1.085 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

alder og racer forsikring alder og racer forsikring

Hej alle, nu syntes jeg efterhånden jeg støder på mange "unge" folk herinde med racer (r6, cbr600rr, gsxr600 og zx6rr), men er det fordi deres forældre forsikre den, eller er der bare et selvskab jeg er kommet uden om siden jeg ikke kan finde nogen der vil forsikre en som mig med de cykler med mindre jeg betaler omkring 30k :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alder og racer forsikring
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   3. jan 2010 Der er mange forklaringer.

Nogle betaler bare det det koster, men jeg tror størstedelen kører i farmands navn eller kun på ansvarsforsikring, som alle jo kan få til billige penge.
    Man behøver faktisk ikke have MC kørekort for at forsikre en MC. :o)

• #2   3. jan 2010 Tager det som en mand græder hvis man styrter ren ansvar.

• #3   4. jan 2010 ansvar.. men nu er min heller ikk dyr, havde dog også ansvar da jeg købte min 2. bil som 19årig til 100k (min nuværende civic).. og som Runne siger, græder hvis man kører galt..

for det gjorde jeg også på vej hjem fra en trackday, men en masse nætter senere og BETA opretningsklodser så var den klar igen smiley

længe leve ansvar, FUCK forsikringsselskaber, gribbe!!

• #4   4. jan 2010 Jeg har kun ansvar på R1'eren.. Et lille tracking system mod tyveri kan jo så være rart nok.. Smadrer jeg den bliver der indkøbt en donorcykel uden afgift, alt efter hvor slemt det er.

Man kan udbedre mange store skader for det kaskoen koster ekstra hvert år.

Jeg har endnu ikke fundet et selskab der ville forsikre min r1'er med kasko, de ville ikke engang komme med en pris. GF klarer sagen for 1900 kr årligt..

• #6   4. jan 2010 triumph daytona 675 fra 2009 (2007 model ) 25 år ingen Anciennitet 12000 om året hos Tjenestemændenes Forsikring. med kasko

• #7   4. jan 2010 ja okay, kan godt se i kan få det billigt, hmm kunne være man bare skulle beholde SVinet, så meget erfaring og penge harjeg sku ikke til hvis den bliver smadret smiley

• #8   4. jan 2010 Lille Lorte Danmark, er et skod land at have racer cykel i. Jeg er 40 år, har elite ancinitet med 12 års skadefri kørsel, og giver 6000,- / året fuld ansvar og kasko for en CBR1000RR latterligt det skal være så dyrt.. !
    ( husk lige at mange forsikringer, kræver 20% i selvrisiko ved tyveri, så det er spørgsmålet om det kan svare sig...)

• #9   4. jan 2010 Er 22 og tog kortet sidste år.

Købte en helt ny R6, som kunne forsikres for 30k ca med kasko rundt omkring.. Dette var jo så alt for dyrt, så derfor køre jeg med ansvar.

Giver 2526 kr ialt hos GF-Forsikring.

• #10   4. jan 2010 Wow Kenneth. Det er jo vildt. Min er godt nok en ældre blade, men jeg giver "kun" 4800 for helårs kasko og en selvrisiko på 1600 og er 29. Kører også som elite.

• #11   4. jan 2010 Hej martin

ja det er sgu dyrt, hvor har du din forsikret henne ?
    jeg ved ikke om det skyldes at din måske ikke kategoriseres som en super bike, ???

MVH
    kenneth

• #12   4. jan 2010 Hvis du køber en suzuki kan du forsikre den billigt hos IF.

• #13   4. jan 2010 hej
    40 år
    CBR 1000 F årg 91
    3278 fuld kasko 3000 i selvrisiko
    hos AROS

• #14   4. jan 2010 der er ofte store fordele at hente hvis man får en "pakke" løsning når man køber en cykel financieret hos en forhandler, kan de tit give gode forsikrings priser også(det bliver mere og mere udbredt rundt omkring)

og hos mange af dem, skiller et stort trin ved alderen 25år.

• #15   4. jan 2010 nu har jeg talt med diverse selskaber og den helt store faktor her er efter de nye regler om cyklen kategoriseres som en superbike, hvis den gør det så er prisen dyr ! uanset alder og mærke.....

og efter de nye regler i år kan en 25 årig få samme pris som en på 50 år, balot man har 5 års ancinitet. da statistikkerne viser det ikke er de unge der laver de store skader, pudsigt nok.

Så er du ung så hold dig fra dem der hedder noget med RR de koster kassen !

//Kenneth

• #16   4. jan 2010 well 6k for kasko på e racer kunne jeg nok godt gå med til smiley giver 7k på den jeg har nu med kasko smiley Men oay kan da godt se jeg kan få min drømme cykel hvis jeg vælger kun ansvar, men ville satme være trist at vælte den, og har ikke lige lyst il at blive kørt ned så de skal betale(hvis de så blev på stedet!!!), det har jeg prøvet en gang! Men tak for alle svarene, kunne være man lige sulle køre en sæson til og så måske spørg sin mutter om hun er villig til at ligge navn til, så man kan få kasko smiley

• #17   4. jan 2010 Det er rigtigt at man ikke behøver kasko på en R-maskine og for den sags skyld heller ikke på andre maskiner, hvis du køber den kontant og uden at stifte et lån. Skal du derimod ud at låne pengene er jeg sikker på at de fleste vil kræve at der er kasko forsikring på. Mvh Ken

• #18   4. jan 2010 Jeg nøjes også med ansvar. Har 4 år skadefri kørsel men det er stadig for dyrt med kasko.

Kommentér på:
alder og racer forsikring

Annonce