{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ødelagt gevind i bundkar.
  • #1   14. jan 2010 Hvis der ellers er metal nok, så er det noget lettere at få skåret et overstørrlse gevind og sætte en større bolt i.

    Og så har du jo lært det - bolte er af stål, og men skal sørge for at tingene passer, når man skruer dem i aluminium, og spænde med en masse omtanke.


  • #2   14. jan 2010 Knud har helt ret det er den hårde måde at lære det på.

    Men ja, få ståret et gevin til større bolt.

    Skete for mig på min GSér


  • #3   14. jan 2010 Ja men jeg har været så uheldig at komme til at køre den på værksted sidste år for at få lavet nogle forskellige ting også lod jeg ham skifte olie på den også når han nu var i gang. Og da jeg så skruede budproppen ud for at tappe olien af den i dag fulgte alt gevindet med ud. Så det er da et held at jeg ikke har tabt den i løbet af sæsonen. Men min mekaniker har lovet at se på det. Så det var bare for at høre hvad muligheder der var, eller om jeg skal have at i et andet bundkar.

  • #4   14. jan 2010 Bare rolig, hvis der er plads tager det ca 15 min. Så ikke det store arbejde i det.

    Men det er godt nok bittert at køre den på væksted og så laver de det ikke korrekt. smiley

    // J


  • #5   14. jan 2010 Ratbike.org anbefaler well-nuts (ved ikke hvad de hedder på Dansk)
    ekstremt billigt, og ekstrem høj "KLAMP-factor", men en bedre løsning skal man lede længe efter.

    (link fjernet)

    "Stripped Thread Repair
    Need to get a fastner into a bolt hole with stripped threads or one in sheet metal or plastic where a nut can't be used for some reason? For $2, you can get a *well nut* from Home Depot. You'll find them in the hardware isle in the little clear plastic bins. It's a rubber plug with a machine screw through it and metal washers at both ends. There are various sizes, you'll want 1/2" for a oilpan drain bolt for example. You stick it into the stripped hole, and tighten it, which contracts the washers together and makes the rubber plug bulge in the middle until it seals the hole. They're very effective if there's any thread at all left; the rubber conforms into all the little grooves with the grip-o-death. Highly vibration resistent. A good choice for an unstressed area where normal fastners vibrate loose, like the horn mounting bracket."

    fra (link fjernet)


  • #6   14. jan 2010 Ja det er noget træls når man nu vælget at køre på værksted, men er det jo sket så nu må man jo bare håbe det bedste. Jeg kører ellers aldrig på værksted med mine ting for jeg plejer at lave det hele selv men havde ikke lige tid sidste vinter. Der er heldigvis et godt stykke tid til sæson start endnu. Så det kan være at jeg når at få den pudset færdig også. Tak for svarene og fortsat god vinter

  • #7   15. jan 2010 Læg lige mærke til at der stod: Mindste ordre 100$.
    Well betyder godt eller god, så "go møtrik" er vel navnet!


  • #8   15. jan 2010 Allan
    nu var det ikke en hjemmeside som jeg tænkte at der skulle købes fra, men en beskrivelse af produktet. De kan jo købes mange steder.

    jeg vil også gætte på at well skal oversættes til "brønd" i stedet for "god", pga den måde de sætter sig fast på i hvilket som helst hul.
    men jeg har nu aldrig hørt eller set hverken "brønd-møtrikker" eller "gode-møtrikker".


  • #9   15. jan 2010 Er det en konisk bundprop, eller er det en bolt med alm gevind, der lukker tæt med en pakning ?

    Er det en alm bolt, så er det bare sætte en helicoil i, det er langt det bedste.

    Hvis du kan finde en der passer til proppen. Kan du ikke det, så er det bare sætte en anden bolt i med bryst på, der har alm gevind, og så sætte en kobberskive imellem.

    Det er gjort før med stort held


  • #10   15. jan 2010 lavede samme stunt for nyligt..min momentnøgle var blevet defekt, hvilket jeg først opdagede for sent...opboring og nyt gevind i overstørrelse hvis det er muligt og pas så på med tilspændingen..!

  • #11   15. jan 2010 Well kan vist også betyde boring! (altså hul)

  • #13   15. jan 2010 Og så husk at sætte en ny kobberpakning imellem, hver eneste gang du har bolten af.
    Var derfor jeg måtte have en heli coli i min gamle cb250rs'er


  • #14   15. jan 2010 ja jeg må lige se hvad vi kan finde på men nu får min mekaniker lige en chance først da det jo er ham som har ødelagt det. Men han har også tilbudt at kigge på det så det er jo fint. Tak for alle jeres svar.

Kommentér på:
ødelagt gevind i bundkar.

Annonce