{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Køb af 400 kubik sportscykel {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har igennem den sidste månedes tid kigget hver dag på dba og her på MG efter en 400 kubik sportscykel.

Jeg fandt hurtigt ud af af suzuki gsx 400 r koster små 10.000 under både vfr og zxr og cbr og hva ellers de andre konkurrenters 400 modeller hedder, er det rigtigt?
kan se at en zxr kostede over 100.000 i 91, hvor en sukzuki kostede ca 56.000, har hørt at man ikke kan sammenligne det da det var noget med at kursen på den japanske yen var meget ustabil det år, kan det virkelig passe, for så er det jo kun fair med 10.000 ekstra for en brugt ikke suzuki da de kostede dobbelt så mege fra ny, er der ellers nogle nævneværdig forskel på motor og stel på de forskellige 400'er ?

Jeg har på grund af prisen suzukis model i tankerne. De cykler der kommer ind på dba.dk er væk på under en uge, hvis de har den rigtige pris, så det er med at være kvik, (link fjernet) den her kom ind i går og var allered solgt da jeg ringede i dag!

Jeg har nu været ude og se og køre på den her http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43604816 jeg synes uden tvivl at den er federe end den modell fra 91 som jo er den der som regel er til salg, nu er mit spørgsmål bare, hvad må jeg byde på den her? kunne mærke at han var rimelig klar på bare at komme af med den, det skal dog siges at der skal et nyt bagdæk på og den skal nok også have en lille serive, den havde en par dybe ridser lige omkring sædet, ellers stod den bare skide flot, den er indreg første gang 31-12-1994 så den er jo også nogle år nyere end dem fra 91, men hvor meget ekstra må den koste? kan se at en model fra 91 med det samme på tælleren koster ca 40000-420000 så er det 48000 jeg må byde på den anden eller er det for meget selvom den er 4-5 år nyere

Planen er at jeg skal have den indtil ca september hvor jeg skal ud at rejse, så hvordan holder jeg mine penge bedste hjemme ? ved at købe den her fra 94 og give lidt mere, eller ved at købe en billigere en fra 91? hvor meget har det at sige på brugt prisen om dne har gået 30000 eller 50000 km ? nogle af dem som kun har gået lidt over 20000 og er fra 91 synes jeg snart lyder for godt til at være sandt, har lidt på fornemmelsen at der bliver snydt lidt med de km'er nogle gange.. så personlig vil jeg da hellere have en nyere cykel med mindre km'er..

Ups det var da snart en hel fri-stil smiley undskyld, men håber jeg i vil hjælpe en første gang køber der synes det virker lidt uoverskueligt at finde den rette cykel ang pris og km'er


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af 400 kubik sportscykel
  • #1   20. mar 2006 Aner ikke en kæft om de cykler, men jeg vil da gi' dig ret i at den sidste du linker til er klart federe end de tidligere modeller, så go for it smiley

  • #2   20. mar 2006 Har selv haft en ZXR400 fra 93 super god maskine god kvalitet....
    Der er mere volume i zxréren end gsxr ,synes den ser lille ud i for hold tll kawaen...

    Mht til prisen er det nok op og ned ,det kommer and på om man har den rigtige køber når du skal sælge


  • #3   20. mar 2006 Hvis du vil gå lidt på alternativ med begrebet "sportscykel", kunne du evt. overveje en Honda som den jeg har.
    Den minder lidt om en cbr model, men er lidt anderledes. Den er meget behagelig at køre på, og kan stadig godt flytte sig når den skal. De er dog sjældne her i landet, men kan findes til meget rimelige penge.
    Der er en til salg i nordjylland til 30.000 kr. En 90`er, med ca. 32000 km på klokken.


  • Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 12
    #4   20. mar 2006 20000 km på klok .på en mc fra 1992 det er ikke meget så tro aldrig på det .og husk så på at den type mc har fået mange klø fra dag et .men de er meget flotte at se på ,men jeg tror du vil tabe en del kroner på de modeler


  • #5   20. mar 2006 Kan godt se nu at der måske var lige rigelige mange spørgsmål samlet i mit indlæg. kort og godt vil jeg egentlig bare høre hva i mener jeg må byde på den her

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43604816 ?

    Til Hekto og Thomas, jeg har skam også prøvet en del cykler og er da heller ikke 100 % sikker endnu, men regner med det bliver en 400 sport da jeg bare skal ud og race lidt i ny og næ.. Jeg har dog også haft en suzuki gsx 600 f i tankerne.. men så skal jeg finde ca 65000-70000 men så har jeg også en maskine fra 99-01 med 20-30000 på tælleren...

    Men kunne godt tænke mig om der ikke var flere der kan bidrage til til debatten om 400 kubiks sportscykler


  • #6   20. mar 2006 Hej

    Havde en gsxr 400 før, købte den for 43000 og solgte den for 44000, så tror ikke du skal være bange for at tabe en hel masse på den..... Dog skal siges at jeg skiftede den på grund af pålidelighed, den kørte sjældent når jeg ville. Har selvfølgelig kun haft den ene, så jeg vil ikke sige at alle er såden....

    Men når den kørte så var den sku sjov!!!! Held og lykke med det.....


  • Kim S
    Kim S Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 12
    #7   20. mar 2006 det er en dålig tid på år at købe mc så det bliver nok ikke nemt at lave om på pris nu.men en god pris kunne ver 45000 47000 kr.

  • #8   20. mar 2006 hey anders
    nu er jeg ikke den store 400 kubik kender men jeg ville vælge honda'en. alla den her http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43711740
    et par ting der er noget andet teknologi heri bla V4 maskine super godt moment (fedt) momo svinger
    modellerne har jo efter hånden kultstatus og holder måske også brugt værdien bedre end de andre du nævner... og så er det jo en honda!
    go fornøjelse uanset hvad du vælger!


  • #9   20. mar 2006 den gsxr400 du linker vtil deroppe, er en af mine kammiers gamle, Andreas H. har pt en R1 nu. er herinde. Hvis du giver 53k for den kan jeg oplyse at det var samme beløb som Andreas fik for den for ca 2 år siden, med ca 10000km mi ndre på tlleren og i meget meget bedre stand... Tja... nu ved du det. 400ccm er en jungle, og kan blive et dyrt bekendskab sir jeg dig, den under min profil blev istandsat for 14k på en gang. havde osse et tvilsom km antal på tlleren, og et mindtre olieforbrug, tænk fornuftigt, har jeg lært, derfor en ny sv... mvh Carsten

  • #10   20. mar 2006 Min zxr 400 er til salg godt nok er det ik en af de nyere men den er så fed at kører på og jeg skulle også bare ligesom dig have noget at race lidt rundt på du bliver ikke ked af en 400 som ny mcist jeg har på intet tidspunkt fortrudt..
    Mvh kristian


  • #11   20. mar 2006 det med at en 400 får mange klø det er rigtigt men de er sku lavet til det fx min zxr er i sin tid taget fra banen og så har man sat lys og hvad der nu skulle på får at må køre på gaden. den er lavet for dem der kan lide sving og meget lidt lige ud, og det gør den med top karater

  • #12   20. mar 2006 Du kunne osse kigge lidt efter en honda cb-1 400f hvis det var noget???

    Jeg har haft en (se profil)

    PLUSSIDEN
    Den er meget billig i forsikring
    Kører kanon
    samme motor som cbr400
    billig i anskaffelse
    langt på literen

    MINUSSIDEN
    kører få af dem i DK
    Kan være lidt svære at skaffe dele til i DK (Har dog aldrig selv haft problemer)

    /Jan


  • #13   20. mar 2006 Castren G: Det var da sjovt at du kendte maskinen, ved du mere om den? kunne heller aldrig finde på at give 53 kilo for den, han snakkede om 48 kilo, men vil gerne lidt længere ned hvis det er, kan jet få ham ned i 45-46 er det så fornufrigt?

    men hvor er det svært.. for man kan jo både købe en der kun har gået 25000 som render ind i motor problemer, men man kan jo også købe en med 40000 på tælleren hvor det bare køre derud af.. men har på fornemmelsen af hvis jeg kan køre uden at skal på værksted vil en 400 kubik ikke være den cykel med det største tab ihvertfalt, hvis man køber nu og sælger i august/septemer der må priserne alt andet lige være højere

    Anders (Århus): Har også den opfatning at de maskiner kan holde til en masse tæsk, så ser heller ikke km'erne som så stort et problem.

    Er der nogle der har andre erfaringer med nogle 400 kubiks maskiner, så skriv endelig et indlæg, eller hvis der er nogle der har et godt forslag til en maskine..





  • #14   21. mar 2006 Anders ta da kontakt til andreas: Han købte den tilbage i 2002 eller noget ved KS i vejle. Den er renoveret i topstykket, osv, det fik andreas gjort ved Skjernn mc.. tag fat i andreas, du kan osse se billede af den derinde... på hans profil.

  • #15   21. mar 2006 Det jeg synes der er mest underligt at er ALLE 400ccm aldirg har kørt mere end 60000km, og mange MEGET mindre?!?!

    De fleste starter på en 400ccm! Og når man starter laver man ikke andet end at trille rundt konstant! Dvs i løbet af et år når man nemt at køre omkring 10000km!

    Regn lige ud!
    60000km på 15 år er 4000km i snit pr år! Så vær opmærksom når du køber! Du kan hurtigt komme til at stå med håret i postkassen!


    Tag evt og find en 400cmm i Tyskland uden afgift. Få den indregget og så har du en billig kørende 400ccm!


  • #16   21. mar 2006 Den Honda til 48k er et GODT køb.
    De lå sidste sæson opppe i 60.000

    Den er ligeledes MEGET sjovere end en gixxer400, da den både har mere moment og er MEGET mere styrevillig!

    Så se at få fingrene ud hvis det skal være en dansk mc!


  • #17   21. mar 2006 Har en god artikel om 400cc motorcykler hvis du vil have den ... send en email til mig på : renew@webspeed.dk

Kommentér på:
Køb af 400 kubik sportscykel

Annonce