{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.293 visninger | Oprettet:

Flytning af stel fra smadret cykel . {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål til alle jer mc drenge.

Jeg går med tanker om og flytte min danske motorcykel som har været med i en ulykke over på en cykel uden afgift ..

Men mit spørgsmål er sådan her ...
Er det lovligt kun og flytte nummeret over da det er meget nemmere og de 2 cykler er 100 % ens altså årgang farve motor osv osv
sæt igang smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytning af stel fra smadret cykel .
  • #1   2. dec 2009 Dit stelnr er da hugget ind i stellet, hvordan i alverden vil du flytte det over.
    Hvis du tænker på nr plade, så er det selvfølgelig heller ikke lovligt.


  • #2   2. dec 2009 skære det ud svejse det til og hugge det gamle nummer over i nemt nok ...

  • #3   2. dec 2009 nej det må du ikke.

  • #4   2. dec 2009 Du skal sgu nok ikke snakke for højt om det

  • #5   2. dec 2009 hvorfor må man ikke det ??? HVOR KAN MAN LÆSE OM DET ???

  • #6   2. dec 2009 det står på skat.dk' s side
    søg og du skal finde


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #7   2. dec 2009 Du må ikke, men hvad "nogen" ikke ved har "nogen" ikke ondt af.

  • #8   2. dec 2009 Nej det må man ikke.
    Men lad være med at skære ud og svejse i. Det blir meget pænere hvis du sliber nummeret væk i det tyske stel, og banker et nyt i
    (har jeg hørt :-))

    Det kræver self. at du har et bogstavsæt af rette størrelse.
    (punktsvejs evt. et stykke fladjern på stellet, som du kan støtte bogstaverne op ad når du slår dem i, så kommer de til at stå snore-lige


  • #9   2. dec 2009 Lad være, det gamle nummer kan ses når de gennemlyser det

  • #10   2. dec 2009 Jeg da håbe det er gas når du spørger hvorfor man ikke må!!!!

  • #11   2. dec 2009 gud har du været inde på skats side på det sidste .. ikke lige den nemmeste side og navigere rundt på .

    nej mener det død seriøst , hvorfor skal de ha afgift 2 gange når cyklerne er ens ??


  • #12   2. dec 2009 Hvad er det dog for en gang pis at råde manden til ??
    Selvfølgelig må man da ikke det iflg. Skat.
    Hvem fanden herinde ville ha´ en cykel, med et stelnummer hugget ind i stellet, på den ulovlige måde i beskriver ??? Jeg ville blive fuldstændig total tosset og love bål og brand, hvis jeg fik sådan en cykel der er lavet julenumre med. Svindel og dokumentfalsk.
    HVIS uheldet er ude og det bli´r fundet ud af, så er fanden jo løs. Forsikringsselskabet vil gøre ALT for at køre aben retur til forsikringstageren. Og så kan man jo sidde og tygge i den gæld MANGE år fremover.

    Fortsat go´aften.

    ;O)
    Ikke et skråplan at komme ud på.


  • #13   2. dec 2009 Fordi afgften følger stellet og ikke stumperne. Hugger du nyt nummer i og bliver snuppet, ryger du ind for dukomentfalskeri. Længere er den ikke. Ja og så bliver du tvunget til at betale afgiften + en kæggelig bøde.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #14   2. dec 2009 Desværre er svaret "fordi reglerne er sådan" - men det gør det så ikke nemmere at forstå.

    Havde jeg stået i den situation, ville jeg da gøre det - men det gør jeg ikke så det gør jeg ikke. :o)


  • #15   2. dec 2009 Du skal, ligesom alle vi andre, betale afgift af alle dine køretøjer, sjovt nok. I hvert fald dem, du ønsker at benytte på offentlig vej.

    Da der er tale om to forskellige mc'er, skal du naturligvis betale for dem begge. Også selvom de ligner hinanden.


  • #16   2. dec 2009 Lige et kort spørgsmål

    Kan godt forstå det er ulovlig at hakke nyt nr i stellet.
    Hvis han tager det (danske) stel og skifter ALT andet ud med en tysk doner cykel så han til sidst har en TYSK cykel med dansk stel så er det vel ok?


  • #17   2. dec 2009 At sidde som hjælpeadministrator og tale for bedrageri. Så har man set det med...

  • #18   2. dec 2009 "men det gør jeg ikke så det gør jeg ikke" heheh good one sajmon..

    Lars.. han har da betalt afgift af det ene køretøj.. og det andet køretøj skal tilsynladende skrottes!! så på hvilken måde i himlens navn går det ud over dig eller en 5. person ?? ja det er ulovligt, men hva skade gør det udover at det er ulovligt..



  • #19   2. dec 2009 Enig med Lars L, hvad sker der lige der..

  • #20   2. dec 2009 Mirza A

    Lige så meget skade som sort arbejde mv.

    Hvis du ikke selv kan ræssonere dig frem til det, så fred være med det.


  • #21   2. dec 2009 Vi er enige om at der er betalt afgift på min cykel som har været nede og ligge en tur , så køber jeg en magen til i tyskland og flytter det lille nummer over i den i stedet for. Men ja ja den er gået ind jeg flytter hele lortet over på mit gamle stel ... så ved jeg også hvad vinteren skal gå med smiley

  • #22   2. dec 2009 Flyt stumperne over på det danske stel, eller betal afgiften på den tyske cykel! Længere er den vist ikke...

    Men det er jo sådan det går, når man vil spare sin kaskoforsikring væk...

    Søren

    Ps.: Og Sajmon?!? Hvad skete der lige der??? Kan kun sige det samme som Lars L og Carsten L... Hjælpeadministrator og så tale for bedrageri...


  • #23   2. dec 2009 Nej det er ikke lovligt .. Det er faktisk meget strafbart .. Hvis der sker en ulykke og de opdager det ... så er det din baglomme der har hele regningen

    DYRT DYRT DYRT Og Meget DYRT Bliver det


  • #24   2. dec 2009 du kan overhovedet ikk sammenligne det med sort arbejde..

    ingen, aboslut INGEN taber noget ved at manden flytter delene på sin tyske cykel.. da afgiften på den danske ER betalt og den kommer ALDRIG til at køre igen.. De danske veje får hverken et køretøj mindre eller mere på de danske veje..

    men LARS L, svar mig lige.. at han flytter delene fra den tyske cykel over til den danske er i orden, det går ikke udover dig ligesom sort arbejde eller hvad?? hvorfor ikke..?? er det ikke det samme i sidste ende..


  • #25   2. dec 2009 nemlig Mirza ... det kan sku da ikke være så ulovligt ... cyklen er jo købt og betalt for danske kroner og det er den tyske også .. men flytter nok bare hele lortet selvom det andet ville være noget nemmere ,

  • #26   2. dec 2009 Mirza A

    Læs sidste linie i mit indlæg henvendt til dig. Hvis du ikke kan se problemet, så har jeg ingen intentioner om at forklare det.


  • #27   2. dec 2009 sven N

    Jeg er lidt nysgerrig... lad os nu ,at du fandt det nemmest at ændre stelnummeret på den tyske importcykel - kunne du så finde på at sælge den videre på et senere tidspunkt?


  • #28   2. dec 2009 lad os nu antage.... skulle der stå

  • #29   2. dec 2009 Jeg ved ikke om det er fordi jeg er ved at blive gammel, men jeg er rystet over at du kan finde på at spørge om det !!

  • #30   2. dec 2009 nej ville ikke sælge den igen uden og oplyse køber om hvad der er lavet , så kan køber selv tage stilling til om det er noget , og cyklen skal selvfølgelig være så billig at det kan svare sig ... Men glem nu ikke at dette kun var et spørgsmål...

  • #31   2. dec 2009 Ja ja, vi er da helt enige om at det er ulovligt.

    Men hvis det er laver ordentligt, så er der sgu aldrig nogen der finder ud af det, men hvis de gør, ja så er man sgu på den.

    Men hvem fanden skulle rode i sådan noget lort.?

    Det er dog fandens så hellige at folk er, og Sajmon kommer bare med gode råd. Det er da pisse-ligegyldigt at han er hjælpe-admin. Han er vel ikke talerør for forummet.......vorherre bevares


  • #32   2. dec 2009 Der køre da en million ktm cykler rundt på gamle stel numre ??? har selv haft en hvor stel var 98 resten var en 05 er .. så kan ikke se problemet når cyklerne er 200% ens ..

  • #33   2. dec 2009 ok en ting er at have 2 ens cykeler og låne ålade fra den ene til den anden (naturligvis stadig røv mht forsikring), men direkte at ændre i stel? der står jeg sq også af.... og desuden er det jo ikke nemt at gennemføre hvis cyklen har stel af alu?

  • #34   2. dec 2009 J1, det der er også dokumentfalsk, så taksten er den samme.
    Forskellen er bare at det med pladen finder de ud af ligeså snart de kigger på cyklen. Det andet skal man sgu være uheldig for at blive busted for..


  • #35   2. dec 2009 Sven N, Det kan godt være du ikke kan se problemet, med at sætte stumper fra en nyere model på et ældre stel. Men det kan Skat, de kalder det identitet skifte og så skal du betale afgift som om det var den nye model.

    Men som jeg læser det, så har du et stel som ikke fejler noget og det er for at spare tid at du vil hugge et nyt nummer i den tyske cykel?

    Hvis det er sådan det hænger sammen, så brug da et par weekender på, at bygge det hele over på dit eget stel. Så slipper du for alle problemer der kan opstå hvis svindlen skulle blive opdaget eller når du en gang skal sælge den.


  • #36   2. dec 2009 Du kan evt ansøge om en genihugnings erklæring hedder den vist nok, ved bilinspektionen. Det er der mange biler der har fået lov til pga rust i plade delen hvor stelnr står. Måske kan dette også lade sig gøre, hvis stellet ikke kan synes mere, pga det er skævt mm.
    Mht afgift ved jeg kun at biler med rustne stelnr, slipper uden afgift, ved ikke med et mc stel, men et forsøg værd.


  • #37   2. dec 2009 Flytter den sku over på mit eget stel ingen tvivl , ville egentlig bare høre om det andet var lovligt inden jeg bliver svinet for meget til og beskyldt for alt for meget smiley go jul til alle jeg kan findes i min garage de næste par weekender ..

  • #38   2. dec 2009 Det er jo heller ikke det ringeste sted at opholde sig på den her tid af året, held og lykke med det smiley

  • #40   2. dec 2009 Jeg har stået i samme situation før. Ikke med en skadet cykel, men med spørgsmålet om hvor meget man må tage fra en udenlandsk cykel... Ifølge den medarbejder fra Skat jeg talte med INTET!!! HVIS du mangler dele, skal du købe dem i Danmark (hvor der er betalt moms) eller på nettet enkeltvist. Ellers er ALLE delene 100% afgifts pligtige (fra udenlandske donorcykler).... Tjek selv....;o)

  • #41   2. dec 2009 For det første må man ikke svejse i et stel
    for det andet følger afgiften stellet og ikke stumperne
    for det 3 kan du virkelig komme i knibe hvis du bliver involveret i et trafikuheld. Er cyklen skadet så få den meldt totalskadet og hiv afgiften.

    Det er virkelig en grim ting at råde manden til....fyyyyha!


  • #42   2. dec 2009 Nu er det jo for det første ikke ulovligt at tænke på at gøre noget ulovligt.

    Som du efterhånden har fundet ud af Sven, så ER det ulovligt at flytte stelnummeret rundt. OM du så gør det eller ej - er jo en sag du selv må afgøre.

    Hvilke risici der er forbundet med at gøre det - og så blive opdaget, vil jeg ikke give et bud på. Men jeg tror næppe du vil få den solgt, når du oplyser, at du har gjort sådan ved den smiley




  • #43   2. dec 2009 Og hvis det IKKE oplyses så er det svindel .. Svindel i denne grad = Spjeldtur

    Som skrevet før .. totalskade den og betal afgiften på den anden .. Nemt og lovligt


  • #44   2. dec 2009 Hvis det "gamle" stelnummer er registeret som skrottes - så bliver den svær at forsikre !!
    Hvis der sker en lykke, så er du ristet og forsikringen dække ikke !!

    Det er sure penge, men du skal betale din afgift......

    Det er ikke ulovligt at tænke ulovligt - men ulovlige hensigter er ulovlige, så hvis man er middel begavet så er det ulovligt !!

    Og lidt opkast:
    MAN (=brugerne) kan ikke som (hjælpe)admin opfordre til lov brud - da der følge forumets §1.8 får karantæne... Hvilket de ansvarsfulde (hjælpe)amin skal eksekver !!

    Så er du bare ikke gammel nok til den opgave !!


  • #45   2. dec 2009 Den mest retfærdige ting ville jo være hvis man kunne rette henvendelse til SKAt og sige at man gerne vil have sig afgift retur. Og så bruge den på den anden cykel, magen til + samme årgang som står lige ved siden af. (Burde jo så også være samme beløb)

    Men (uden at vide det) så går SKAT nok ikke med til det. Det er for retfærdigt, nemt og lige til. Man kan jo slet ikke genere nogen eller hive penge ud af folk på den måde...


  • #46   2. dec 2009 JA, det er ulovligt, fint nok..

    men om manden sætter ALLE tyske dele på sin danske (med afgift cykel)

    eller sætter ALLE danske dele på sin tyske (uden afgift cykel) og efterfølgende skrotter sin danske, så kører der samme antal af præcis den cykel på de danske veje.. bare fordi noget er ulovligt betyder det ikke at det er moralsk ukorrekt!

    og bare fordi noget er lovligt, betyder det ikk at det er moralsk korrekt.. er det ulovligt at bagtale folk ? ja, er det ulovligt nej.. skal vi så gøre det??? hmmmmmm...


  • #47   2. dec 2009 "og bare fordi noget er lovligt, betyder det ikk at det er moralsk korrekt.. er det ulovligt at bagtale folk ? ja, er det ulovligt nej.. skal vi så gøre det??? hmmmmmm... "

    - Det er jo en helt anden måde at belyse tingene på.... For dine fødder ligger der en stor politisk karriere..............


  • #48   2. dec 2009 jeg syntes der mangler et vigtigt aspekt i denne sag:

    man lærer en fandens masse ved at skille to ens cykler ad, og samle den ene igen, man får øje på eventuelle problemer, og får inspiceret delene enkeltvis så man kan vælge de bedste enkeltdele på et fornuftigt grundlag...

    det er da så absolut tiden værd i mine øjne smiley


  • #49   3. dec 2009 Man lader sgu bare være med at lægge cyklen til at starte med.

  • #50   3. dec 2009 Jeg synes det er en smart ide, når min R1 runder 120.000 km, køber jeg da bare en tysker der har kørt 10.000 km og smider stelnummeret derover!


    - Eller også gør jeg IKKE... bedrageri er altså ikke så smart igen


  • #51   3. dec 2009 Sven -> Har ikke set efter hvilket cykel du har, men det er muligt at du kan skaffe et nyt stel fra fabrikken, som ikke har et nummer. Jeg ved at i hvert fald Kawasaki sælger stel uden nummer til ræs....

    Så kan det så godt ske at det også er ulovligt, men min moral ville ikke føle sig såret, såfremt det originale stel destrueres.


  • #52   3. dec 2009 "Det er jo en helt anden måde at belyse tingene på.... For dine fødder ligger der en stor politisk karriere"

    er jeg interesseret i en politisk karriere, who cares ?? jeg er bygnings ingeniør, det er jeg rimelig tilfreds med...


  • #53   3. dec 2009 hvis nu du ombestemmer dig og ender med at banke nyt stelnummer i det tyske stel. Så kan jeg jo købe det gamle stel så kan jeg vel få den synet og indregistreret med afgift smiley


    haha


  • #54   3. dec 2009 Sven fair nok at du oplyser en evt. køber om at du har fusket, men hvad han gør... aner du ikke, og i sidste ende er det din røv som hænger i vandskorpen hvis det bliver opdaget..... og tro mig de er rigtig gode til deres arbejde, er selv en gang blevet ringet op af politiet som spurgte ind til en cykel jeg havde ejet 4-5 år tidligere, den var endda købt hos en velrenommeret forhandler som en genopbygning, stelnumret passede bare ikke, heldigvis havde jeg mine papirer iorden, så de gik videre til forhandleren.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #55   5. dec 2009 Skægt som den her slags tråde kan få folk op af stolene. Hvad jeg skriver i den her tråd, er ene og alene udtryk for min egen mening og ikke MCG's holdninger eller meninger. I tager jo åbenbart alt hvad jeg skriver fuldstændigt bogstaveligt, så det burde være nok til at jeres opmærksomhed er flyttet fra min "titel", over på det jeg skriver.

    Peg lige på det sted hvor jeg direkte har opfordret til noget ulovligt. Jeg påpeger blot fakta - så er det op til trådstarter hvad han gør med de
    oplysninger.
    Jeg har svært ved at få det dårligt over at i sidder et par stykker og vil slå et par slag for regeringens tåbeligheder i afgiftsager. Hvis det der foregår inde på borgen virkelig er værd at tale for, hvorfor er det beløb man får tilbage i afgift for en cykel man eksporterer, så ikke nøjagtigt det samme som det man skal betale for samme maskine når man importerer den????
    Kan i forklare mig det, drenge?
    Hvad er årsagen til det ikke er sådan - for det ville da være både "logisk" og "fair".

    Det er muligt staten har defineret en forskel på om man flytter nummeret over i et andet stel, eller stumperne fra den anden cykel over på det danske stel, men i sidste ende er der ingen reel forskel på det. Der kommer EN kørende MC med dansk afgift ud af det, samt en bunke smadrede stumper som med al sandsynlighed ryger i markedet her på siden, eller på den blå avis prik dk.


  • #56   6. dec 2009 Kære Sajmon.

    "Skægt som den her slags tråde kan få folk op af stolene." - skriver du.

    Når man påtager sig et job, hvor man mere eller mindre får hånd og halsret over de øvrige brugere her på siden, så må det mindste forlanges, at man er et forgangsbillede for de øvrige brugere. Du har ret i, at du ikke direkte opfordrer til ulovligheder - men jeg vil give andre ret i, at den hentydning der ligger gemt i det du skriver, er meget svær at tolke anderledes.

    Men når det så er sagt - så forpligtiger din titel, uanset hvad du så måtte mene. Såfremt du måtte ønske at komme med udtalelser, som ikke skal ses som MCG-udtalelser/holdninger, så må du gøre det klart i starten af dit indlæg.

    Hvad folk i øvrigt har af egne meninger om og tolkninger af, hvad staten og de folkevalgte politikere har lovgivet omkring, er jeg personligt i bund og grund bedøvende ligeglad med. Det eneste der er klart er, at når trådstarteren spørger om det er lovligt at flytte et stelnummer fra et stel til et andet - så er svaret NEJ. Vælger man at tolke det nej som et "måske", ja så er man i fare for at få røven på den offentlige slibesten.

    Mvh. -J2-


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #57   6. dec 2009 Så er vi endnu en gang tilbage ved at tage alt hvad jeg siger bogstaveligt, og lade mit virke som HA forpligte mig og bla bla bla.

    Fint nok - så går vi ned ad den vej i ønsker.

    Mine allerførste ord er "Du må ikke" - ergo lever jeg derved op til de krav der stilles til mig af henholdsvis forummets regler og min "titel" - og det er med al ønsket tydelighed bekræftet at det er ulovligt at flytte stelnummeret over i et andet stel.

    Så hvorfor fortsætter diskussionen, og hvorfor sidder der et par kællinger og smider om sig med udstemmer?


  • #58   6. dec 2009 Men når nu det ER sådan brugerne opfatter en HA - så burde du måske stille dig selv spørgsmålet, om det i det hele taget er det værd.

    Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er eller ej. Men lave om på, hvordan brugerne af sitet opfatter udmeldinger fra en HA - er nok en opgave, der går temmeligt meget op ad bakke.

    Så længe du har HA stående under dit navn, så vil du blive opfattet som en autoritet - og dem har mange det lidt svært med. Derfor VIL dine udmeldinger bliver taget bogstaveligt af mange.



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #59   6. dec 2009 Det er altid noget værd at udtrykke sin mening - ellers skal alle HA'er jo undlade at deltage i forummet overhovedet.

    Jeg har ingen som helst problemer med at noget går opad bakke, for det er folks eget problem at de bevidst VIL misfortolke alt hvad man siger.

    Jeg har heller ingen problemer med at mine udmeldinger vil blive taget bogstaveligt af mange, men dem som hævder at det altid er tilfældet, og så i samme åndedræt peger fingre af mig for at opfordre til ulovligheder når jeg ikke gør det, må jo være løgnere / hyklere siden de kan vælge at fortolke i stedet for bare at læse og forstå.


  • #60   6. dec 2009 Den skinbarlige virkelighed rammer med et brag. Jeg er som sådan ikke uenig i dine argumenter, men påpeger blot fakta og ikke forventet-fakta smiley

    Men held og lykke - den sidste reformator er ikke set endnu smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #61   6. dec 2009 Han sidder bare ikke her, så led andetsteds. :o)

  • #62   6. dec 2009 Martin Luther King så heller ikke sig selv som reformator - det var først da han stod på talerstolen og sagde "I have a dream", at han blev klar over det!!

    smiley


Kommentér på:
Flytning af stel fra smadret cykel .

Annonce