{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Dødt batteri {{forumTopicSubject}}

Hej godtfolk, jeg har ladet og ladet men batteriet falder hver gang til 7volt.
Det er et exide 12v syrebatteri, købte det sidste år og har kørt ca 1000km med det, det har stået i uopvarmet garage vinteren over.
Kan det virkelig være dødt på så kort tid?
Kan i rekomendere et godt mærke batteri jeg skal købe?
Venlig hilsen "grønskollingen"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dødt batteri
  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #1   20. jun 2018 Hej Mikkel. En syrebatteri der falder under 11V i spænding mister en del af kapacitet. Falder den under 9,6 V skal den smides ud! Hvis din cykel har et ur eller andet anordning som bruger strøm skal du pille batteriet ud inden vinteropbevaring og tage den med hjem.
    Det ideelle er at lade den helt op til 13-13,2 V og tømme for syre. Ret besværligt og ikke helt ufarlig da syren brænder igennem alt organisk og damperne er skadelige for luftveje.
    En kontrol hver måned og eventuel opladning holder den i fin form.


  • #2   20. jun 2018 Alle batterier kan klappe sammen, også næsten nye! Og den at #1 skriver med at tappe syren af, er noget af det mest vanvittige jeg har endnu har læst her!!

  • #4   20. jun 2018 #3 Held og lykke med din "fabrik" smiley

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #5   20. jun 2018 #2 Så har du ikke læst ret meget. Prøv Wikipedia for at starte med eller snak med producenten af bly batterier så vil du vide lidt mere.

  • #6   20. jun 2018 #5 næh, du har selvfølgeligt ret, for Wikipedia er jo den sande kilde til oplysning, eller noget! Og jeg har såmænd kun min egen erfaring at trække på, og den stoler jeg så mere på end tvivlsomme internetsider, og batterisælgere af samme substans, sååå smiley

  • #8   20. jun 2018 Nu kender jeg et par "ingeniører" der som største kompetence, ud over deres uduelighed, kun har en evne til at forklare hvorfor de er klogere end alle andre, så det giver jeg ikke meget for! Og at du har været automekanikker i 15 år er da fint, jeg har da kun 35+ års erfaring med batterier på MCer, så jeg har da aldrig haft en Mc til at stå stille om vinteren, vel?? Men nu skrev jeg så bare at jeg ALDRIG har hørt om nogen der var tåbelige nok til at tappe syren af et batteri om vinteren, det vil jeg så gerne beklage, for det har jeg så åbenbart hørt nu! God fornøjelse med dit batteri og din syre til vinter smiley

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #10   20. jun 2018 #8 Kig lige på min profil så finder du at jeg har haft mit første MC da jeg var 16. Nu er jeg kun 71 så min erfaring med mc er ældre end du er. Jeg har tilbragt min ungdom på en autoværksted der hvor min far har arbejdet . Har du prøvet at jevnføre dig med Leonardo Da Vinci? Det kan nemt vise sig at han var en verre fusker jevnført med dig.


  • #11   20. jun 2018 Jeg har sgu heller aldrig hørt noget så tåbelig som at tappe syren af. Afmonter batteriet, og lad det sidde på cyklen, det har bedst af at være opbevaret ved lav temperatur, bare ikke al for hård frost, men ned til 15-20 graders frost sker der ikke noget ved. Sæt evt. En almindelig lader på en gang hen over vinteren, så holder batterier snildt op til ti år.
    Du har enten afladt dit batteri, eller det var bare dårligt fra starten.


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #13   20. jun 2018 #12 Nix min ven. Spørg en ældre dansker der var automekaniker så får du at vide at det er den allerbedste metode for opbevaring. Upraktisk som pokker og halv farlig. Derfor var det forbeholdt dem der kan håndtere det og har det rette udstyr.
    En ting er rigtig i det du siger. Næsten da... Man hade importeret batterier fra Østeuropa da man ikke har blyminner i Vesteuropa og de var meget billige.... Czekoslovakiet hade masser af det stof....
    Metoden du anbefaler er rigtig. Kvaliteten af batterier er mange gange bedre and den var for 20 år siden. Min bil har 13 år og original batteri. Still going strong.


  • #15   21. jun 2018 Jeg gad godt at se svar nr 3....

  • Batterifabrikken.dk
    Batterifabrikken.dk Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 3
    #16   21. jun 2018 MT "Jeg gad godt at se svar nr 3.... "

    En pæn og venlig beskrivelse hvorfor batteriet ikke længere er funktionsdygtig - men i en tråd hvor det er vigtigere at "svine" mennesket end have fokus på "opgaven" trækker jeg mig fra og derfor forsvandt svaret igen.


  • #17   21. jun 2018 Ok, fair nok.

  • #18   21. jun 2018 #16 Tja, din "venlige beskrivelse" havde vel slet ikke noget at gøre med din virksomhed, vel??? Kan du ikke tåle et ironisk svar på din slet skjulte reklame, så er det ikke mit problem, men dit!! Men du slipper da for at betale som de andre annoncører, der holder liv i denne side, så husk at klappe dig selv på skulderen for at være smart!
    http://www.batterifabrikken.dk/


  • #19   21. jun 2018 smiley

  • Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
    #20   21. jun 2018 OMG - det kan blive dumt herinde...

  • #21   23. jun 2018 Prøver at ignorere alt mudderkastningen..... smiley
    Det lyder som om jeg skal have fat i et nyt batteri.
    Og det var nok fordi jeg var så dum at aflade det, satte det til mc'en for at tjekke lys osv. men glemte at koble det fra igen og så blev det selvf afladt...
    Tak for de konstruktive svar! smiley
    Lige et sidste spørgsmål, er Gel batterier det bedste man kan investere i, eller er der bedre alternativer?


  • #22   23. jun 2018 Eneste fordel men får ved gelbatterier er faktisk at de kan monteres i alle orientationer. Et gammeldags med flydende syre har ofte en længere levetid end gel(agm)batteri.

  • #23   23. jun 2018 Okay, helt sikkert.
    Hvad så i forhold til startstrøm og koldstart?


  • #24   23. jun 2018 Igen vil jeg tro at gammeldags er bedre smiley

  • #25   23. jun 2018 Det er også hvad min onkel siger smiley
    Kan jeg forresten sætte et 16ah batteri på istedet for mit 14ah? sikringerne går til 20 og 25


  • #26   23. jun 2018 Sagtens.. Du kan sætte lige så stort på du vil, du kan også sætte et mindre på, så længe det kan levere startstrøm nok. Ah er kun hvor meget strøm batteriet kan levere over tid altså kapaciteten, et godt batteri på 9Ah kan sagtens være i stand til at levere mere startstrøm end et dårligt 14Ah.

  • #27   23. jun 2018 Okay, så det er koldstartstrøm (CCA) jeg skal kigge efter? smiley



  • #28   23. jun 2018 Yup smiley

Kommentér på:
Dødt batteri

Annonce