2.026 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

CTEK XS 3600 CTEK XS 3600

Har netop lige fået sådan en i julegave, og har fået monteret den på batteriet (8Ah).

Jeg har valgt 0.8A/14.4V (motorcykel mode) og startet opladeren.

Er det ganske normalt at lade sekvensen er følgende:

55 sek i fuld opladning
1-2 sek i "halv" opladning
55 sek i fuld opladning
1-2 sek i "halv" opladning
osv osv

Går ud fra det er vedligeholdelses proceduren som kører sådan, men ville lige høre i andre hvordan jeres kører?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CTEK XS 3600
  • Jim m
    Jim m Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 8
    #1   25. dec 2009 det har jeg aldrig lagt mærke til at min gør

• #2   25. dec 2009 Jim M:

Kan du så ikke lige kigge på den?

• #3   25. dec 2009 Kender ikke den specifikke lader, men det lyder ikke helt galt

• #4   25. dec 2009 Heyy Har også en ctek lader kan ikk huske hvad model nr det er. Men det lyder som om den fungerer helt fint da det mig bekendt er en pulslader.

• #5   25. dec 2009 Det er en dejlig oplader du der har fået dig......
    og
    ja det er fordi dit batt er fuldt opladet ... så kører den i vedligeholdelses mode.....
    så den gør helt som den skal..

mvh

• #6   25. dec 2009 Grunden til at jeg spørger er fordi at brugervildledningen er noget kryptisk. Både på dansk og på engelsk (da de sikkert har oversat dem begge fra svensk :D)

Anyway, punkt 7 siger:

7. Hvis lampen for ladning og lampen for vedligeholdelsesladning blinker skiftesvis, er årsagen følgende:

- Afbrydelse i ladningen på grund af en tilslutning eller afbrydelse i batteriet.
    - Batteriet er sulfateret. Hvis det blinker mere end 60 minutter (30 mins i den engelske manual), er batteriet ødelagt, og bør skiftes ud.
    -Hvis batteriet blinker med mere end 10 sekunders mellemrum, har det en høj selvafladning og kan skulle skiftes ud.

Hmm ..
    Her er en video som viser en lade sekvens magen til min, og det ser jo meget fornuftigt ud.
    http://www.youtube.com/watch?v=XqjdXp0-6fM

• #8   26. dec 2009 Søren (7000) S:

Hvordan gør din?

• #10   26. dec 2009 Søren S:

Hvis jeg forstår dit indlæg rigtigt, så siger du at din ladelampe lyser konstant, og det lyder meget mærkeligt, hvis dit batteri er fuldt opladet?

Prøv lige at hold øje med det, og check om et par timer igen.

Jeppe:

Oplever du det samme som jeg skriver og hvad man kan se i video'en?

• #11   26. dec 2009 har lige kikket på min.......

den lyser konstant på on nederst... og nu da mit batteri er fuldt opladet skifter den mellem halv og fuld med intervaller... dvs den impuls lader.. og villige holder batteriet… og sådan skal den gøre, og virker perfekt…

mvh

Kommentér på:
CTEK XS 3600

Annonce