2.620 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hente mc i Tyskland Hente mc i Tyskland

Hej alle
Ville lige høre her inde om der er nogen der har prøvet at hente mc i Tyskland og køre den til DK på danske prøvemærker?
Eventuelt sætte dem på ved grænsen ?
Som I måske kan fornemme, så er jeg ganske ude af trit med hvad man må og hvad man absolut ikke må når det gælder dette. Men når jeg læser teksten her (Situationer - - -), så får jeg alligevel indtryk af at det kunne være en mulighed, har bare aldrig hørt/læst om nogen der har gjort det?
https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234514

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hente mc i Tyskland
  • #2   5. mar 2020 Er det ikke nemmere at komme den i en trailer eller varevogn, det plejer jeg at gøre.
    Tyske prøveskilte koster ca 140 Euro.

• #3   5. mar 2020 Jeg har også hentet en kværn i tyskeland.... Trailer efter bilen, kaffe i koppen, og godt med bas på, så kører det krafdeme.... Go for it smiley

• #4   5. mar 2020 Tak for svar.
    Problemet er at jeg ikke har hverken kassevogn eller bil med trailer, ikke engang bil.
    Det kan blive stinkende dyrt at leje hvis MCen ikke er nogenlunde tæt på grænsen, derfor tanken om at selv køre den til Aarhus, et eller andet sted fra i Tyskland.
    #1. Når du skriver "hjem" så mener du vel til grænsen?
    Kunne man tænke sig at man tager til Tyskland medbringende danske prøvemærker, så man kunne køre det sidste stræk hjem? I så fald, kan man aflevere de tyske prøveskiltene på grænsen?
    Ak ja,.- mange dumme spørgsmal,- hvis jeg bare havde kendt en med en kassevogn jeg kunne låne (uden km-pris) !

• #6   5. mar 2020 Tak for det Leo,- ! smiley

• #7   6. mar 2020 der er firmaer i Tyskland som lever af at levere, jeg har brugt dem 3 gange, leveret til grænsen 100 €, leveret helt hjem 169 €, disse firmaer ved hvilke papirer der skal være og kører ikke uden

kig på ebay, kontakt dem og hør
    https://www.ebay.de/itm/Motorradtransport-139-Motorradtransporte-D-weit-bis-500ccm-Berlin-nach-Munchen/223934654926?hash=item34238ba9ce:g:pZMAAOSwZbRdI9d~

• #9   6. mar 2020 Jeg har kigget på markedet for dør til dør-levering, hente ved grænsen vil jeg gerne undgå.
    Har også kigget på dette jesuslebt-firmaet på eBay. De annoncerer ikke umiddelbart med udlandstransport, men måske var det forsøget værd at kontakte dem. Det virker jo som om du har gode erfaringer med dem Bodie, og billigt også !
    Men det med at rejse ned og køre hjem tiltaler mig, og nu ved jeg hvordan det kan foregå, takket være forumet her ! smiley

• #10   6. mar 2020 Det er også muligt at leje en varevogn i Tyskland, køre maskinen ind og køre hjem og læsse af, for til sidst at aflevere varevognen i en dansk afdeling. Feks Europcar, Hertz eller Sixt.
    Hvis du kører direkte, uden at hente byggematerialer på tømmerhandlen, er det også lovligt.
    Selvom om tyske prøveplader er rigtige nummerplader, så er det dine og skal ikke returneres.

• #11   6. mar 2020 Tak for input,-
    Jeg kan køre helt hjem på tysk eksport-prøveplade, den skal ikke afleveres og koster ca 140€,- meget godt at vide !
    Det er km-prisen der gør en lejebil urimelig dyr hvis man skal et stykke ind i Tyskland, men den billigste dørtildør transport er værd at tjekke lisså snart man har destinationen.

• #12   6. mar 2020 Dem her er super professionelle, de kørte min monster fra Italien til min indkørsel https://www.chasmortimer.co.uk/

Ellers er der jo også nogle herinde der lejer MC trailere ud ... blik blink smiley

• #13   6. mar 2020 Joda Per,- jeg har bookmærket Chasmortimer,- følger jo med på forumet og set at du har linket til dem før. Kender også en som har brugt dem med stor tilfredshed.

Og ja,- jeg kunne leje en MCtrailer, så mangler jeg bare bil med træk! smiley

• #14   6. mar 2020 Hvis man køber danske prøvemærker står der faktisk de er gyldige i hele EU. Så i princippet er det vel bare at få stelnummeret på cyklen, lave en midertidig oprettelse i motorregistreret (Det skal du alligevel have når den skal til toldsyn) og så få et sæt klistermærker med i kufferten til Tyskland?

Uddrag af teksten der medfølger prøvemærket

Tilladelse: Du må køre med prøvemærker

EN: Permit for driving with temporary stickers. The vehicle has a valid
    liability insurance.

D: Erlaubnis für das Fahren mit Kurzzeitkennzeichen. Es besteht eine
    gültige Haft-pflichtversicherung für das Fahrzeug.

A: Prøvemærke nummer xxxxxx
    Prøvemærket skal bruges på:
    D.1: Mærke DUCATI
    Model MONSTER
    E: Stelnummer xxxxxx
    J: Art Motorcykel
    B: Registreret første gang 09-02-2005
    H: Gyldig i perioden 29-03-2019 til 29-03-2019

Du må kun bruge prøvemærket til:
    Afprøvning og indstilling af nyt køretøj

Sådan må du bruge prøvemærket

l Du må kun bruge prøvemærket til de formål, vi har nævnt i denne
    tilladelse.

l Det er kun dig, der må bruge prøvemærket.
    l Du må ikke bruge prøvemærket på køretøjer, der er farlige for

færdselssikkerheden.

+------------------------------------------------------------------------+
    |Du skal altid have denne tilladelse med, når du kører og vise den til |
    | |
    |politiet eller Motorstyrelsen, hvis de forlanger det |
    +------------------------------------------------------------------------+

Prøvemærket gælder i den periode, du har betalt for
    Du betaler for de hele døgn, du skal bruge prøvemærkerne. Perioden begynder med
    det døgn, hvor gyldighedsperioden starter, og slutter ved udgangen af det døgn,
    hvor gyldighedsperioden udløber. Du får ikke penge tilbage, selvom du eventuelt
    leverer mærket tilbage, før gyldighedsperioden er udløbet.

Ansvarsforsikring, hvis uheldet er ude
    Vi har tegnet ansvarsforsikring hos Codan Forsikring A/S for det antal dage, du
    skal bruge prøvemærket. Hvis du får en skade, skal du kontakte Codan på telefon
    33 55 33 96.

Hvis uheldet er ude, skal du notere uheldets dato, tidspunkt og sted samt
    modpartens navn, adresse og registreringsnummer. Er der vidner til uheldet,
    skal du få deres navne, adresser og telefonnumre.

Ansvarsforsikringen dækker i EU- og EØS-lande, men ikke på Færøerne og i
    Grønland.

• #15   7. mar 2020 Men hvis du leser linket i min første post, så står der :

"Danske prøvemærker og prøveskilte kan bruges til transport af et køretøj fra Danmark og til eller igennem Tyskland. Det gælder ikke den modsatte vej."

• #16   7. mar 2020 De tyske Kurzzeitkennzeichen kan du bestille online her eller på de regionale motorkontorer, siden vist også linker til (forbehold, et par dage siden jeg selv søgte ad den vej):

https://www.strassenverkehrsamt.de/kfz-zulassung-kurzzeitkennzeichen

• #17   7. mar 2020 Husk der ikke er kaskoforsikring via prøveplader. Kun ansvar.

• #18   7. mar 2020 #16 og 17 Tak for det,- godt at vide !

• Torben V
    Torben V Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #19   15. feb 2023 Hvordan forsikre man hjemtransport når man henter på en trailer?

• #20   16. feb 2023 De gange jeg har kørt, har jeg kun haft ansvarsforsikring. Trailer er dækket via bilens ansvarsforsikring. Og så har jeg kørt ordentlig. smiley
    Jeg tror det bliver meget svært at kaskoforsikre cyklen på en trailer på en hjemtur fra f.eks. Tyskland.

Kommentér på:
Hente mc i Tyskland

Annonce