2.092 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Mc inde i huset Mc inde i huset

Hej med Jer

Er der nogen der har erfaringer med at have sin Mc opstadlet in house.... jeg prøvede at sætte min R1 er inde i min gang i ca 2 timer & da jeg åbnede døren lugtede der kraftigt af benzin... men når den står ude i det kolde skur lugter den ikke.... er der nogen forklaring på dette & kan man få den lugtfri, uden at skulle tappe hver en dråbe benzin af ?????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc inde i huset
  • #1   26. nov 2009 bare rolig det holder når det hele er fordampet smiley

Har også haft min stående lige bag mig i mit kontor... jeg kunne ikke lugte noget, - men det kunne fruen... Tror hun følte sig overset... så den endte sgu i garagen...
    Men ja da ikke nogen dårlig idé og tømme tanken helt... og gøre den pinlig ren, kan jo også være noget kædefedt eller andet der gasser lidt... Olie lugter også. Men ville nok starte med at gå slanger til benzinforbindelsen efter...

• #2   26. nov 2009 min står fast parkeret året rundt i min vinterhave/udestue der er bygget sammen med stuen.
    Jeg har ingen problemer med lugtgener, men hvis den har fået lidt at leve af om sommeren, lader jeg den lige dampe af en times tid inden den kommer ind

• #3   26. nov 2009 kan det være noget med at benzinen udvider sig når den kommer ind i varmen & benzin dampen derfor bliver trykket ud... af noget overløbs slange

• #4   26. nov 2009 min står med fuld tank nu og jeg kan ikke lugte benzin.. - eller også har jeg vænnet mig til DUFTEN af mc ;o)

• #5   26. nov 2009 ja når den kommer ind et varmt sted vil den "tilførte" energi jo medvirke til en fordampning/afgasning... (men du skal altså lade være med at gå og starte den, bare fordi du synes den lyder godt... ;-)) Synes heller ikke min lugter, men den er også gjort pinlig ren og står med absolut minimum af benz tilbage...

• #7   26. nov 2009 Har altid min til at stå på kontoret om vinteren.. Tape afgangen til på potten. Det tager det værste..

• #8   26. nov 2009 Min står ca 3 meter fra min sofa og ja den lugter nok lige det første døgn den kommer ind, men resten af vinteren er der nu intet.

• #9   26. nov 2009 Kan heller ikke lugte noget

Kædehus / kæde / tandhjul er rengjort .da det stank kræftigt

• #10   26. nov 2009 min mc står altid inde i stuen, og jeg har aldrig oplevet at det lugter.
    nå, det lugter lidt når jeg starter den op inde i stuen smiley

• #11   26. nov 2009 Ikke for at ødelægge tråden

Er der overhovdet nogen dækning på indbo og mc ? ,evt ved ildebrand
    det er vel ikke helt almindligt med en mc inde i hytten

• #12   26. nov 2009 din kasko dækker jo. men ellers så er svaret nok nej til at din indbo dækker. men igen kommer det anpå hvilke regler/aftaler din indbo og dig har. min mc står normalt i gården når den ikke er i vinter hi, og min indbo vil dække en "normal" cykel, med pedaler og den slags der, op til 55.000,- så jeg spurgte om de så også ville dække en MC(begge dele befinder sig jo i aflåst gård). og det kunne de ikke se noget problem i. jeg har hos top danmark, og der skal kun oplyses ved smykker over f.eks. 120.000, normale cykler til over 55.000,- elektronik for over 200.000,- osv osv osv.

• #13   26. nov 2009 Hvis din MC er vant til ja, 15 grader lige nu, og den kommer indenfor, bliver der tilført energi til den i form af varme.. Så fordamper noget benzin osv nok en smule. Men det burde da gå over efter lidt tid?

• #14   26. nov 2009 har kun lugtgener det første døgns tid eller to. Derefter ingen lugtgener! I øvrigt en dårlig ide, at starte den op en gang i mellem. Når "hele mekanikken" ikke når at komme op i driftstemperatur, dannes der kondens. dette især på cylindervægge og udstødning!

• #15   26. nov 2009 jeg har spurgt forsikringen og der var ingen problemer. Dog ville hus forsikring ikke dække mc`en, det skulle kasko gøre. Jeg havde topdanmark og er nu skiftet over til alka (MEGET billigere) og svaret var det samme der.

• #16   26. nov 2009 En MC i stuen lugter ikke men . . . . DUFTER

Og så PYNTER den jo også ( min gør ! ) her op til jul smiley

Der er ingen problemer / lugtgener i MIN stue.

• #17   26. nov 2009 pil tanken af, og så ned i kælderen med den..

• #18   27. nov 2009 Selvfølgelig skal den stå inde i stuen det er det dyreste og smukkeste møbel du har Tøm tanken & kom lidt sprit i & så tag den ind.Du er vel ikke en MC plager der lader sin MC stå ude i kulden & fryse,du recikerer at den hævner sig & ikke vil starte til foråret så IND med den.Hilsen Tonny

• #19   27. nov 2009 Sådan Offslow... "ja når den kommer ind et varmt sted vil den "tilførte" energi jo medvirke til en fordampning/afgasning..."

Som ingeniørstuderende æææælsker jeg simpelthen sådan en forklaring... smiley

• #20   27. nov 2009 Ja, ud med strygebrædtet og symaskinen, her skal stå en mc:)

• #21   27. nov 2009 Jeg har heller ikke nogle lugtsener

• #22   27. nov 2009 Har flere år haft min motorcykel stående i entreen hos mine forældre sammen med min fars uden lugtgener. De værste lugtgener jeg har været ude for har været hvis vi har sat dem ind med relativt nye dæk på... Så kunne der godt lufte lidt af gummi...
    Lugten af benzin kunne meget vel også komme fra svømmerhusene. Prøv at dræn dem af og se om det ikke afhjælper problemet...

• #23   27. nov 2009 Havde også min i stuen sidste år ( i år i en kammerats garage ), og er enig med Rune - nye dæk kan godt "dunste" en smule.
    Benzinlugten fortager sig ret hurtigt, men prop en klud i pottens afgangshul.
    Efter et par dage er den i vinkel smiley

• #25   27. nov 2009 Det er også en god ide at sætteen "prop" i udstødningen, den kan nemlig også afgive lidt lugt.

Min lukkes lige med låget fra en spraydåse, passer perfekt...:-)

• #26   27. nov 2009 Er det ikke ligesom med katte, det er ikke ejeren selv der kan lugte det!! smiley

• #27   27. nov 2009 Min står inde i stuen nu, og har gjort det mange gange før. De første par dage kan der godt lugte lidt af benzin og olie, men en god udluftning af hytten, så er det problem overstådet.

Sjovt at læse alle de komentar der er ved fordampning af benzinen ved anden engeri og temprature.
    Såvidt jeg ved vil benzin altid fordampe om det så er ved -15 grader eller +45 grader.

• #28   27. nov 2009 jeg tror også mere det er vores lugtesans der er bedre ved +20 end ved -10 grader

• #29   27. nov 2009 det smukkeste møbel jeg kan se foran mig er min nypudsede og topgejlede mc inde i stuen eler køkkenet

• #30   27. nov 2009 Takker for de mange gode svar........ Nu skal det prøves igen og dennegang med lidt mere tålmodighed smiley

• #31   27. nov 2009 Jeg hade min gamle kawa til at stå i soveværlset smiley ååååh det var sku tider smiley den var der heller ingen lugt problemer med selv om den stod med over en halv tank på

• #32   27. nov 2009 Det er da netop lugten, der er det fed ved at have sin MC inde i huset.

• #33   27. nov 2009 har min i stuen den lugter ikke ny pudset og poleret af kæresten det er sku i orden

Kommentér på:
Mc inde i huset

Annonce