{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Batteri dødt {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har købt nyt batteri i starten af år 2010 pga det gamle var stået af.
jeg tog det nye batteri af til vinter og tog det med indefor i huset så det ikke stod og fik frost men her i starten af februar satte jeg det til ladning med CTEK - Multi XS 3600 lader hvor jeg har fået af vide det holder batteriet kørerne hele vinten hvis det var så det ikke gik død, men nu har jeg så prøver efter det har siddet til den lader og sætte det på mc'en og self med et batteri på et år så det fanme også stået af hvad kan jeg have gjordt galt ?
hvad gøre i med jers batterier ??

ps. det skulle gerne være et veligeholdesfrit batteri jeg købte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri dødt
  • #1   5. mar 2011 tak på forhånd smiley

  • #2   5. mar 2011 Jeg har også bare taget mit bat indenfor, men har dog ikke ladet på det, for det er ikke mere end 4 år gammelt, og så "nye" batterier burde sagtens kunne holde til at stå i 4 mdr. Men nu har jeg selvf. ikke prøvet det endnu, regner med at det bliver i løbet af ugen.

    Men hvad der er sket med dit kan jeg ikke lige forestille mig, lyder meget mærkeligt. har du målt det? Eller bare sat det på, og prøvet at starte?


  • #3   6. mar 2011 Hmm jeg hælder mest til at du har gjort for meget som Thomas også siger. Ind i garagen og stå 4 måneder, også skal det bare virke når man skal bruge det?

  • #4   6. mar 2011 jeg målte lige på det i går og jeg tror en af cellerne er faldet sammen den viste kun 11.6 så.

    jeg satte det bare til og sat lys på og dyttet med hornet og det lød helt død,
    kunne ikke starte den efter som jeg ikke havde benzin på, det har jeg taget af pga. den står ude i et skur der ikke er isoleret.

    men så vil jeg prøve og lade være med og lade på det til næste vinter smiley
    det bare irriterende når batteriet var købt sidste år.


  • #5   7. mar 2011 Når cyklen stilles væk for vinteren : Frakobl batteriet, og lad det helt op med en puls-lader (CTek er rigtig fin til formålet).

    Når det er ladet op, tag laderen af, og sørg for at batteriet ikke fryser.

    Forår : Sæt laderen på igen, og lad helt op.
    Når den er færdig, monteres batteri terminalerne igen, og du er klar til en ny sæson.

    Det er meget vigtigt at batteriet af-monteres på terminalerne.
    Selvom ledningsnettet er i orden, kan der sagtens være et minimalt strøm tab, som i løbet af nogle uger, kan dræne batteriet fuldstændigt.
    I værste fald.... koster det et nyt batteri.
    Og lad så være med at købe de billige discount batterier i T-Hansen og Bilka etc.
    Køb et ordentligt batteri - som f.eks. Yuasa.
    De ER dyrere, men de er altså også meeeeeeeeeget bedre smiley

    God sommer!


Kommentér på:
Batteri dødt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce