1.010 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Anden motor? Anden motor?

Hvad siger loven om at bygge en anden motor på et gammelt stel?

Gider ikke rigtigt min MZ'er kan jeg mærke, og har fundet et billigt Triumph stift stel fra midt 50'erne, men har ikke lige råd til motoren osv.
Kan jeg bygge en anden motor over på indtil jeg får råd til resten af cyklen.
Hvis det bliver en motor af samme størrelse, og derved ikke ændre på effekt osv, burde det vel ikke have noget at sige eller hvad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anden motor?
  • #1   19. nov 2009 Hej Lyngbye

Kender du denne side?

(link fjernet)

Han har masser af triumph dele...måske noget for dig? Det ligger tæt på Aalbogr, men måske han kan sende. Tror helt sikkert du kan gøre en god handel der.

Mvh Bjørn

• #2   19. nov 2009 mener det er det samme som ved biler max 20% effekt forøgelse, så jeg mener ikke det skulle have noget at sige (men tjek heller en extra gang inden du starter :))

• #3   19. nov 2009 Bjørn: Det er fakstisk hos ham jeg har fundet stellet. smiley

• #4   19. nov 2009 Hehe...der kan man bare se smiley

• #5   19. nov 2009 Ring til din lokale synsmand og snak med ham. Jeg ved ikke om det er andrledes med mc'ere end det er med biler, men med biler kan man ikke bare ombygge den selvom man holder sig indenfor 20% reglen.

• #6   19. nov 2009 En anden ting er så om synsfolkene siger noget til det..

• #7   19. nov 2009 Synes jeg har set masser af den slags herinde.

• #8   19. nov 2009 Jeg havde i tidernes morgen en god og fornuftig snak med en synsmand, om at smide en anden motor i et stel ( TriTon ) og iflg ham, er det mest sagiggørende, at effekt er rimelig sammenlignelig! Altså har du et gammel Triumph 650 stel, kan du smide noget japansk 40-45 hk motor i!
    Med mindre, at du ligefrem trives med modvind og besværligheder, skal du nok gemme "Fejblad 1000" motoren til noget andet!

Men sørg for, at det ser professionelt ud! Altså, skal der skæres og svejses i stellet, så må det ikke kunne ses, og du skal selvfølgelig heller ikke plapre ud med alt!
    Men jeg har set Norton Featherbed's med Kawa 1000 motorer og BSA A10'er med Yam 650 og Honda 750 motorer i, og det så forrygende godt ud!
    Faktisk overvejede jeg på et tidspunkt, at finde en Honda 750 eller kawa 1000 motor og luske i min daværende Triumph Trident, for at få lidt driftssikkerhed!

• #9   19. nov 2009 Det er et Triumph Tiger cub 200ccm fra 54 stel, og overvejer en 200/250ccm yamaha motor. 14-20hk

Kommentér på:
Anden motor?

Annonce