Ny Hjelm.. Ny Hjelm..
Hej MCG..
Tænkte at der nok er masser af meninger og erfaring at hente fra jer, så lad mig høre hvad i har at sige
Jeg har lige været ude og købe ny MC..
http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12879
Så har jeg besluttet det er tid til at skifte min hjelm..
1. Så synes jeg min hjelm er lidt for "sporty" til den slags MC jeg skal til at køre nu. Men vil selvfølgelig ikke køre rundt med en æggeskal eller noget i den stil. Skal være en fuldface..
2. Så har jeg problemer med at min nyværende hjelm, trykker lige midt på min pande.. Er kun når jeg køre, og der kommer vind på, at den begynder at presse sig ind i min pande.. Den sidder ellers perfekt, så var ikke lige noget jeg kunne opdage i butikken
Det er en Scorpion EXO-700..
Så kom med jeres meninger og erfaringer, så har jeg lidt at gå ud fra.. Ved det hele meget afhænger af en smag, men bare kom med lidt inspiration til mig
Skal helst ikke være verdens dyreste hjelm, men den skal selvfølgelig være i orden, mht. sikkerhed, støjniveau osv..
På forhånd tak for hjælpen..
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 200
Det er ikk en billig hjelm, men alle pengene værd.
SÅ sent som i dag, klørte jeg med den i 2 graders frost, uden at blive kold om hagen/næsen.
Ved sommerkørsel er der super god ventilation i hjelmen,lige med undtagelse,når du har stort vindspejl på som min GW,
Ydermere er den utrolig lydsvag.
Lige i starten føltes den lidt stram, men nu efter 1/2-3/4år sidder den perfekt
Og så er det da heller ikk at kimse af det indbyggede solvisir,
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.235
aii... den er nu flot , men en fullface duer da ikke til sådan én
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.886
En sådan tur fortæller rigtig meget om hvor meget hjelmen støjer. For det er da træls at købe en flot hjelm og det så viser sig bagefter at den støjer alt for meget.
mar 2004
Følger: 28 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 60 Svar: 583
/Rumle
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.023
Flip up er super lækkert når man cruiser rundt inde i byen fx
Det er super irriterende med sådan et tryk på panden. Der skal så utrolig lidt til som du selv skriver, og man bliver nok nødt til at prøvekøre den som Mathias også skriver.
Tager jeg elefanthue på begynder det ligeledes at trykke på panden, men først efter en lille time, så det er tricky!!
pøjpøj
mar 2004
Følger: 28 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 60 Svar: 583
/Rumle
okt 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 239
og ved du hvad..
jeg har en til salg
mar 2013
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 50
okt 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 239