{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hente MC i tyskland?
  • #1   9. maj 2014 tyske plader i tyskland . og DK prøve skilte fra grænsen af .

    mvh


  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #2   9. maj 2014 Hvis sælger tillader det må du køre til grænsen på hans nummerplader - dem afmelder du så for sælger ved grænsen og fortsætter hjem på nogle danske midlertidige plader som også fåes ved grænsen. Husker ikke helt om de danske skal bestilles på forhånd ?! De er i hvert fald tidsbegrænsede.

  • #3   9. maj 2014 Jeg vil bruge en trailer hvis det var mig.

  • #4   9. maj 2014 Eller måske leje en kassevogn.
    Du skal huske at få papirer med på den, jeg er ikke helt med på hvad de hedder..


  • #5   9. maj 2014 Tjek nu proceduren hos SKAT i stedet for 10 forskellige svar herinde...
    (Sorry boys men sådan ender det jo hver gang smiley


  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 21
    #6   9. maj 2014 Du må godt køre i Tyskland med danske prøveklistermærker.
    Bed sælger om at sende dig stelnummer og relevante data, bestil klistermærke på skat og kør ned og hent geden.
    Jeg har en tysk ven der er politibetjent, han har undersøgt sagen hos kollegaer, og det er helt efter bogen.
    Jeg har en pdf. fil med tyske retskendelser der bekræfter at det er ok. Den sender jeg naturligvis gerne hvis nogen måtte ønske det.


  • #7   9. maj 2014 Du må køre i hele EU på DK prøveplader!

  • #8   9. maj 2014 det det nyeste jeg kan finde om det.

    mvh

    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1875482


  • #9   9. maj 2014 Eller få et tysk fragtfirma til at levere biken smiley det er næsten billigere ( alt efter hvor langt nede den står ) og så sparer du også tiden smiley

  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 21
    #10   9. maj 2014 Ja Busa, af dit link fremgår det at det ikke er lovligt.
    Men en tysk betjent der bliver præsenteret for et dokument der på tysk gengiver 3 domme, der bekræfter at det er lovligt, han lader dig køre.
    Personligt tror jeg, at tyske domstolsafgørelser har større vægt i tyskland, end hvad danske skat tror gælder i tyskland.
    Men jeg sender hjertens gerne mit pdf.dokument til dem der måtte have interesse deri.
    Ligeledes yder jeg gerne support hvis der er nogen der skulle få problemer med fritz-betjent. Så er det næsten ligemeget hvad tid på døgnet det er, og skulle det foregå på tysk spiller det ingen rolle for mig, da jeg behersker tysk på forhandlingsniveau.


  • #11   9. maj 2014 kanon .
    det er da en flot hjælp at have baghånden, for dem der skal afsted og måske får brug for det .

    mvh


  • #12   9. maj 2014 I Tyskland får man bare fat i "Überführungsnumernschild"
    Med denne må man også køre herhjemme, Zollkennzeichen bliver du også kaldt, koster omkring 50 euro og så et dem ged barberet, hat kørt lastbil hjem på denne måde og kørte den også herhjemme til værkstedet smiley


  • #14   9. maj 2014 Gad vide hvormange der bare triller over grænsen og hjem de de tyske plader ?

  • #15   9. maj 2014 Andreas

    hvor lang tid går der fra man bestiller til man har pladen ?? og som jeg læser det kan man bruge den til flere motorcykler er det rigtigt set ??

    og kommer nok tilbage til det senere når det bliver aktuelt


  • #16   9. maj 2014 Umiddelbart kan jeg kun huske at det kan bruges til et køretøj, da man skal udfylde stelnummer... Da jeg hentede lastbil kørte vi, altså sammen med forhandleren til en forsikring hvor jeg fik den udleveret med det samme

  • #17   9. maj 2014 Ja da jeg importerede min første mc for 12 år siden var det med kurzzeitkennzeichen fra Kiel til grænsen og derfra videre med dansk prøveplade. Sys det tog meget tid ( dengang ) med kontakt til myndigheder og udfylde papirer og så den tid det tager at hente cyklen. Har sidenhen hentet ca 15 mc i tyskland. Fået dem alle sammen leveret. For mit vedkommende billigere og mere bekvemt smiley

  • #18   9. maj 2014 Rigtigt denne gang hentede jeg biler til landet og det skulle vi skifte pladerne ved grænsen, men kan da også udmærket godt se at det ville være nemmere at får dem leveret, ville dog trods alt tage turen derned og kigge, måske forhandle en bedre pris når man står ved køretøjet smiley

  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 21
    #19   9. maj 2014 De tyske gule kurzkennzeichen medfører, at du skal tegne en forsikring der dækker de typisk 5 dage, forsikringen koster, SVJH i nærheden af 100 eur (det er 5 år siden sidst) dertil nummerplade (måske 15 eur).
    Med denne tyske "prøveplade"må du køre i danmark, men et dansk "prøveklistermærke" som koster 100 kr om dagen må, du køre både i tyskland og danmark med det.
    Med det tyske gule kurzkennzeichen skal du tegne en forsilring og du skal motorkontoret og have tilladelsen, derefter skal du have præget en nummerplade, det betyder at du skal 2 til 3 steder ( om du kan klare noget af det online, ved jeg ikke)
    Med dansk prøveklistermærke, bestiller du det hos skat, og betaler 100 kr om dagen, mon ikke det kan gøres for 200 kr, det er incl. Forsikring


  • Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #20   9. maj 2014 Jeg hentede min og kørte den selv hjem - på tysk plade. Husk at omregistrere inden tre uger og at mc der har kørt under 6000 km regnes som ny - læs regler på skat.dk...

  • #21   9. maj 2014 Henrik K

    nu kan du vel næppe køre lovligt på tyske plader i dk smiley


  • #22   9. maj 2014 Prisen har jeg altid forhandlet hjemmefra over telefon eller mail. Og aftalt med sælgee at svarer cyklen ikke til den beskrevne stand lader fragtfirmaet den stå. De har hver gang tjekket den for mig og også haft den startet. Og har den ikke svaret til det beskrevne så ringer de og så må jeg tage en beslutning om de skal læsse eller ej. Det er så heldigvis kun sket én gang smiley

  • Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #23   9. maj 2014 Se skat.dk - import af bil og mc. Du må lovligt køre i "Din kvittering tillader kørsel i Danmark

    Vi sender dig en kvittering, som du skal have liggende i køretøjet.

    Kvitteringen giver dig og din husstand ret til at køre med de udenlandske nummerplader her i landet, indtil SKAT har beregnet den registreringsafgift, du skal betale af køretøjet."

    Læs selv...


  • #24   9. maj 2014 Der må ikke køres på udenlandske plader i danmark, dig som dansker må ikke engang føre et køretøj her i landet der ikke er indregistreret ikke engang en time eller flere dage...
    Og Kurzzeitkennzeichen gælder mindst 9 dage nu ved export, læs venligst det jeg har delt længere op...


  • #25   9. maj 2014 Forresten, forklar lige en tysk betjent hvad der står på dine papir fra skat, medmindre det også står på tysk ellers kan jeg ikke forestille mig at du kører nogle steder mere smiley

  • #26   9. maj 2014 henrik.

    det du taler om,
    tror kun det gælder hvis du fraflytter et andet land, og flytter til dk med dit køretøj, at du så har 3 uger til at få det omreg .

    mvh


  • #27   10. maj 2014 Skal man være helt regelret, ja så må man godt køre med danske prøveskilte i .de, MEN ikke ved import fra .de til .dk! Men igen, gad vide om de gider stoppe en og checke hvor man er på vej hen.. smiley

  • Henrik K
    Henrik K Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #28   10. maj 2014 I må da meget undskylde, men jeg læser bare på skat.dk og der står

    Indfør et køretøj med udenlandske nummerplader
    Du skal give SKAT besked om, at du har indført køretøjet. Der er forskel på, om du allerede bor i Danmark, eller om du flytter til landet.

    Hvis du allerede bor i Danmark:
    Udfyld inden 24 timer denne formular.
    Få køretøjet synet hos en synshal - udvidet registreringssyn
    Anmeld derefter køretøjet til afgiftsberigtigelse inden 14 dage i Motorregistret. Skriv i bemærkningsfeltet, at køretøjet har udenlandske nummerplader.
    Hvis du flytter til Danmark:
    Få køretøjet synet hos en synshal - udvidet registreringssyn
    Anmeld køretøjet til afgiftsberigtigelse i Motorregistret inden 14 dage. Skriv i bemærkningsfeltet, at køretøjet har udenlandske nummerplader.
    Har du ikke fået et CPR-nummer og NemID, skal du sende en mail til motorcenter@skat.dk, hvor du beder om at få anmeldt køretøjet til afgiftsberigtigelse.

    Skriv i mailen, at køretøjet har udenlandske nummerplader.


    Og der står mere men læs det selv og så vurder om du tør eller skal ringe til dem - som jeg gjorde, da jeg hentede min - god fornøjelse med din MC...


  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 21
    #29   10. maj 2014 @ Juel - Som jeg tidligere har nævnt, er jeg i besiddelse af 3 tyske domstolsafgørelser der siger, at det er lovligt. En sag hvor turen starter i et 3. land og der køres transit gennem Tyskland og 2 sager hvor udførslen starter i Tyskland.

    Det er ikke sædvane i D at man får lov til at køre i sælgers navn op til 3 uger og køber omregistrerer. Jeg kender i hvert fald ingen tyskere der vil gå med til det.


  • #30   10. maj 2014 Jan G: Ok, jamen så er det da klart den nemmeste måde at gøre det på smiley Dejligt så blev jeg det klogere smiley


  • #31   11. maj 2014 Der bliver ikke tale om nogen registreringsafgift, da jeg skal bruge MC´en til doner MC. smiley

  • #32   11. maj 2014 Hvis man alligevel skal derned. Så tá turen i en kassevogn.... Det er bare meget lettere.

  • #33   11. maj 2014 # 12 har ret, jeg har også gjort det,. specielle tyske prøvplader må krydse grænsen.

  • #34   11. maj 2014 Hos TÜV kan du købe en tysk prøveplave, der holder 1, 3 eller flere måneder. Med en af dem på cyklen, må du køre den hjem til din egen adresse uden for Tyskland - altså et eller andet sted i DK.

    Jeg har undersøgt det her, og jeg har gjort det, Jeg blev enddan standset af en betjent efter færgen, den endte med at give mig ret.

    Det hele kostede ca 140 euro i tyske papirpenge til TÜV


  • #35   11. maj 2014 Hej
    Måske har jeg misforstået noget, men normalt må man ikke føre et udenlansk køretøj i DK med mindre man har førebevis til dette ex. ved kørsel på Kurzzeitkennzeichen i DK skal du være i besiddelse af Tysk førebevis.
    Muligheden for at blive taget er nok lille men iflg Karnov holder den ikke i retten smiley


  • #36   11. maj 2014 Der er er relativt ny EU-regel, der lader dig afhente et køretøj på prøveplader fra dens oprindelsesland direkte til en adresse i Danmark. så du har både ret og ikke ret:-)

  • #37   11. maj 2014 Okay smiley så lærte jeg sku lige noget nyt i dag Knud, tak for info smiley

Kommentér på:
Hente MC i tyskland?

Annonce