929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Omreg inden 3 uger.. hmm.. Omreg inden 3 uger.. hmm..

Jeg solgte min mc til en herinde.. og han sagde han ville omreg. indenfor 2 ugers tid. Det er jo også fair nok, da der er aftalt op til 3 ugers omreg.

Så går der 5 uger og så finder jeg ud af at den først er omreg. der.. og manden vil ikke betale mig det beløb det beløb jeg har brugt på han har taget sig 5 uger i stedet for de max 3 uger.

Hvordan kan man være så pisse ligeglad og bare ikke gide og svare ordentlig på beskederne og give mig pengene igen?

Er fandme sur over sådan noget pis.. og beløbet er ikke engang særligt højt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omreg inden 3 uger.. hmm..
  • #3   6. dec 2009 Altså det er jo skrevet ned i salgskontrakten, så jeg syntes bare det er pisse ringe at folk ikke overholder deres aftaler og man skal bruge tid på at løse det skod problem. Det er da bare at hoste op med de penge i stedet for. Det er endda bare et beløb under 500 kr.. men får intet respons og syntes squ det er for ringe.

• Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #4   6. dec 2009 Bare vær glad for at den blev omregistreret i det hele taget og at du ikke selv skulle tvangsafmelde den...

• #5   6. dec 2009 Kom ud for det samme da jeg skulle sælge min mc....

Jeg var dog på ferie da der kom en ny opkrævning så det var lige min kære mor der tog kontrollen der...

Hun ringede til køberen.. Og efter et par opringninger endte det med at de betalte....

Men utrolig folk er så sløve for en omreg tager jo ik lang tid.... : )

• #6   6. dec 2009 Du tager da bare derhen og henter lortet. Har været ude for det samme med en bil engang hvor der også skulle tales med store bogstaver før han fandt ud af det ;o)

• #7   6. dec 2009 har lige prøvet det samme.
    jeg fandt ud af at efter 6 uger var den stadig ikke omregistreret. så jeg måtte selv ned på motorkontoret og afmelde. sådan er livet sku nok bare smiley

• #8   6. dec 2009 skulle den synes før omregistrering så kan det jo være han ikke blev færdig med at sætte den i stand før 5 uger efter købet?!? man kan ikke omregistrere før cyklen er synet....

• #9   6. dec 2009 Jeg har Altid gjort det når jeg har haft solgt Bil/mc.

at jeg ringede til min forsikring på dagen hvor den blev solgt.
    også satte de den til at efter 3 uger fra den dag ville forsikringen blive op sagt. og de melder de jo så til motor kontoet.

så er man uden om alt det gøgl der.

så kan den nye ejer kun skælde sig selv ud når han bliver stoppet pga efterlyste nr. plader

• #10   6. dec 2009 Cykeln var kun 3 år gammel, så skulle ikke synes.. men ja, jeg burde have ringet og sagt det også.. men bagklog kan man jo være :S

• #11   6. dec 2009 Flemming N:

du forekommer mig lidt naiv. Ligegyldigt hvad der står i kontrakten, så er du førsteansvarlig for cyklen, så længe den er registreret i dit navn.

Tag en kopi af slutsedlen og afmeld den på motorkontoret STRAKS efter handel. Så har køber tre uger efter ovetagelse iht slutseddel til at omregistrere i- Så enkelt er det i realiteten.

• #12   6. dec 2009 Hvad er det du vil have refunderet? De 3 ugers forsikring han har "snydt" dig for?

• #13   7. dec 2009 Har prøvet det 2 gange før - og da jeg er sådan en gemytlig person ønsker jeg jo ingen konfrontationer,. Nej nu har jeg lært den lektie - jeg tvangsafmelder altid efter salg - så er det ikke mit problem hvis folk smøler med det.

Lars

Kommentér på:
Omreg inden 3 uger.. hmm..

Annonce