{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.691 visninger | Oprettet:

Martin V
Martin V
Tilmeldt:
25. jun 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14

Benzin fosser ud af karburator {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!

Jeg har en xj 600 model 51j.

den har kørt rigtigt godt i meget lang tid trods sin høje alder, men for nylig fik den den idé at sende benzin ud gennem karburatorens overløb i rå mængder. Det tab-løber faktisk ud af den.

Jeg har haft åbnet karburatoren, men kunne ikke finde noget som så forkert ud. Hvad kan være galt? da jeg åbnede karburatoren kunne jeg se at en tidligere ejer hav haft splittet den ad før mig - der er mærker fra skruetrækkere på alle messingskruerne indeni...

Det fik mig til at lede efter en ny (brugt, altså), som jeg nu har fundet til omkring 6-700 kr. Ville I anbefale at skifte? Hvad medfører det i givet fald? Kan man det eller skal man justere alt muligt, så?

På forhånd tak for jeres altid fantastiske hjælp.

God MC-karma!
-Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin fosser ud af karburator
  • #1   2. dec 2009 Tror du skal kigge lidt på din svømmer. Den hænger nok med det resultat at der konstant løber benzin ned i din karburator og videre ud hvor den nu kan komme videre.

  • #2   2. dec 2009 Det kunne dreje sog om lort i svømmerhuset! En grundig rengøring og evt nogle nye svømmernåle, så BURDE klaveret spille igen!

  • #3   2. dec 2009 er det sket i frost vejr, så er det sq nok bare karburator is der har låst svømmeren eller ventil... prøv lige med et skod karburator sprit hvis det er sket i frost inden du smider penge efter nye stumper.... Min drz og vespa´en lavede begge samme nummer i garagen den anden dag....

  • #4   2. dec 2009 Hej.
    Er det når den køre det løber ud af dem, hvis ja så er det nålventil og evt svømmer højde. Hvis det er når den står stille med slukket motor, så er det benzinhanen, det er en vacumhane dvs. den lukker selv når der ikke er noget vacum (= motor slukket) og gør den ikke det kan kaburatoren ikke klare at holde lukket i længer tid, så få fikset enten hane eller kaburator.
    MVH.
    KP


  • #5   2. dec 2009 Det er svemmeren der hænger

  • Martin V
    Martin V Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
    #6   2. dec 2009 Svømmerne, siger I... Hmm... det giver mening!

    4 x karburatorreperationssæt koster 500 kr. en brugt karburator fra tyskland koster ca 800 kr - begge dele alt inkl., så jeg er fristet til at spare bøwlet og vælge at skifte hele molevitten i stedet for at skrue på den. Er der nogen af jer der ved om man bare kan sætte en anden karburator på, synkronisere den og stille tomgang og voila så kører det? ...eller er den bygget til motorcyklen så der skal skrues og justeres på andre ting?

    Lars: tak for dit bud, men nej jeg tror ikke det har noget med frostvejr at gøre - der har jo nætmest ikke været frost.

    De bedste hilsner
    Martin


  • #7   2. dec 2009 Husk nu at tjekke din motor olie for benzin ,inden du starter din mc op igen .
    det kan ske at der render benzin derned når den laver det nummer er

    mvh


  • #8   2. dec 2009 hvis de er fra en magen til så på med dem og så synk dem ..

  • #9   2. dec 2009 Jamen hvis det er bare er svømmerne der hænger, så kræves der jo ingen nye stumper. Men selvom du køber et nyt sæt karburator, så kan du jo ikke vide om de også trænger til renovering. Så er det jo pludselig 800+500 kr du skal af med.

  • #10   2. dec 2009 Vær lige ops på at du risikere at stå med det samme problem. hvis du køber andre karburatore. Når benzinen, i dem du køber, fordamper risikere du at svømmer og nål "sætter" sig, og så står du muligvis i samme problem. :-((

  • #11   2. dec 2009 Ovenstående er selvfølgelig hvis der købes brugt. :-))

  • #12   2. dec 2009 en god gang rens af svømmer og hus så spiller det , prøv at søg i forum efter emnet , der ligger en "opskrift " jeg fik da jeg havde problemet ,:) og det virkede.

  • #13   2. dec 2009 Du kan rense de eksisterende karbs.

    Giv dem evt et godt dask med skaftet af en skruetrækker, så ventilerne hopper fri

    Skift evet de slidte svømmerventiler-

    Det vil koste en brøkdel af at skifte, og de nye brugte er sandsynligvis ikke en snus bedre.


  • #14   9. dec 2009 ja et godt dask eller en større hammer.. hmm?? lyder ... fornuftigt

Kommentér på:
Benzin fosser ud af karburator

Annonce