{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

Benzin fosser ud af overløb? {{forumTopicSubject}}

Spørger til råds her da jeg er stødt på et problem, som jeg ikke er sikker på. Har købt en Yamaha dt 175 fra 90'erne og med den karburator der var på da jeg købte den kunne den ikke justeres, og der løb benz ud af overløb slangen. Nu har jeg fået en stage6 28mm, så 4mm større en før men den er nogenlunde justeret nu.

Efter en god tur i dag, på 40-50km har den slugt 5-6L benz og jeg vil mene det er et stort overforbrug, da den burde kunne klare mindst 20 på literen. Den taber ikke benzin i tomgang længere med den nye karburator, men er det muligt den taber benzin fra overløb når jeg køre? Og hvad kan være skyld i det, er det svømmeren? På en HELT ny karburator? Så skal den justeres, eller hvordan hvorledes? Tak for horhånd! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin fosser ud af overløb?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #1   7. apr 2019 Det kommer jo an på hvordan du kører. Hvis du kører lidt frisk til, lyder det ikke drastisk vildt at den kører under 10 på literen.

    En standard karburator er jo ikke just kendt for sin fantastiske økonomi. smiley

    Min 250'er kører måske de samme ~10 på literen på standard 38mm Keihin - men med en 36mm Lectron, er den over 16 uden de store anstrengelser, og med samme power.


  • #2   7. apr 2019 #1 Den får bestemt noget at leve af.. Men kan forestille mig den dropper benzin når jeg giver den meget gas. og jeg skal kun dreje håndtaget 30-50% og så giver den max, det resterende gør intet. Det vel justering? Og det andet kan være svømmer, eller er de begge ting relateret? smiley

  • #3   8. apr 2019 philip p: Hvis det vælter ud i de mængder du beskriver, altså efter din beregning alt mellem 2 -4ltr på ca. 40km, så ville du kunne lugte det - Benzin er ikke ligefrem uden lugt og i de mængder ville du enten kunne lugte det under kørslen(det er trods alt op til 100ml pr/km) eller så snart du hopper af og smider hjelmen!

    Derudover er det jo en lidt klejn motor som i den grad bruger benzin hvis den bliver presset! Du har endda opgraderet karburatoren så den får noget at leve af, læg dertil at du kører "friskt" - Synes ikke 10km/ltr lyder overdrevet! smiley


  • #4   8. apr 2019 Og den DT175 er så svag, at den hele tiden tiden skal holdes ved ilden. (Såvidt jeg husker.) Og dermed holder jeg med de andre, der siger: Det er nok ikke så usædvanligt at den bruger gassen mega fast når du bruger håndtaget de 30-50%.

  • #5   10. apr 2019 Den kørte tør sidst jeg kørte på den, hvilket undrede mig da jeg havde smidt en god slat benz på. Startede den i dag, tændte for benzin og det løber ud af den igen, selv i tomgang hvilken den ikke gjorde før så mistænker lidt det derfor jeg har undret mig over forbruget når den måske har smidt på vejen.. Har prøvet et par bank på svømmehuset virker ikke, kan være svømmer? Men hvad kan det ellers være hvis det ikke er svømmeren?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.640
    #7   10. apr 2019 Stage6 er jo kina grej, så kvaliteten kan sagtens være varierende.

    Det er svømmeren den er gal med - fiks det... smiley


Kommentér på:
Benzin fosser ud af overløb?

Annonce