Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  olieskift efter vinteropbevaring
  • #1   11. jan 2010 har den kørt 460 i alt ? eller nåede du at køre 460 km ?

du skriver "ny" så det lidt svært at tyde..

hvis olien er 460 km gammel så ville jeg ikk skifte den..

men det optimale er at skifte olien FØR en vinteropbevaring mens motoren er driftsvarm så det bedre kan dræne..

• #4   11. jan 2010 jeg skifter olie oliefilter og tændrør vært år inden den bliver startet

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   11. jan 2010 den har kun kørt de 460. Den var ny da jeg købte den smiley

• #6   11. jan 2010 jeg ville skifte det

• #7   11. jan 2010 460km gammel olie er stadig nyt. Kør du bare videre på det indtil du når intervallet hvor det skal skiftes.

• #8   11. jan 2010 ville ABSOLUT heller ikke skifte det....
    og
    du skal vel også til services ved ca 10000 km så bliver det skiftet der....

mvh

• #9   11. jan 2010 10000 = 1000

: )

• #11   11. jan 2010 snakkede med min mekaniker om det, da min ducati fik olie i april måned men jeg har kun kørt 200km på den i år....
    Det er slet ikke nødvendigt at skifte før olien er slidt...
    så du køre bare som det er foreskrevet

Mvh Jacob

• #12   12. jan 2010 Hvis olien skulle have været skiftet, skulle det have været inden du stillede den væk for vinteren..... Har jeg fået at vide af folk der er klogere end jeg selv:) Det betyder nok ikke det store når den ikke har gået mere.

• #13   12. jan 2010 Glem det - at skifte på den baggrund, vil være en vits - en uforholdsmæssig dyr en af slagsen:-)

• #14   12. jan 2010 Er det bare mig eller er det ikke bedre at skifte olien til sason start? Jeg tænker bare hvis en mc ikke står frostfrit.
    Men det har måske ikke noget at sige.

• #15   12. jan 2010 Bjørn J - der dannes syre i olien i løbet af sæsonnen. (Hvorfor ved jeg ikke)
    Den syre kan stå og tære indvendig i motoren over hele vinteren = ikke godt!
    Derfor hælder man frisk olie (som ikke har dannet syre) på inden den bliver sat væk for vinteren. Så er der ikke noget der står og tærrer indvendig fra.
    Hvor meget syre den brugte olie indeholder og hvor meget den kan tærre indefra ved jeg ikke. Nok ikke ret meget for de flestes vedkommende?

Mvh

• #16   12. jan 2010 Dumt.
    Man skifter altid inden man stiller den væk. Men skum ikke vis den kun har kørt så lidt.
    Skift en ved din første 1000 km service ved din forhandler.
    Og så ellers 1 gang om året alt efter hvor meget du køre. et er nok for hver 6000 km - eller ved vinter "ophold".

• #17   12. jan 2010 hvis den er købt fra ny, tror jeg bare jeg ville følge service bogen og bare køre den på værksted. når det skal skiftes, så bliver der ingen problemer med garanti eller noget.
    syntes du skal tage et par billeder og skrive et par ord om cyklen også få den lagt ind, er det ikke en go ide, så vi kan se den

• #18   12. jan 2010 til dem der skifter olie der kun har kørt 500 km, og dem der skifter tændrør efter en enkelt sæson, jeg kunne da godt tænke mig et hold næsten nye tændrør og noget næsten frisk olie
    et alm sæt tændrør kan køre omkring 25000 - 50000 km før elektroderne er slidt op. og olie, ja olie. indtil den er sort som natten så er den OK smiley

• #19   12. jan 2010 Andreas: Efter 1.000km er motorolie sort....

• #20   14. jan 2010 jesper. der er forskel på sort og SORT. efter 1000 km er den sort, men efter 10000- 15000 er den SORT og udskiftningsklar smiley

• #21   14. jan 2010 nej der er ikk forskel på en farve blot fordi du skriver det med store bogstaver..

den tommelfinger regel med at olien skal være sort før man skifter er sgu helt henne i vejret, det er mega relativt.. så skal man jo KONSTANT skifte olie på diesel motorer..

• #22   14. jan 2010 Mirza nej jeg ved at sort er det samme som sort, men det lyder som om nogen ikke kan se forskel på mørkebrun og sort olie.
    ja dieseler soder mere. men hvis vi skal lade farven være farve så er 10000 km på en omgang olie ikke hen i vejret. man behøver ikke skifte tiere på en tilkørt motor.

• #23   14. jan 2010 Andreas A: Jo, der er god grund til at skifte oftere end 10.000km. Dog afhængigt af hvilken MC man kører på.

• #24   15. jan 2010 Jesper, ja hvis man kører den meget hårdt, eller mange korte ture. ellers har jeg svært ved at se nogen fornuftige grunde!

• #25   15. jan 2010 Andreas: Ja eller hvis MC'en ikke har noget oliefilter...

• #26   15. jan 2010 Jesper ja der har du ret. alle de motore der kører uden pumpe og filter kan godt have gavn af at der bliver skiftet tiere. vi er vist slet ikke uenige smiley

• #27   5. feb 2010 jeg har haft en af dk´s førende olie-experter på besøg. han anbefaler at man altid skifter olien lige inden man stiller den til vinteropbevaring. Det er pga at den gamle olie udvikler en syre der ikke er god for motoren. Derudover anbefaler han at bruge quakerstates mineralolie til mc, da den vedhæfter sig bedre, så mc´en får mindre slidtage ved koldstarter. Deres mineral-olie opfylder krav som det kun er andre oliers fuldsyntetiske der kan.

• #28   5. feb 2010 han skulle vel aldrig være representant for et firma og tale godt for et bestemt mærke? for så giver jeg intet for hans ekspertise. skift mere end godt er og vores olie ER den bedste. du skal altid bruge den, og hver gang du hælder 5 liter på cyklen bør du hælde 5 liter i kloarken. så bliver kloakrotternes mc'er også velsmurte..

ikke ment som et hater indæg, pointen er bare at folk der har forretningsforbindeler til et mærke ikke nødvendigvis siger sandheden.

• #29   5. feb 2010 hehe sådan er det ofte.. skal ikke gøre mig klog på ham, men det med olieskift INDEN vinterhi det ved vi jo, det gør ikke nogen til ekspert..

Kommentér på:
olieskift efter vinteropbevaring

Annonce