten på, de dur absolut ikke i en totakter da de går ud i portene og ødelægger sprosserne mellem portene,
    eller hvis det er en cyl. med nicasil eller lignende, kræver det en special diamant honer ellers ødelægges nicasilen, sådan en honer er pisse dyr.
    alle disse værktøjer og maskiner koster mange penge, så det er ikke kun arbejdstid man betaler for, som hvis en mand skal grave et hul med en håndskovl.


  • #22   19. nov 2009 nu melder historien ikke det store om hvad det for en cylinder vi taler om, ovenstående har jeg taget ud fra et hul / 1 cylinder.

    men det betyder ikke at der skal ganges med cylinder antal på tiden.

    og selvfølgelig skal honerren passe til cylinder diameteren, her gælder jo strammere jo bedre IKKE, så jeg vil påstå at en passende stenhoner kan klare en alm totakt cylinder

    Nicasil kender ikke til hvordan det skal behandles


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #23   19. nov 2009 Formålet med honing er ikke kun at ridse, det handler om at lave cylinderen rund igen, den bliver slidt oval, og det kan altså ikke gøres med en harald nyborg honer, som bare er fjeder belastet,
    det kræver sikkert 10 forskellige honere hvis du skal kunne lave det meste,
    der jeg vil hen er at det ikke kun er arbejdstid man betaler for, det kan jo ikke betale alt det værktøj og maskiner.


  • #24   19. nov 2009 du kan ikke gøre en cylinder rund med honer - det er noget vrøvl

    og jo formålet med honing er at gøre den ru "ridse" for at bære oliefilmen igen, normalt honer man efter at have boret.

    det kræver en boring at gøre den rund igen,


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #25   19. nov 2009 Det er ikke vrøvl.
    En rigtig honer er fast og så spænder man den ud til den strammer, og honer til man kan stramme igen osv. en sådan honing tager på de højeste steder i cylinderen og gør den så rund som det kan lade sig gøre,
    en fjeder belastet honer følger bare den deforme cylinder og retter ikke op på skævheder.
    men det er klart at hvis cylinderen er meget slidt kan det ikke reddes med honing


  • #26   19. nov 2009 det er vist et spørgsmål om definitioner vi er ude i nu





  • #27   19. nov 2009 Der er Fanta ude på tynd is der:), men har delvis ret! Maskinarbejderen forklarer lige: Når man BORER op så tager man en spån, når man har gjort det det så er cylinderen så rund som noget kan blive, MEN for at olien skal blive hængende i et gardin nærmest, så krydshoner man, dvs at honestenene kører rimeligt langsomt rundt samtidig med at man kører op og ned, og der smøres i en lind strøm. Når den rigtige ruhed er opnået stopper man. Der skal være en vis ruhed så stempelringe og væg kan slibes sammen. Grunden til at man honer er for at olien bliver hængende på cylindervæggen og stempelringene kan blive slidt til, hvis ikke de bliver det så kommer kompressionen ikke i top og ringene holder kortere tid!
    Konklusion: Du kan IKKE lave noget rundt med en honer, hvis det er ovalt når du starter, så er det også ovalt når du slutter, FAKTA!
    PS! Har nogen nogle cylinder de vil ha lavet så kontakt mig med mål og antal cylindere så får jeg et bud på det!


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #28   19. nov 2009 Ja vi er sikkert enige, man kan selfølgelig ikke hone flere tiende dele op,
    men en hundredel, kan man altså godt rette op med den rigtige honer,
    den rigtige honer fjedrer ikke ud og tager hvor cylinderen er størst, den vil starte med at slibe hvor der er højest, ergo vil den lave cylinderen mere rund, det vil en fjeder belastet honer ikke basta smiley


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #29   19. nov 2009 Men den honer du bruger Allan er åbenbart en almindelig med fjeder belastede arme, jeg har tit selv honet cylindere med en rigtig honer og det er ganske tydeligt at i starten tager den kun på side vægene,
    og til slut rører den hele vejen rundt, hvis altså den ikke er totalt slidt op,
    de honinger jeg her taler om er på racer motorer som bare skal have nye ringe.


  • #30   19. nov 2009 Ja, nu honer jeg jo ikke selv, men kender en der har et værksted med cylinder og topstykke renovering.
    Ved en ovalitet er det selvfølgelig logisk at man borer først fordi man skal i overstørrelse, mindst 0.25 mm gætter jeg på, og så vil det selvfølgelig tage alt for lang tid og slide honeren for meget!
    Det eneste jeg har honet er en bremsecylinder til en bagbremse på en bil og det gik godt.
    Hvad siger du til den der nye dims fra MJ, Rapid Bike hedder den vist, er den bedre end Power Commander?


  • #31   19. nov 2009 Fedt der bliver diskuteret lidt i hjørnerne!

    Det er kun en enkelt cylinderet cykel, som der skulle tages omkring 0.3-0.5mm af for at den var i vinkel. Han skulle ikke dreje 5mm af.

    Har nu kontaktet Ingana for at høre hvad de skal have for at dreje en Ø85mm til Ø89mm inkl. honing - det koster 560,- plus 150,- fordi de skal dreje 4mm af. Det er ligner mere en pris man kan arbejde med.

    Noget helt andet - nogen der ved hvad pasningerne er hvis jeg skal have boret den op til en Ø89mm for at matchende stempel kan gå ned i?

    Ove S:

    Jeg har ingen ide om hvor lang tid man skulle bruge og hvad en timepris vil lyde på. Som sagt da jeg kom dagen efter var han ikke færdig. Der brugte han omkring 45 min, så det stråler ikke af han har brugt overdrevet lang tid på det.



  • #32   19. nov 2009 Altså hvor meget bore man den op inden resten skal hones?

    Håber på nogle ligger inde med den viden


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #33   19. nov 2009 Ved det ikke helt sikkert, men vil tro at det er inden for ca. 0.02 mm. man honer efter boring, cylinderen laver man på et lige mål, tolerancen ligger i stemplet, så i dit tilfælde er cylinderen 89 mm. lige ud.
    tolerancen på en luft kølet totakter skal være ca. 6-7 hundrede dele.
    dit stempel vil så være ca. 88.94 mm. nederst på skørtet, det er noget mindre foroven fordi det her udvider sig mere, så når det er varmt passer det, bla.a. derfor man skal varme sin motor op inden man fyrer den af.
    På en moderne firtakter med nicasil belagt cylinder kører man med ca. 4 hundrede dele i tolerance, fordi her følges stempel og cylinder bedre ad ved varme påvirkning


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #34   19. nov 2009
    I gamle dage når man købte en ny totakts roadracer, fik man et kit med hvor der var nogle stempler med der var fra 63, 94 mm., til 63,97 mm. så startede man med de mindste og efterhånden som cylinderen blev slidt gik man en størelse op, i mit tilfælde var det en TZ 350 yamaha, den havde hårdt forcromet cylinder, så den kunne ikke bores, men idag kan man få lagt ny nicasil på.


  • #35   19. nov 2009 Kanon svar Fanta :). Takker alle for de mange gode indlæg.

    Med venlig hilsen
    Allan


Kommentér på:
Cylinder honing

Annonce